Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

adamant

http://kepfeltoltes.hu/130503/radi_tor_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
pirossal bekarikáztam mire is gondolok
 
egy fórumos kolegától vettem ő azt mondta hogy Farkas Ádám kolegától szerezte be de ö kisem próbálta még be voltak csomagolva is ahogy vette
 
így most eléggé elbizonytalanodtam.....
 
 

svejk

Természetesen a MAX232 IC-vel is tökéletesen működik az adatátvitel alapkapcsolásban.
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/max232_.JPG" border=0>

svejk

A bekarikázott a fék vagy más néven DUMP áramkör elenállása. A mellette levő FET kapcsolja rá a tápfeszültséget -először PWM üzemben, majd tartósan- ha a tápfesz értéke a motor fékezésekor keletkező visszatáplálás miatt meghaladja a 50V-ot (ez kis mértékben állítható).
Tehát 24V esetén biztosan nem szabadna melegednie.

svejk

Itt pedig a QDSP feltétpanel kiosztása.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/mavilor%20kommunik%e1ci%f3%20bek%f6t%e9s.JPG" border=0>

adamant

 
Picit pontatlanul fogalmaztam a motor táp 46V ot kapott 7A on a vezérló meg 24V 2A on és egyből jött a villogás és a DUMP meg rendesen melegedett...
 

svejk


svejk

Szívatjuk a népet? :)
A kép bal felső részén levő ÁLLÓ 10 vagy 25 fordulatú helitrimmert forgasd jobbra ütközésig, ekkor emelkedik a fékáramkör szintje.
ha véletlen mégis balra ütközésig kell tekerni akkor tévedtem, már rég volt a kezem közt :)
 
Baj nem lesz de az egyik irányban a melegedésnek meg kell szűnnie, ha tényleg 46 V a motortáp.
 
 

svejk

Így néz ki a MAX232 IC-vel élőben.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/max_.jpg" border=0>

svejk

ütközésig = amíg nem hallasz/érzel apró kattogást.

svejk

Így pedig a H11L1 optókkal szerelt.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/RS232-opto/opto_rs232.jpg" border=0>

rmkeh8a83

Sziasztok!Segítségre lenne szükségem olyan emberek jelentkezését várom aki segítene bekötni nekem 3db szervó motort mert én nem értek hozzá a vezérlő típusa control techniques és ehhez való motorok kábelekkel a kérésem az lenne hogy a három motort összekötni és hogy egy pc keresztül működjön a motorok és a vezérlő 220vac.Várom jelentkezéseteket.Köszönöm.

adamant

Köszönöm az eddigi segítséget!!
 
Még egy olyan kérdésem lenne hogy mekkora táp kell neki? egyik helyre 24-48V ot ír a másik helyre 24V ot ír hány hány amperesnek kell lenni a tápnap? és mire kell figyelni??
 
Előre köszönöm!

adamant

 
Köszönöm az infót!
csak én azt hittem ez már be van állítva és nem kell küzdenem ilyenekkel legalábbis ezt az infót kaptam de akkor el bohóckodom vele :D
 

svejk

24V körüli 0,5A a vezérlésnek, max.48V 7A  a főáramkörnek. De ott van a képeken.
 

svejk

Ez túl kevés infó, pontos típus kell.
Mach3-mal akarod vezérleni őket?