Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

3ebj3bk8b

Sziasztok!


Köszönöm mindenkinek ,aki privátban telefonon illetve itt a fórumon segített! Sikerült beállítani, kb. 20 fokot kellett fordítani a motor tengelyén az enkoderhez képest és elindult.

3ebj3bk8b

Ezen  vonalon elindulva, most találtam videokat a Youtubon, arról, hogy hogyan állítják be az enkoder pozícióját a motor tengelyhez képest. Illetve, hogy ezt bizony beállítják a gyárban is.Most már csak az a kérdés, hogy ennél a motornál, hogyan kell ezt megcsinálni.

Szedlay Pál

Egy Yaskawa Sigma II-es 400W-os szervo vezérlő A.10-es hibával áll ki. Nem melegedett túl.

A.10 = An overcurrent flowed through the
IGBT.

Bekapcsolás után valószínű az IGBT túláramot kapott. Érdemes ezt megjavíttatni vagy olcsóbb egy használt, ezt meg dobjam ki. Erre szeretnék valamilyen infót, semmi rálátásom csincs.

nyiszi


000000000


svejk

Most csak általánosságokat írok mert a konkrét motorodat nem ismerem.

Mivel van egy másik jó motorod ezért egyszerű a helyzeted, tiszta logika az egész.
A szoftverben megkeresed hol írja ki a a forgórész szöghelyzetet, vagy legalább a Hall pozíciókat.

Ezután a jó motor tekercsére kötsz pár voltot, -legjobb lenne egy labortáp áramgenerátoros üzemben-, ekkor a motor beáll egy fix határozott pozícióba.
Kiolvasod a szoftverből a helyzetet, majd a hibásnak vélt motornál is megismétled ezt, aminél aztán az encodert addig forgatod amíg a két érték nem egyezik.

A pólusszámoktól függően lesz több határozott állás.
Gyárilag más a metódus ott általában két tekercsre kell kötni az áramot és az nulla fok lenne, de mivel Te összehasonlítani fogsz ez most nem érdekes.

Ha már megy a motor akkor lassú fix fordulaton hajtva finombeállíthatod az encodert áramminimumra, vagy hogy mindkér irányban ugyanakkora legyen az áramfelvétel.

dtb

Hmmm... Az egységugrás tesztet, és a derivált gyorsulási együtthatót kihagytad! :-) :-) :-)
...egyszerű, érthető, logikus![#eljen]

3ebj3bk8b

Sziasztok!


Köszönöm mindenkinek ,aki privátban telefonon illetve itt a fórumon segített! Sikerült beállítani, kb. 20 fokot kellett fordítani a motor tengelyén az enkoderhez képest és elindult.

Szedlay Pál

Egy Yaskawa Sigma II-es 400W-os szervo vezérlő A.10-es hibával áll ki. Nem melegedett túl.

A.10 = An overcurrent flowed through the
IGBT.

Bekapcsolás után valószínű az IGBT túláramot kapott. Érdemes ezt megjavíttatni vagy olcsóbb egy használt, ezt meg dobjam ki. Erre szeretnék valamilyen infót, semmi rálátásom csincs.

Szedlay Pál

Megfogadtam a sok jó tanácsot és beraktam a szekrényből egy másikat. A rosszat pedig egy kedves régi fórumtársunk, aki már évek óta nincs itt jelen, szimpátiája jeléül megjavítja. Így megoldódott a probléma és a javítás is.

  

designr

Infót keresek egy panasonic ac szervó meghajtóról..
Ha valaki találkozott már ilyennel ..
PANASONIC AC LINEAR SERVO DRIVER MADDT1207L01 200W
Elvileg lineár motorokhoz való..de Minas A4, és ezek között tudomásom szerint nincs olyan..
Gyanus még a dupla encoder csati hely..olyan mint egy full closed drive..kiegészítő lineáris encoderrel..
De akkor most melyik?És mit hajtott meg és hogyan?
Ilyen egyébként..
https://www.ebay.com/itm/PANASONIC-AC-LINEAR-SERVO-DRIVER-MADDT1207L01-200W/222255716326?hash=item33bf7917e6:g:qxgAAOSw2gxYpOny

Szalai György

Pár napja nem iszom kávét. Hát lett is egy szélhámos ötletem.
A lineáris sín és a golyósorsó közé befordított motor megoldás tetszik, mert nem lóg ki a motor.
Ideálisan laposra is építhető, ami jó.
De ha nagyobb erő kell, akkor nagyobb teljesítményű motor kell. Ettől oda lesz az egész megnyert laposság, mert a nagyobb teljesítményű motor nagyobb átmérőjű.
Na most.
A laposság úgy volna megtartható, ha két kisebb teljesítményű motor hajtana egyetlen golyósorsóra. A szíjon keresztül a két motor tengelye mereven összekapcsolt.
Működhet-e a következő megoldás?
Az egyik AC motort a saját encoder jelei alapján szabályozza/vezérli a hozzá tartozó hajtás elektronikája.
A másik motort meg egyszerűen csak az első motor mellé vezetékezem, fázishelyesen. Ennek az encoder jeleit nem használom fel és külön hajtás elektronikát sem teszek hozzá.
Mint amikor a szélhámos kiscsikót az anyakanca mellé hámozzák egy lovaskocsi előtt.
Mi sülhet ki ebből?
Törik/szakad valami, vagy letilt a hajtás elektronika? Vagy esetleg még működhet is?

svejk

Működik csak nagyon pontosan be kell állítani a szinkront különben mindig csak az egyik motor erőlködik.

Úgy képzeld el mint a párhuzamosan kapcsolt labortápegységeket amíg az egyik nem megy áramkorlátba addig mintha ott sem lenne.

dtb

Ezen már én is gondolkodtam léptetőmotorokkal kapcsolatban, (mivel bontott van egy valaggal) csak én nem szíj hajtásban gondolkodtam, hanem a golyósorsó két végében...vagyis mindkét végére szembe egyet-egyet... és igaz, hogy a tengely egyik vége nem fix, de annyit talán a körmös kuplung még elkompenzál.

Bencze András

Korrekten két szervóval master-slave módban lehet megcsinálni. Vagy esetleg a szolga nyomaték módban segítene a főnöknek. Ha nem csak kűzdeni, kínlódni szeretnél a két meghajtót nem fogod megúszni.