Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mach3 CNC

Indította gaben, 2024 április 09, 16:55

Előző téma - Következő téma

xfg6v697j

a diagnosztikai képernyőn leellenőrizheted , hogy a kimenetek működnek e, mert ott villognak a kis kockák ha lépteted.

besirkyjh

Szia  
 
Saját tapasztalat , vigyázz a képernyö szerkesztövel .Ha lehet egy teljesen külön Mach-on kellene probálkozni mert egyböl beépül a Mach3-ba amit csinálsz  .Elöször egy alap képet kel hogy csinálj valami normálisabb garfikai programmal és arra épited rá a gombokat stb .Továbbá a memoria igény az hatalmas is lehet ugy hogy a szinekkel és 3D-s gombokkal csak ovatosan .
Jo moka de megéri .
A Mach honlapján nincs valami ami Neked jo ?

lari

Szia!
 
Még nem kezdtem hozzá, de ha már elkészítettem egy gombot, akkor azt  már nem lehet módosítani, vagy törölni?
egyébként egyenlőre csak egy DRO-t szeretnék beleaplikálni...Azért a Mach honlapján is körülnézek.... Köszi!

besirkyjh

Ahoz hogy tugyj egy DRO-t még tenni már kel az alap kép modositása ( hiszen most még nincs rajta a hellye ahova a DRO-t illeszted ) , mindent tudsz vele modositani meg törölni de az eredeti képet tedd el vagy inkább nevezd át hogy késöbb hozzá férj .
 

Béni

Én a Klaus féle screen designer-t használom. Teljesen független a Mach-tól, semmit nem kavar be. A színeknek sincs semmi köze a memóriaigényhez. Viszont együtt, egyidőben a kettő nem szeret futni. (Ez saját tapasztalat.)
A screenset fejlesztését tetszőleges könyvtárba lehet végezni. A használatához azonban a Mach megfelelő könyvtárába kell másolni a bitképeket és a *.set állományt.
A legtöbb screenset egy alap képre fölpakolt DRO-k, LED-ek, gombok, cimkék, képek halmaza.
Kép fomátumnak bmp, png, jpg a megengedett. Én a png-t javaslom, kisebb a helyigénye, mint a bmp-nek és nem rontja a minőségét a tömörítés, mint a jpg esetén.
Jól használható screenset-et nem lehet összehozni skriptek nélkül. Ehhez viszont ismerni kell a Mach által támogatott CBasic nyelvet.

xfg6v697j

én a mach könyvteban láttam delphi5 ikont is ez volt a (G76_threads) fileneve írnék is ezt azt a mach-hoz, de nem tudom hogy lehet összehozni őket.

besirkyjh

Szia  
 
Ezt a Klaus féle designert nem ismerem ( letöltés helye ? ).
Igen a png jött be nekem is és elég pontosan kel a méreteket tartani .Szinek : lehet a gépem határ eset de ha az összes szint világos és sötétebb sszürkére csináltam 10-ed annyi memoriát foglalt el a feladat kezelö szerint .
 

Béni

A letöltés linkje #6106-os bejegyzésben.
A színekről: a megjelenítésnél a raszteres mód miatt minden pixelt ugyanannyi bit ír le. Ráadásul ez a videokártya memóriáját használja.
Azt, hogy a Mach még külön beolvassa-e és tárolja a használt bitképeket, nem tudom. A semleges szürke éppen mindhárom színt (RGB) egyenlő arányban tartalmazza, a tárolása még tömörítve sem gazdaságosabb, mint pl. egy tiszta zöldé.
(A különböző veszteséges video tömörítési eljárások kihasználják az emberi szem eltérő színérzékenységét, ott már van különbség a színek tömörítési arányában. A legjobban a kék színt nyomják össze.)

lari

Mi lehet annak az oka, hogy egy forgató esetén a mach minden beállított forgatás után más értéket jelez ki a DRO-ban?
Ha pl, beállítom, hogy 60 fokonként léptessen , akkor az első az kijön 59,98-ra a második 120,09, stb...
Az ötödik léptetés kijön kereken 300-ra a hatodik már 360,056-ra és ez így ismétlődik. a tizedik ismét kereken 600 -ra jön ki stb...a köztes léptetések viszont nem lesznek kerek számok....
Tud valaki erre megoldást?

Sz.József

Motorfelbontás, áttétel és mikrosztepp kérdése, szerintem ...
Pl. ha Neked elég az 1 fokos felbontás akkor olyan áttételt válasszál, hogy egy körülforduláshoz 360 lépre legyen szükség.
Ha vezérlőd tud pl. 1000-es mikroszteppet is akkor még több a variációs lehetőséged ...

besirkyjh

Szia  
 
Oyan felbontást (step/mm ) kell választani ami a 200lépés/körben maradék nélkül meg van .
 
Azt is nézted hogy ez mekkora "hibát " okoz neked ? Vagy csak elviekben érdekel ?
 

wcsxp0uxa

Számítástechnikai oldalról nézve egy példával mutatnám be elképzelésemet:
Sz.József hozzászólása a  gyakorlati bemutatás.
ha 360fokot  60 fokos léptetésenként szeretnénk mozgatni, de a lépésszám nem egészre jön ki ,akkor a megmaradt lépéseket el kell osztani a 10 részre jutó lépések közt.Az egyszerűség kedvéért a maradék legyen 15-lépés , így tehát az első forgatáshoz 1-t adok ,a 2. -hoz 2-t ,és így tovább amíg el nem fogy  maradék. Persze itt egy szerencsés esetet választottam ,a valóság ennél egyszerre egyszerűbb ,és bonyolultabb.Én az aktív maradék kezelést használom erre az esetekre.(én adtam a nevet neki ,nem tudom hivatalosan az elnevezését)

wcsxp0uxa

Picurka hiba!
60 fok = 36 fok

juh0557j0

Van lehetőség a Mach-ban egy gombnyomással nullára állni a gépi koordináta szerint?
 
Azt szeretném megoldani, hogy a Home pozícióktól a tengelyeknél beállítottam a szükséges offset értékeket, melyeket ki is jelzi a machine co-ords ablakban. Azt a megoldást találtam, hogy kézzel nullára viszem a koordinátákat, majd kikapcsolom a Machine -coords gombot és nullázom a másik koordinátákat. Ez után már a goto zero gombbal nullára áll. Csak ezt minden bekapcsoláskor meg kell csinálni.
Esetleg össze lehet kapcsolni valahogy a 2 koordináta rendszert, hogy együtt fussanak?
Köszi!

D.Laci

A gépi és a szoftveres nulpontod egybeesik minden szerszámod esetén?