Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

000000000

Azt vettem észre mindnél nagyobb max frekvenciát adok meg a frekvencia váltóban annál brutálisabban reagál a tengely pozícióból való kimozdítására.
Gondolom azért van mert adott bemeneti feszültségre jóval nagyobb frekvenciával válaszol.
Hiába állítom az integrál erősítést nem javul.

xfg6v697j


000000000

Sokat ne kínlódj ezzel. Az aszinkron motorra is igaz, amit már a DC motorokra kitárgyaltunk. Azaz mezei, hétköznapi motorból nem lesz pozíció szervó motor, csak azért mert szervókörbe kötöd.  
Vannak igazi aszinkron szervó motorok, azokkal sokkal nagyobb sikered lesz.

000000000

Azt vettem észre mindnél nagyobb max frekvenciát adok meg a frekvencia váltóban annál brutálisabban reagál a tengely pozícióból való kimozdítására.
Gondolom azért van mert adott bemeneti feszültségre jóval nagyobb frekvenciával válaszol.
Hiába állítom az integrál erősítést nem javul.

000000000

Csak ezzel a megoldással a mach3-ban kell megadni a maximális fordulat számot a motor tuning-ban.  
Idáig 20-as gyorsítási rámpával tökéletesen működik.
Tesztként az X tengelyre tettem a step dir bemenetet.
Így több száz fordulat után is vissza áll a kiindulási pozícióba mikor nullára küldöm.

000000000

Kösz a biztatás!
Sajnos csak gagyi 2,2kW-os siemens motort sikerült szereznem.
Mint már lejjebb is írtam nem egy AC szervó hajtás akarok fejleszteni csak egy fő orsó hajtás lesz.

000000000

Sokat ne kínlódj ezzel. Az aszinkron motorra is igaz, amit már a DC motorokra kitárgyaltunk. Azaz mezei, hétköznapi motorból nem lesz pozíció szervó motor, csak azért mert szervókörbe kötöd.  
Vannak igazi aszinkron szervó motorok, azokkal sokkal nagyobb sikered lesz.

000000000

Elvi hibás dolgokkal kár foglalkozni...Örülj neki, hogy megkíméllek egy csomó kudarctól, de bánom is én, hogyan csinálsz szervó motort nem szervóból.:) Majd ha már az egységugrás teszteknél jársz, talán némi kétely benned is felmerül, addig is sok sikert a "gagyi" motor varázslathoz.

000000000

Csak ezzel a megoldással a mach3-ban kell megadni a maximális fordulat számot a motor tuning-ban.  
Idáig 20-as gyorsítási rámpával tökéletesen működik.
Tesztként az X tengelyre tettem a step dir bemenetet.
Így több száz fordulat után is vissza áll a kiindulási pozícióba mikor nullára küldöm.

000000000

 
Minek egy fő orsó hajtásnak egység ugrás???
 

000000000

Kösz a biztatás!
Sajnos csak gagyi 2,2kW-os siemens motort sikerült szereznem.
Mint már lejjebb is írtam nem egy AC szervó hajtás akarok fejleszteni csak egy fő orsó hajtás lesz.

000000000

Hogy tudjad, mennyire jó a szabályzód, milyen az időállandója, lengéshajlama, stb...
De mondok a sok közül egy gyakorlati követelményt, ami egységugrás teszt jellegű: vészstop leállás.  
Mellesleg step/dir pozíció szervóval hajtani főorsót eleve necces megoldás, ha csak fordulatszám szabályzás a követelmény.

000000000

Elvi hibás dolgokkal kár foglalkozni...Örülj neki, hogy megkíméllek egy csomó kudarctól, de bánom is én, hogyan csinálsz szervó motort nem szervóból.:) Majd ha már az egységugrás teszteknél jársz, talán némi kétely benned is felmerül, addig is sok sikert a "gagyi" motor varázslathoz.

svejk

A G7-es elég nagy tudású frekiváltó, de persze nem veheti fel sebességben a servo erősítőkkel a versenyt.
Míg egy gyengébb servo is 200Hz körüli hurokkal tud dolgozni, addig a G7 30Hz-el.
De egy főorsóhoz bizonyára ez is elég.
Van nekem is ilyen frekiváltóm, de mindig elhessegettem a gondolatot a vele való szórakozásra.
A G7 a fluxus-vektor szabályzással eleve tud 0,02% sebesség tartást az adatlapja szerint.
De ha tudna az ember szerezni hozzá PG-X2-es encoder illesztő kártyát akkor bizonyára egy nagyon jól működő főorsóhajtást lehetne alkotni vele.
(bár őszintén szólva én nem igazán látom át az encoder lényegét egy ilyen rendszerben, de ha már lehet hozzá illeszteni akkor csak jó dolog lehet)