Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Aknai Gábor gépe

Indította gaben, 2025 január 13, 13:14

Előző téma - Következő téma

gaben

Nem kell fölhúznod magad, rengeteg motort tettem már rendbe, mivel kezdő villanyszerelő koromban dolgoztam tekercselő műhelyben.
Mindig is imádtam a lepukkant mocikat és egyéb gépeket rendbetenni, illetve új masinákat tervezni és építeni.
Szóval semmi okod arra, hogy itt fikázd a tetteimet, mert csöppet sem ismersz.
Pár éve elhoztam Apósom Apukája által a drótfonó műhelyében használt FO 15-ös állványos fúrógépét a csiszagépek alkatrészeinek gyártásához.
Sajnos annak is oda volt a kúpja, így megrajzoltam és legyártattam hozzá egy újat, amivel azóta is hibátlanul üzemel. :)

Üdv, Gábor

gaben

Szevasz Jani,

tessék a kép, így már megtalálod.

  

jani300

Köszönöm !
Az akciós ár egész barátságos ,úgy tűnik megéri az árát .

dezsoe

Jó kis készlet, én is ezzel tanulok. Egyedül a leszúrót tartom túl szélesnek.

gaben

Stét,

az egésznapos metszés és kertészkedés után, volt még kedvem az esztergával is foglalkozni.
Ékszíjtárcsát rögzítettem a gyári motoron, kicseréltem a kábeleket, átnéztem a vezetékezést, amire szükség is volt, mert pár darab abban a pillanatban törött el a kezemben, ahogy hozzáértem.
Kapott új betápot is, mert most már 3 fázisról fog üzemelni.
Imádkoztam, hogy a régi mágneskapcsoló működjön és az irányváltó kapcsoló is.
Bekötöttem próbára a mocit és megkönnyebbülésemre minden tökéletesen működik.
Mára ennyi, holnap visszapakolok mindent és harcra kész lesz a kis TOS. :)

      

zozo

Nahát, volt egy ugyanilyen előtét tengelyem a szíjtárcsákkal együtt, de sose tudtam, mire való volt.
Legalább már ez is kiderült :)

Szalai György

Szép ez a motor.
Jól látom, hogy az állórészen kívül van még rajta egy palást is, ami alatt fújja végig a ventilátor a hűtő levegőt?
Nem szanaszét, hanem szépen végig, az állórész külseje mentén.

És ez most egy íróasztalba van belekomplikálva, vagy ez a gyári asztala neki?

ANTAL GÁBOR

Az udvaromon van egy ( házi készítésű) hatalmas hidraulikus prés olyan asztallal aminek lyukas a közepe . Az acélszerkezetet 70 tonnára méreteztem , a henger 180 as  ( 160 bar esetén 40 tonna a préserő )
 Én ha nem jön le csapágyhúzóval a tárcsa akkor a legnagyobb keresztmetszetű szögvasakat ( 2 db)  aminek a tolla még elfér a tárcsa mögött odarakom a tárcsa mögé és az egész egységet berakom a lyukas asztalba .  Aztán a tengelyhez keresek egy kissé kisebb köracélt és nemes egyszerűséggel kinyomom a tengelyt .   Nem emlékszem olyanra hogy kifogott volna bármi is rajtam   A préshez van egy 320 as hajlítóprizmám , van lemezvágó feltétem és 1 méteres elgörbült fúrórudakat is tudok egyengetni .  Korábban a tüzifát is azzal hasítottam de most elkészült egy fekvő elrendezésű 12 tonnás hasító

gaben

Tényleg szép darab és igen a palást alatt áramlik a levegő. A motor mögött van egy perforált lemez, ahonnan friss levegő tud érkezni a motortérbe.
Ez egy gyári "íróasztal", amiben minden szerszám, alkatrész, elektromos berendezés, ékszíjtárcsa áttételek és persze az eszterga elfér.
Minden szükséges firmatábla el van helyezve az asztalban, gyári kézikönyve is megvan és ami a legnagyszerűbb, hogy magyarul is rendelkezésre áll.
Minél többet foglalkozom vele, annál jobban tetszik ez a kis gépezet.

      

000000000

"Nem szoktam ilyen barbár módszerekhez folyamodni ..."

De mégis megtetted, és még dokumentáltad is! Brrrrrrr![#csodalk]

fn47xk7ei

Olvastam a további hozzászólásokat is de azért én is tennék egy megjegyzést + :mielőtt levágtad a tengelyt nem érte volna meg egy kérdés-hozzászólás erejét a "segítség , béna vagyok" topicba. Biztosan kaptál volna pár megoldásra javaslatot .(Igen , valamiért bántja a szemem ez a fűrészes megoldás.[#rinya])

remrendes

En szimpatizalok a "cel szentesiti az eszkozt" hozzaallassal. De valoban, ez mashogy is megoldhato lett volna.

gaben

Kedves sokkot kapott fórumtársaim,

sajnálom, hogy a nem éppen minőségi megoldásom kiverte többeteknél a biztosítékot. Ígérem többet ilyet nem teszek és este kukoricán fogok térdepelni a bűnbánat könyörgése közben.

Ha nem jött volna át a lényeg a tettemet illetően, akkor még egyszer leírom lassan. ;)
Tehát, nekem is lett volna több lehetőségem, hogy megmentsem a motort, de a projekt ennek a csodálatos kis TOS MN80A-nak a gyári állapotba hozása és a hozzá tartozó lépcsős ékszíjtárcsa megmentése volt, ami egy 1 fázisú motorra lett fölmókolva. És mivel egy nem gyári alkatrész volt egy nem gyári motoron, beáldoztam a motort és megmentettem a tárcsát az utókornak is, egy remek esztergához.
Az utóbbi időben sajnos kevés időm jut a hobbira, olyankor viszont szeretnék haladni is a projektjeimmel, elnézést ha ez valakinek nem tetszik.

Részemről a témát lezártam, köszönöm.

Üdv, Gábor

fn47xk7ei

Akkor olvasd el a hozzászólásom még egyszer - egyetlen egy részénél nem kerültem transz állapotba azaz csak egy sima mezei hozzászólás vagy utólagos tanács volt .[#integet2]

ra8nsmk6w

Szia Gábor!
Elég sok ilyen gépet láttam gyári állapotban. Szinte kivétel nélkül mind 1 fázisű volt és a három fázisűak voltak "mókolva"
Ami azt illeti én is azzal kezdtem volna, hogy 3 fázisúra alakitom.
Sok szerencsét a gépedhez!