Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

fy9k4amuy

Sikerült ma próbát esztergálnom végre.
45mm köracélon kicsi fogással 14cm hosszon 0.02mm, vagy maximum 0.03 kúposság van, attól függ mivel mérem.
Gondolom ez már reálisabb, akkor nincs elállítódva az orsóház, vagy legalábbis nem nagyon.

Kipróbáltam a patronok at is, olyan 0.01-0.015-ön belül szaladt benne a marószár.

A szegnyereg sajnos alá mutat kb 0.4mm-t, biztos ebből adódott akkor eddig a nagyobb méretű kúpolásunk.

  

KoLa

Ezt a próbát különben nem így érdemes csinálni.
Erre a befogott anyagodra a végén is és a tokmánynál is esztergálj két egyforma átmérőt 10mm hosszon, ha nem sikerül csiszold méretre, amikor századra egyforma, mérőórával tapogasd le az átmérőket vízszintesen és függőlegesen, és látod!

Scythian

Üdv Urak!

Nem mai darab, de rendben tartott FU36 marógép olajjal való újratöltéséhez kérnék tanácsot. Volt tulaj ajánlotta a szintetikus olaj alkalmazását. Kérdésem, hogy ajánlott-e egy ilyen régebbi konstrukciós gép kenése szintetikus olajjal, vagy alkalmazzak bátran ásványi, de valami prémium kategóriás hajtómű olajat? Egyelőre üres a gép, vár némi kenőanyagra, és anyagilag nem indifferens, hogy egy alig használt gépben lévő olajra mennyit költök.
Toni

Lacibácsi

A viszkozitást vedd figyelembe, mit ír a gépkönyv. Nem kell ide prémium olaj, itt jelentősen túlméretezett fogaskerekek és csapágyak vannak, nincs extrém felületi terhelés.
A MOL is gyárt ide való szerszámgépolajat TCL néven van több viszkozitással.
Ha a szán csúszófelületeit is keni ez az olaj vagy van külön szán olajzó rendszer akkor oda szánkenő olajat érdemes használni, meghálálja a gép, jóval kisebb a szánkopás. Ilyen is van a MOL-nak: Multi SW néven, ez jó hidraulikákhoz is.Meglepő a különbség ha a szánokat az ide való szánkenő olajjal kenjük, és nem akármi mással. Aki nem tapasztalta nem is hinné el.

fy9k4amuy

Értem, köszönöm!
Ez gondolom megmutatja, mennyivel "mutat" erre vagy arra a főorsó tengely.

Scythian

Köszönöm!
Idő közben vásároltam 20l szintetikus olajat 1/4 bolti áron, szóval ez megy bele. Közel azonos árban kaptam volna meg ( 1000Ft/l ) az ásványi hajtómű olajat. A szán kenése külön megy, oda vásárolok szánhoz való olajat.
Toni

e4vvbfxw

Szerszámgépek hajtómüveibe, általában hajtóműbevaló hidrulika olaj javalott, ami nem azonos a munkahengerek hidraulika olajával.
A mellékelt fotón szereplő olaj tavaly 10eFt.-körül mozgott.

Pl.:Strigon ME gépkönyvbe megadott eredeti modifikációt a mellékelet képem szereplő viszkozitású olaj oldja fel.

Üdv.

    

72r8ja9u7

Hello Mindenkinek ! Eladnám a nálam elfekvő esztergályozható bronz rúdanyagom.Adatok a képeken.A súly miatt célszerü volna a személyes átvétel (nálam csak MPL posta lenne,de örülten megdrágult ezis) ZALA és VAS megyében előre egyeztetett időpontra km-futás/ benzinköltség (480.-Ft/lit) fejében (100km = 6,5 lit 95ös) magammal viszem a cimzetthez.

          

72r8ja9u7

Hoppá, az ár lemaradt a bronz rudaknál  = kb: 48.500.-Ft a kettő együtt + a szállítási költség.HTom (Zala)

kmil

Sziasztok,
Van esetleg valakinek KSU-250 szerszámköszörűhöz "éles" főorsó rajza? Esetleg méretezett? Az nagyon szuper lenne.
Köszi!

2ni23j35s


2ni23j35s

Az én gépkönyvemben nincs méretezett rajz, de gyere át Tinnyére most hétvégén és le tudod mérni ami érdekel.
Tomi

    

kmil

Szia,
Köszönöm, lehet élnék a lehetőséggel, de leghamarabb jövő héten lenne jó.
Majd privátban megbeszéljük.
Vettem egy köszörűt, de az eredeti főorsó helyére egy fortuna van betéve, és gondolkodom, hogy mekkora munka lenne egy új "eredeti" főorsót készíteni bele.

Csuhás

Hmm a helyedben örülnék a fortunának, azok szinte kivétel nélkül precízebb csapágyazással készültek.

kmil

Szia,
Lehet, átgondolom. Csak az a kellemetlen, hogy nem a gép testben van a motor ami hajtja, hanem fent a fortuna mellett.