Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

designr

Ja-ja..nagy motort az eszterga hosszánjára rögziteni..,csúccsal motortengelyt megtámasztani,órázni és mehet.
Ha meg encoder tengelyt szedek le akkor motortengely tokmányba befog,encoder tengely vége forgócsúccsal megtámaszt,motortestet is alá szoktam hézagolni a szánig..
Ez a mágnes korrózió a régifajta mágneseknél is előfordul.
A szürke a Panasonic..de vannak kezeletlen mágnesűek is..
Egyedül az az üvegszál-műgyanta bandázsolás a legtartósabb amit nagyobb Panasonic motorokon látok..

svejk

A bandázsoltaknál a bandázsolás alatt bevonatos mágnesek vannak (Siemens).  A bandázs szerintem csak a centrifugális erő ellen van.

Szalai György

Lesz ez jobb.
A szinter és a kész mágnestest külső védelme egy hagyományos technológia.
Újabban nem szinterezik, hanem eleve 5% epoxival préselik a NeFeB szemcséket. Igy minden szemcsének külön védelme van.

PSoft

Ha csak az encodert félted, -mechanikai sérülés- akkor alaptalan a félelmed.
Anno' Nálad is volt ebből a motorból/vezérlőből.
Szerintem, nem bonyolultabb művelet levenni a tárcsát, mint egy klasszikus E240-es motorról.

No majd meglátom milyen "hangulatom" lesz, no meg hogy tudom megfogni az eléggé "alaktalan" testet... :)


PSoft

No látod, megint igazad van! :) [#eljen]

Itt szúrtam be, svejk régi leírását/tapasztalatait a motor paraméterezésével kapcsolatban.
[#t132p1242#]

A vége felé említi is, hogy:

IdézA fordulatszám érdemben 300-3600 közt állítható, a stabilitása elfogadható.
(azért nem lehet levinni 0-ig, mert nincs rajta encoder csak HALL jeladó)

svejk

Jó, jó...de hány éve már annak.
A Varga koma vett egy csomót, még a mézet is ilyennel pergeti. :)

(egyébként a test pont ideális a négypofás tokmányba)

svejk

Egy pillanatra ugorjunk már vissza az én forgórészem bevonatolásához!
Értem én hogy Novia, meg Alvinplast, de mit is kellene nekem tanyasinak holnap pontosan vennem a praktikerben/obiban, hogy szombaton egy mártással be tudjam vonni a forgórészt?

svejk

A 80 Celsius fok simán elképzelhető üzem közben.

designr

Zsirtalanitva a mágnest és valamelyk multinál kapható higabb kétkomponensű epoxi ragasztóval bekenni egy vékony ecsettel?

svejk

No jó, a Noviát talán még nyitva érném holnap délután.

PSoft

Most...tényleg mérges vagyok! :(

Írtam egy jól összeszedett választ, jó szokásom szerint "előnézetben" meg is néztem.(hátha lektorálni kell) :)
Aztán hirtelen, eltűnt az előnézeti ablakom, de ami még bosszantóbb, az üzenet ablakom is eltűnt a p.csába...örökre. [#violent][#violent][#violent]

svejk

Érzésem szerint jobb lenne valami híg lötyibe bemártani és függőlegesen lecsepegtetni.
Pénz nem számít címszóval.

svejk

Előfordul velem is.
Amikor írtam hogy ne, azt először telón írtam meg és eltűnt, kezdtem újból notin.
Egyébként meg átkozom azt az embert aki kitalálta hogy telón lehessen netezni... [#violent]

PSoft

Valami hígabb, jó kúszóképességű..."izééé"? kellene hozzá.
De hogy mi??? [#nemtudom]