Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

Szalai György

Nem úgy van-e?
Ha egy mágnes eltörik, akkor az már két mágnes. Két északi, két déli pólussal.
A forgórész póluskiosztása megváltozott, ez a motor már nem is motor.
Hiába lakkozod a törött mágnest.

000000000

Csak egy ötlet a hibákra:
-Az nem lehetségs, hogy ezt a szerencsétlen motort huzamosabb ideig túlterhelés érte a működése alatt, ezáltal felmelegedett annyira, hogy a szürke gyanta kitüremkedés, és a mágnesrepedés bekövetkezett? [#conf]
Ugyanis szakszerűen üzemeltetett motor esetén ilyen jelenségeket én még nem tapasztaltam.

TBS-TEAM

Mindent tulagyaltok. [#fejvakaras]
Gyári új állapotra nem hozható. [#eplus2]
Meg kell takarítani előkészíteni egy egyszerű hőálló spray vékonyan egyenletesen megfújni, ha kell csapágy csere és kész. Összerak. [#vigyor0]
A ráfordított töménytelen idő és energia meghaladja az új árát és semmivel sem lesz jobb.
( Műgyanta akkor vákuum, felszabályzás, centirozás mennyi is lesz összeadod [#nezze] ).
József

nyiszi

Gyurinak igaza van. Ha eltört a mágnes akkor már reménytelen.
Van nekem is kettő ilyen.
A póluspárok már soha nem fognak passzolni.
Ilyenkor a cetrifugális erő is rásegit arra, hogy forgás közben beleér az állórészbe.
És onnan van a sok törmelék.

designr

Repedt mágnessel szerintem is reménytelen.
Nagy feszültség van amúgy is ezekben az erős mágnesekben.
Én már jártam ugy hogy szétszedéskor, mikor kihúztam az állórészből az addig  jól működő forgórészt egyszerűen széttört, leugrott a vasmagról a mágnesburok.
Repedtet is próbáltam már ragasztani, de kár dolgozni vele nem lesz jó.beleér az állórészbe  eltörik idővel.
Ellenben nem kidobni ezeket, mert 3-4 gyártó azonos teljesítményű motorja annyira azonos hogy encodert helyesen átrakva tökéletes motort kapsz.

svejk

Lehet, az előéletük ismeretlen.

svejk

Szerintem egyértelműen a mágnes kezd porlani.
Itt egy kép egy másikról, ezen még látszik ahogy túrja le magáról a szürke festéket.

Egyébként nagyobb a légrés mint gondoltam, átm. 32,3 mm a forgórész és átm. 33 mm a furat.

  

svejk

Szerintem egyértelműen a mágnes kezd porlani.
Itt egy kép egy másikról, ezen még látszik ahogy túrja le magáról a szürke festéket.

Egyébként nagyobb a légrés mint gondoltam, átm. 32,3 mm a forgórész és átm. 33 mm a furat.

  

designr

Portalanít,zsirtalanít,lefest vagy lelakkoz..
Kövesd már figyelemmel majd az így lekezelt motort.
És majd évek múlva  ird már meg mennyit bírt..

nyiszi

Az enyémről leszedtem a port és az nem volt mágneses.
Viszont az állórészből hiányzik láhatóan.
Ezért én arra gondoltam, hogy az vas por nem pedig mágnes.
Az én példányomnál ha kicsit aláfeszítek a törött mágnesnek könnyen eltávolodik a forgórész vas részétől.
Így a cetrifogális erőnek nem nehéz megnövelni az átmérőt, ami akkor már folyamatosan reszeli az állórészt.

Ettől függetlenül a Tiednek lehet más baja.
Egyébként ezek Yaskawa motorok. 750 ill 1150W-os példányok.

Én arra gondoltam, hogy túlpöröghetett valamikor amit már nem bírt a mágnes.
De lehet, hogy ez nem igaz.

svejk

Én egyre jobban hajlok a túlmelegedés hatása felé.

Ráadásul közelebbről szemügyre véve talán ezek nem is neodímium mágnesek.

No mindegy...

PSoft

Idéz(egyébként a test pont ideális a négypofás tokmányba)

Két csúcs közé meg...még ideálisabb volt. [#kacsint]
[#t132p1243#]

svejk

Ma kezembe került egy tavalyi kép, ezen egy Samsung/Allen Bradley motor forgórésze látható.
Itt is egyértelműen látszik hogy a festéket az alatta levő mágnes korrodálása nyomta le.

Ez a motor ráadásul két-három éve még szépen forgott, azóta egy fórumtársunk polcán pihent, semmi extra behatás nem érte száraz  helyen volt.

  

designr

Ez egy 200w -os motor?
Ha működöképes, megveszem vagy adok érte cserébe egy originál uj csomagolt omron 200w motort.
[#t19p121402#]

designr

Folytatódjon a képregény..
Amit fényképeztél Tamagawa minőségi japán motor.
Több márkának is ő gyárt..encoderei legendásak..
Japán minőségi csapágyak.
Itt egy 200w Delta motorként..
kicsit ujabb mint a tiéd, jól látszik a vékony kemény festék.
Egy helyen már kezd megválni, kicsit megkaparva le is jön a festék..
Alatta a hagyományos mágnes..
Van gyártó aki nem is foglalkozik a bevonatolással.(képen)
Tehát ez téged igazol, nem kivülről összeszedett fémpor..
Szerintem ez portalanitva , hőálló festékkel, epoxival kezelve sok-sok év megint..
Ha van kellene nekem 4-5 ilyen 200w motor.