Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Aknai Gábor gépe

Indította gaben, 2025 január 13, 13:14

Előző téma - Következő téma

Szalai György

Na, végre, van csodálkozni való. Köszi.
Nem mindent értek, (mint mindig) de majd összeáll a kép.

PSoft

Ezt a hidat "titkoltad":) eddig, vagy csak én nem figyeltem eléggé az eddigi írásaidra/képeidre?[#nemtudom]

gaben

Szerintem már tettem fel erről képeket régebben.
Több, mint 1 éve készen van. :(

PSoft

Ha tudnád, milyen nehéz bontani egy ilyen, melegen szegecselt hídszerkezetet.
Mondjuk a "flex" előtti időkben, "hidegvágó", kalapács, keretes fűrész, fűrészlap...mindentől távol, kint a határban.
De a szükség, nagy úr! Kellettek azok a faxa, 4 m-es, 80x120-as "L" vasak a lépcsőimhez.:)
(ma már...nem állnák neki)

PSoft

Nahhh, mondom én...

Figyelmetlen voltam.:)
(vagy, romlik a memóriám)[#nemtudom]
Tavaly, még a...Jézuska(is)segített.:)
[#t54p746#]

MoparMan


PSoft

Nem én vóóóótam!!!

Én kérem sokkal előbb, még '94-ben loptam a hidat![#nyes]

gaben


gaben

Az X tengelyek végre összeálltak, pénteken hozom haza a hidat, talán a helyére is kerül.
Addig viszont lesz dolgom a home érzékelők beállításával illetve az X tengelyek szimmetrikus ráfutásával.

          

xt79ipd3


guliver83

A híd láb rögzítése nagyon gyenge lesz, mivel kocsinként csak 4 csavar fogja!
Nem kellene + menetet fúrni bele :)
[#eljen][#eljen]

zozo

Cserében a talp-lapot a 16 csavarjával 46 tonna erővel lehetne leszakítani. A gép legerősebb pontja! [#kacsint]
(ezt eccer' régebben kiszámítottam :) )

guliver83


gaben

Ez egy tegnap esti bejegyzés akart lenni, másolva a facebook csoportomból:
Szép jó estét mindenkinek!
Megérkezett, jobban mondva elhoztam Barnától a hidat a CNC géphez.
Még arra is volt ma időm, hogy beállítsam a két X tengely párhuzamosságát, így a helyére tudtam emelni az 54kg-os elemet.
A pontos beállítás még hátravan, de egy gyors mérést megejtettem a léptetőmotorok és a hajtások hibátlan működésének ellenőrzésére.
Ehhez egy ezredes Mitutoyo indikátor órát használtam és a teljes hosszon oda-vissza futtatva, ezredre pontosan visszaállt.

Tehát elvileg lépésvesztés nincs, persze még sok tesztre van szükség.
Jöhet a Z tengely illetve a szenzorok bekötése.
Jó gép építést kívánok a fórumtársaknak! :)

          

remrendes

Lesz olyan meres, hogy Y iranyban megterheled a hidat, mekkora eronel mekkora deformacio van?
Nekem kicsit kevesnek tunik az Y iranyu kocsik tavolsaga. Talan a golyos anyat kellett volna kozepre rakni.