Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

jani300

Üdv !
Itt van előttem egy gumidugós tengelykapcsoló.
16 as tengelyre , 83 átmérő a ház kívül  , a két csap távolsága 60 , 8vagy 9 lehetett a csapátmérő , 17,6 a gumidugó helye 7 körül van a gumidugó hossza , 24 vastag a ház .A gumidugó mögötti rész 9,2 átmérőjű .
Rajzot nem tudok feltenni :(

jani300

Ja ! E1N ről van szó !
Elírtam a gumidugó 17 hosszú . és 17,6 átmérőjű . kb azért a méretek , nem szedtem ki a gumikat .

ypcjgjbma


ypcjgjbma

Valakinek nem lenne TBF 4 befogóhoz patron eladó?

000000000

Kedves Jani300!
 
Köszönöm a méreteket. A meglévő alkatrészekből én is valami hasonlóra következtettem. A csapok amúgy nálam 8-asak. Most gumi keresés van. lehet, hogy a pálinkás üveg dugója lesz a befutó. Elég kemény, és a kisebb átmérő éppen 18-as.

jani300

Elírtam még egy méretet :(
a gumidugós fele van csak meg a tengely kapcsolónak . Az 18 as tengelyre megy .

Csuhás

Most láttam a power belltnél van gumidugós kapcsoló kompletten illetve gumidugó készlet is. Árakat nem néztem de lehet hogy gazdaságos megoldás.

jani300

Köszi ! De én csak megmértem egy kallódó maradék alkatrészt . Ez nálam sosem volt egyben , csak néhány kisebb alkatrésze került hozzám .

fcnex97xh

Sziasztok!  
 
Az alábbi Danuvia osztófej (ld. a linket lejjebb) tokmánytárcsájának méretei miatt kereslek fel titeket. Esetleg tudna nekem valaki rajzzal vagy méretekkel segíteni? Épp most került a birtokomba egy, de sajnos nem járt hozzá tokmánytárcsa. Ha nem tudtok segíteni, megoldom, csak gondoltam, ezen a fórumon hátha segítségemre lehet valamelyikőtök, aki okosabb, mint én.(Gyári tokmánytárcsa méretei lennének érdekesek.) Köszönettel Szabó Krisztián  
 
Link a képhez: http://img.index.hu/imgfrm/2/9/8/2/BIG_0008232982.jpg

fcnex97xh

https://docs.google.com/document/d/1jwQj0l3cVALSSqDV3-8XeUm_2iQw7ccD6dj8wk2Qr8c/edit  
 
Közben megtaláltam a gépkönyvben az adatokat mindkét TOF-típushoz. Akinek hasonlóra lett volna szüksége, megtalálja. SZK

Csuhás

Dolgoztam a marógépemen horizontál módban. Megint hatalmas birkózást jelentett a ME250 vertikálfej leszedése és felrakása. Ti hogy szoktátok ezeket brutális vasakat emelgetni?
Illetve a ME gépekre jellemző két csavaros "éklécet" hogyan szokás meghúzni, van ennek valami trükkje, jól bevált metódusa?

ndpkrup8z

  Üdv  
 Nekem az M1 -es gépemen FM 200 egyetemes fej van.
 Le-felszerelést falapokat alápakolva az asztal  
 emelésével (süllyesztésével)oldom meg.
  Üdv:  Péter

fcnex97xh


Csuhás

Vettem egy szerszámköszörűt. Szeretném levenni a kereszt asztalt. Két excenteres asztal biztosító papucsot kiszereltem, most látszólag csak a keresztorsó anya kapcsolja a szánt a géptesthez. Olyan mintha az anya egy hengeres csappal illeszkedne így az asztal emelésekor kicsúszik a fészekből. Ha valaki szerelt már ilyen gépet az talán tudja a tipikus megoldást. Ez egyébként egy svájci hispano gép, de szinte pont ilyen az orosz élező, vagy a magyar ksu gép is.

000000000

Sziasztok,
 
Nekiálltam E1N esztergám főorsócsapágyának a kézi hántolásához. Nemrég voltam egy szakinál aki megmutatta hogy hogy kell, viszont most elakadtam. Az a gond, hogy nem tudok igazán használható lenyomatot készíteni a tusípasztával. A főtengely egyébként fel van köszörülve. A csapágyakat eléggé meghúztam, most van egy tokmánytárcsa a főorsón, úgy még kézzel lehet forgatni. Nos ha bekenem pasztával a tengelyt és bedugom, a csapágyak letolják az összes pasztát, így a végükön már nincs semmi lenyomat. Próbáltam azt is, hogy a csapágyat kentem be, de így sem az igazi. Hol lehet a gond?