Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

bundyland

Akkor 100% hogy az a baj amit írtam!

remrendes

Szep jo napot!
Eljutottam odaig, hogy https://www.youtube.com/watch?v=4gThEEREIOI" TARGET=_fnew>lefuttattam egy egyszeru G kodot: G21 G0 Y100 G0 Y-100.
Mitol lehet, hogy a PUL+ LEDje kevesbbe vilagit? Probaltam masik labon is, de ugyanez a helyzet. Neha kiall hibara a vezerlo, ez Mach vagy driver beallitasi gond lehet inkabb?

s2k5ycubj

Na pont azt lehetne látni a szkóppal.

4umhue7vh

Sziasztok!
Van 2db Omron R7D-BP szervóm R88M-G motorral, az egyik motorral valami gáz van. 44-es hibakódot ír ki,(ismeretlen) az autó konfigurációt sem lehet végigcsinálni, egy kicsit megmozgatja, és kiakad. Rövid ideig tartó step impulzusokkal negyed -fél fordulatonként  körbe lehet forgatni, de a folyamatos forgást nem szereti. Tartásban jó, ha nagy erőszakot alkalmazok overload-ot ír ki. Találkozott már valaki ilyen problémával?

bundyland

Na az érdekelne hogyan. Szerintem ezen azt se lehet megállapítani hova tedd a mérőtüskét.
Széttúrtam a netet és nem találtam erre megoldást.

4umhue7vh

Közben egy máik pdf-ből kiderült hogy a 44-es kód encoder hibát jelent. Leszedtem a encodert a motorról, (csak az elektronikát, a tárcsa maradt) azután meggondolatlanul leszedtem a jó motorról is és kicseréltem, hát nem lett jó, de cserébe lett két működésképtelen motorom. [#falbav] 2db 3-as csavar fogja fel az elektronikát a motorra, nincs fix helye, csak a csavarok tartják pozícióba,és kb 0.5mm játéka van, attól függően hol húzom meg, úgy változik a hiba mértéke, de teljesen jó nem akar lenni.Van valami megoldás hogy be tudjam állítani? Valószínűleg elmozdulhatott az encoder a első motoron,Azért írta ki a hibát,mert most egyformán sz@r mind a kettő.

s2k5ycubj


ra8nsmk6w

Az enkoder hibában benne van a vezeték is az ő 2 csatlakozójával. Az első körben ezeket nézném meg. A vezeték után a csatlakozó aljzatókat is. Magába a vezérlőbe épitett aljzat is lehet kontakthibás ha a sok rángatástól elenged egy forrasztás. Az enkoder szétszedése az utólsó lenne amihez nyúlnék, nagyon rossz hangulatban .

bundyland

Hát arra kíváncsi lennék, na ha egyszer lesz olyan motorom amin ez el van állítva akkor elviszem. Nem hiszem hogy ez ennyire egyszerű lenne. A Mitsubishi szervizt felhívtam anno (1 éve ) és azt mondták európába egy helyen állítják csak ezt vissza gyárira, ők is elpostázzák beállítják és visszapostázzák magyarországra. Ha csak egy szkóp kéne akkor gondolom az nekik is lenne.

s2k5ycubj

Ha van oszcilloszkópod nem olyan rossz a helyzet. A névleges tápfeszültséget kell ráadni az enkóderre és kétsugaras szkópon nézni,hogy a kimenetén szép,egyforma négyszögjelek legyenek. Szerintem finoman be lehet állítgatni.

4umhue7vh

Bizony, leeset a motor, vagyis "leugrott, de csak a szőnyegre" :) Mivel szinte új cuccról van szó, vigyázni akartam rá, és a biztonságos, hideg, párás, kamra helyett, a lakásba tartottam, nem gondoltam hogy valaki porszívózik a szekrény tetején, ez most derült ki:)  

s2k5ycubj

Ja persze kézzel forgatott motornál...
[#vigyor2][#vigyor2][#vigyor2][#eplus2]

bundyland

Én visszaállítottam úgy ahogy te is hogy forogjon, Svejk pedig javasolta hogy addig állítsam amíg állandó fordulaton tartva a motort a legkissebb áramfelvétel lesz.

4umhue7vh

A kábeleken már túl vagyok, kicseréltem másikra, rövidebbre,a vezérlőt is kicseréltem,Így maradt a motor, kezdetben csak az egyik motorral volt gond, de sikerült elintéznem a másikat is.  

4umhue7vh

Közben megnézegettem az encodert közelebbről van rajta egy csatlakozó, valamint 6db pötty ami a csatira van kivezetve, A, B, Z, c51, c52, c53, felirattal, gondolom itt lehetne nézelődni szkóppal, bár a c51 ... nem tudom mi lehet.
http://www.imgserv.com/ieA" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/12/28/proSigvu.th.jpg" border=0>