Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Aknai Gábor gépe

Indította gaben, 2025 január 13, 13:14

Előző téma - Következő téma

gaben

Köszi, de tökéletesen megfelelnek ezek a cuccok számomra. [#awink]
Ez egy 500mm-es Insize állvány. Elég masszív egy darabnak néz ki, szép a krómozás és tekintélyes a tömege is.
Gyakorlatban kiderül mennyire tartós és minőségi.

PSoft

Jól van, akkor...nem kell a szigszalagot pocsékolni![#vigyor2]

svejk

Gondoltam, hogy ebből nem lesz üzlet. :)

gaben

Megvan a 3kW Yaskawa J1000-es frekiváltó is a marómoci meghajtásához.

Köszi Designr! [#worship]

ywathzay

Gábor, ezeknél a csiszolószalagoknál meg van határozva az ideális szalagsebesség a megfelelő lehordáshoz  tól- ig tartományban? Vagy a magasabb sebesség már csak a felületi minőséget befolyásolja?

gaben

Szia,

bocs, de nem figyeltem a saját topikomat. [#vigyor]

A szalagsebességeket inkább a különböző anyagokhoz állítjuk be, fánál kell a legkisebb, edzett acélnál a legnagyobb sebesség. Természetesen figyelembe véve a szemcsefinomságot is.
Nem vagyok készítő, szóval ők tudnának pontosabbat mondani.


Ja és időközben végre befejeztem a menetelőgépem tárgyasztalát is a galvanizálással együtt.

menetelőgép teszt

ywathzay

Köszönöm a választ, épp néztem is a minap az "ipari" csiszolókat, 15 és 30m/s sebességgel dolgoznak. Nekem fémhez kell, akkor 2900/perces motorral ki tudom hozni a 30-32 m/s szalagsebességet.

gaben

Persze, az én nagy-gépemnél is 30m/s a felső határ 200mm-es meghajtó görgővel és 2850-es mocival, persze 50Hz-en. Ha följebb tekered a frekit, akkor tud többet is.

Apropó nagygép, a múltkor csináltam egy kis összefoglalót a vállalkozó kedvű gépépítőknek.
Itt is közzéteszem a linket, hátha kedvet kap valaki.

Szalagcsiszológép 2.0 építése

vjanos


ywathzay

Jó a leírás, egyet viszont régóta nem értek. Miért az a sok furat a gépen? Tele menettel, csavarral.... tudsz te hegeszteni?[#vigyor3]
Én egy halál egyszerű gépet akarok, csak sajnálok rá 2- 300e pénzt (merthogy annyiért vesztegetik őket, 3kw 2900/perc motor, 75mm széles szalag, görgő elől, hátul, felül meg egy síkcsiszolásra alkalmas felület. 'Oszt jó napot!

gaben

Köszi,

de ha értenél ezekhez a gépekhez akkor nem kérdeznél ilyet. [#bee1]
Tudok hegeszteni, de olyan szinten nem, hogy ezt kifogástalanul el tudjam végezni. Egy zártszelvény keretet be merek vállalni, de egy csiszagépet...
Meg aztán ez a gép típus csavaros megoldású, mindenki így csinálja, mert sokkal pontosabban be lehet állítani az alkatrészeket egymáshoz.
Ja és nem akartam Rád tukmálni, csupán régóta tervben volt már, hogy csinálnom kéne egy összefoglalót azoknak, akik pont ilyen gépet akarnak építeni.
Nyilván nem lehet mindenki igényeit kielégíteni és nem is szándékozom ezt megtenni.
Ha nem jó vagy drága, akkor kell építeni egy számodra megfelelőt.

üdv, Gábor [#wave]

ywathzay

Nem éreztem úgy hogy rám akarod tukmálni, dehogy. Sőt, én tisztelem azokat az embereket, akik a meglévő tudásukat nyilvánosan is megosztják. Véleményem szerint ennek kell egy határt szabni, mert ha mindent kiad az ember fia, akkor a mai világban a megélhetését is veszélybe sodorhatja, sokan vannak akik rárabolnak a kínálkozó kész megoldásokra, lehetőségekre aztán meg jön az hogy ki tudja ugyanazt 20 forinttal olcsóbban kínálni...
Ebből is látszik, hogy a csiszagéphez nem értek [#rinya], de a fémszerkezetekhez valamelyest igen. Szoktam karos préseket készíteni, és az is Lv10mm lézervágott acélszerkezettel készül. Néhány jól elhelyezett sarokelemmel, "csapolással" és tíz- húsz darab 10mm hosszú varrattal olyan masszív szerkezetet lehet létrehozni, hogy ez a geometriát nem befolyásolja, viszont rengeteg időt lehet vele megtakarítani. Jó, persze akinek menetelőgépe is van annak könnyű száz menetet kifúrni....[#crazya]

Csuhás

Gábor kivágott lemezeiből magam is építettem csiszolót. Pár apróságban eltértem a "gyáritól", nekem pl nem galvanizáltak az elemek, az asztalt és az első görgőt tartó elem vastagfalú zártszelvény, a támasz egy kicsit más alakú, illetve egy meglévő talpas motort használtam. Mindent összevetve nekem bevált a szerkezet.

          

gaben

Hidd el, hogy e nélkül is vannak olyan emberek, akik alám tesznek. De nem különösebben érdekel, ha valaki olyan gépet szeretne amit én csinálok az úgyis megtalál.
Nem célom a sorozatgyártás, egyelőre örömömet lelem benne és ez a lényeg.

Egyébként a menetelőgép csak most lett készen 1-2 hónapja, eddig a meneteket kézzel csináltam.
Oszlopos gépen belekapattam, hogy derékszögben álljon, majd a kézi racsnissal folytattam.
Amire mindegyikkel végeztem, már rendesen fájt a csuklóm.
Ez a gép most maga a megváltás, túl gyorsan végzek a meneteléssel, így hamar vár egy újabb feladat. [#vigyor]

A hegesztésre visszatérve, ennél a konstrukciónál ez nem megoldható.
De még ha az is lenne, maradnék a csavaroknál.

üdv, Gábor [#wave]

ckeres

Sry Offtopic...

Köszönöm hogy megosztottad az infókat, én is szeretnék összerakni hasonlót otthon, főleg hogy Gábor megosztotta a doksikat ( [#taps] )

Lenne pár kérdésem amiken megakadt a szemem a képeket látva :

- a szalagvezető görgőket nem aluból vannak, eddig én minden ilyen gépen abból láttam, ez a műanyagos megoldás miért lett ? ilyen volt kéznél vagy olcsóbb ? azóta mik vele a tapasztalatok ?

- a szalagtámasztó részt látom forgathatóan csináltad meg és van rajta egy kontakt kerék, de az is egyedinek tűnik ? az saját gyártmány ? vagy valami gyári cucc ?

- a szalagfeszítő kar tengelyénél az a piros bigyó mi ? minek kellett az oda ?