Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

svejk

Én ugyan eddig is biztos voltam a dolgomban és megbíztam a Yaskawa gépkönyvében, de most épp egy SGDB vezérlővel "játszom", így kipróbáltam.
 
A motoron egy 1:9-es hajtómű és 8192-es encoder van.
PLC-ről vezérlem.
A PLC 1000 impulzusára kell a hajtómű kimenő tengelyének 1-et fordulnia.
Ehhez az SGDB-ben  36864/125 értéket kell beállítanom.
A PLC-ben max. 99 kimenő tengelyfordulatot tudok beprogramozni.  
Ez a gyakorlatban 99000 step impulzus és ehhez 891 motorfordulat tartozik.
Ebben az intervallumban semmiféle elcsúszás nem tapasztalható.  
 
Ha beírom az általad ajánlott -1-et (36863) akkor szépen egy-egy hangyafasznyit el is mászik a kimenő tengely pozíciója.
Szóval szerintem neked kellene magyarázatot találnod arra a -1-es beállításodra...

4va4kwi

Eredeti motorom van R33SS!
Tegnap megtaláltam a progit a 950-hez. Egyenlőre még nem volt időm megnézni.

000000000

 
A tőled vásárolt hajtások az általam leírt módon működnek jól, ennyi!
 
 

4va4kwi

Elindítottam a progit! De ebben csak R33G vagy R33H választható! Megnéztem a motor katalogust és az szerint sincs SS jelölés, pedig létezik, hisz a tied is az. De akkor most melyik lesz a jó?

svejk

Biztos anno Vácra menet elmaradt valahol egy bit. [#circling]
Viccet félretéve én elhiszem, hogy nálad úgy jó valamilyen, egyébként biztosan megmagyarázható ok miatt, de arra kérlek ne terjessz az adatlapokkal nem egyező állításokat.  
[#ejnye1]

zoli0302

Nézd meg, hogy melyik a kissebb teljesítményű a G vagy a H verzió és válszd azt a kettő közül.
A kábelek és csatlakozók megvannak ? A motor és a meghajtó közti lábkiosztás megvan ?
A soros porton sikerült a kapcsolatot létrehozni az oc950 és a pc közt ?

Farkas Ádám

Nálam is megfordult már néhány Yaskawa,  és a saját gépemen is azt használok, de nem tapasztaltam a -1 es anomáliát :-)

4va4kwi

Sikerült soros porton keresztül kommunikálni a vezérlővel. A kábelezés még nincs meg mert várom hogy hozza a futár a csatlakozókat. A revolvernek a lábkiosztását még elő kell keresnem.
A táblázatban szereplő értékek és a motoron lévők között is van eltérés egyik paraméter a G-hez van közelebb a H-hoz! Szerintem mindkét beállítást tesztelni fogom ez lesz a megoldás.

000000000

 
©Borcz kért segítséget Mailben Mitsubishi AC servohoz.  
Sajnos nekem nem volt szerencsém ilyenhez, de ha van aki ért hozzá az segítsen neki.
 

ftibor

Sziasztok,
 
Segítségre lenne szükségem egy Sanyo Denki BL Super beazonositásához, illetve bármi adat, kapcsolás, melyel esetleg el lehetne inditani a szettet.
 
Servo motor tipusa 65BA030DDK04
 
Servo erösítő tipusa 65BM040HXE00
 
Elöre is köszönöm a segítségeteket.
 
UI. Ha kell tudok feltölteni képeket.

Borcz

Köszi :)  
Hátha megértem...

fa_kukac

Üdv Mindenkinek!
Segítséget kérnék hozzáértőktől!
Yaskawa SGDA 02- és 04 AS Analóg szervómat élesztgetem, valaha ment is, csak valami elszállt benne, gondoltam hogy az IGBT híd. Vettem is, ki is szereltem, bemértem, és jónak találtam, attól függetlenül cseréltem, és összeraktam. Újra felidegesítve a JOG próbával nem forog, csak jelzi hogy menne, és mintha az egyik fázis kihagyna, át tudom kézzel billenteni. Szkóppal mindhárom kimeneten ott a PWM és függetlenül egymástól, műszerrel mérve korrektül kimérhető a végfok, paralel diódák és az IGBT-k jónak mérhetők. Tanácsokat fogadnék szívesen, hol keressem a hibát!. Köszönettel előre is, FA@

000000000

Konkrétan amúgy mi a probléma ?

fa_kukac

Ja a relét is cseréltem, ami nyugalmiban ( NC ) összezárja a kimeneteket.

Borcz

Bundyland-al szoktam beszélgetni, csak nem akarom őt terhelni az értetlenségemmel :)
Keveset értek a motorvezérlő lelkivilágához és kicsit félve állok az össze kötésekhez.