Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

LinuxCNC

Indította gaben, 2024 április 09, 16:55

Előző téma - Következő téma

000000000

Semmi értelme az ilyen irányváltásnak, csak tesztnek jó, de nem ajánlatos menetes tokmánnyal megcsinálni mert az ölünkben landolhat.
Sőt kis gyermeteg teljesítményű szervóval se érdemes mert őrült lengésbe kezdhet.

000000000

Miféle "csoda pozíciószervó rendszered" van ehhez?  
Motor teljesítmény, típus, irányváltási idő?
Mert ugye lassú másodpercek alatti kis dinamikájú eseménynél  nem nagy művészet.

Sz.József

A hirtelen irányváltás egy tokmánycserénél valóban jól jön egy menetes tokmány lelazításához... :)
A tesztelésen kívül ez a legnagyobb gyakorlati haszna..., úgy látom.

000000000

„Én úgy vagyok, a mai napig mélyen meghajlok egy vezértárcsás automata eszterga előtt, sehol sincs termlékenységbe ehhez egy mai CNC eszterga.”
 
Mielőtt még valaki félre értené.
Ez a típus attól termelékenyebb a cnc-nél, mert itt 4-5 főorsó és ehhez tartozó szánok dolgoznak egyszerre.
Mivel egy anyaghoz, melóhoz a vágósebesség adott, amit a cnc teljesít, de a többszörös főorsó, szén párosítást nem lehet megverni.
A hozzászólás többi része biztosan passzol.

000000000

Nem egészen csak attól nagyobb a termélékenysége, hogy több szerszám dolgozik egyidőben. A lényeg pont ott is az, és ezért hoztam fel ide, hogy a mechanikus kényszerkapcsolat verhetetlen dinamikában, gyorsulásban a villamos hajtással szemben. A műszaki élet attól szép, hogy sokféle megoldás van, előnyökkel, hárányokkal, és érdemes ezeket végig gondolni, és egyfajta optimumpontot megvalósítani.
Gondolj egy egyszerű forgattyús mechanikus hajtóműre. Ameddig a szerkezet mechanikája nem szakad szét, az addig iszonyatos dinamikával, igen nagy pozíció pontossággal elszakadás nélkül teszi a dolgát. Sehol sincs ehhez a dinamikához a világ legjobb szinkron szervohajtása se, hobby dolgokról nem is beszélve. Ha pedig már alkalmazunk valamit, talán érdemes körbejárni, hogy is van ez a valóságban, mi az igaz abból, ami elkápráztatja szemünket a csillogó monitoron a mega-giga letöltöm-feltöltöm-telepítem "maszlagban".

svejk

Tény hogy az automaták verhetetlenek termelékenységben.
Viszont a CNC-t sokkal egyszerűbb a hozzáértőnek korrekciózni, más munkadarabra átállni.
Nem tudom, csak gondolom, hogy egy mechanikus automatát eltartott egy műszakon keresztül míg más munkadarabra állították.
 
A lényeg hogy talán nem is szabadna a kettőt összehasonlítani, mert teljesen más területen van a létjogosultsága.
A mai napig is automatákkal gyártják a tömegcikkeket.
 

000000000

Azt én sem vitattam, hogy a mechanika sok mindenben verhetetlen.
Csak arra céloztam, ha a termelékenységet főorsókra vonatkoztatjuk, akkor nem biztos, hogy nem módosul egy kicsit a kép.
Az is biztos, hogy egy mechanikus szerkezetet bonyolultabb „átprogramozni”. De hát, nem is szánták őket egymás versenytársának. Gondolom.

wcsxp0uxa

Régi szomszédomat együtt nyugdíjazták a régi tárcsás gépekkel(vettek helyette cnc-t kb 10éve Józsi bá meg hazavitte őket), 3 éve költöztem el otthonról de ha munkanapon hazamegyek mindig ott áll a főnök a kapuba az új munkával.(szép türelmesen várva ,hogy Józsi bácsi kisétáljon , ez is belefér az időbe amit spórol )

000000000

Lajos! Majd ha lesz kedved kérek egy olyan tesztet, hogy egy jó kicsi gyorsulási értékkel (mondjuk 200 mm/s2), és viszonylag nagy 1500-2000 mm/min előtolással nyomulva készítsél menetet (levegőben is elég szimulálni) szinkron üzemmódban EMC2-vel.
Főleg az érdekel, hogyan áll meg? Visszahúzza a túllendülést, vagy micsoda?
Ugyanis én továbbra sem értem, hogy miféle szinkronhajtás az, ahol bármilyen kicsi gyorsulás is megadható, és ezt miféle módon rendezi a program egy magadott szinkron út mentén, amikor változás lép fel, azaz valóban követni kell a főorsót.

000000000

Ajánlom figyelmedbe ezt a kis videót a szinkron hajtásról emc2-ben.  
 
http://www.youtube.com/watch?v=BoMqbisElc8" TARGET=_fnew>ITT A VIDEO !
 
ilyenkor akár kézzel is hajthatnád a fóorsót akkor is megcsinálja, de nézd vissza 517. hozzászólásnál
És itt egy másik videó , de ez mach 3-al  
 
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=byVIn6piTpM&NR=1" TARGET=_fnew>ITT A MÁSIK VIDEO !
 

2dbfy8y

Ja ja![#nevetes1]
És ez Kola vicce volt!
Azt hiszem ezt már Svejk kiszűrte!

000000000

Igaz hogy vicc volt a mach-os videó, de akkor is szinkron hajtás.
Mellesleg az EMC2 alapból tudja ezt vicc nélkül is, csak arról nem találtam videót.  

000000000

Te szerintem nem érted, hogy mi is itt a gond,  amikor szinkronhajtásról beszélünk, de közben meg kicsi gyorsulásokról is paraméterezhetők, amit a program még elfogad.
Inkább a #961-re írjál már konkrét választ, mert az továbbra is necces.

KoLa

Azért nem találsz róla videót mert az EMC2 ezt így nem tudja, a g33.1 tudja olyan szinten hogy menetfúróhoz használható , de úgy működik hogy a megadott mélység elérésekor irányt vált a főorsó és ezt a lassuló és irányváltó majd kigyorsító mozgást, szinkronban leköveti a z tengely!de kell hozzá a programozott z mélység elérése!ha üresbe tettem a főorsó hajtást és kézzel forgattam , a visszafelé forgatással is előre ment azután hogy elérte a programozott z-t akkor jött csak kifelé a menetfúró!

KoLa

Ezt majd kipróbálom, de írtam már #931 ben hogy a gépemen kb 1000 a menetemelkedés és a főorsó fordulat szorzata!ami bevált és bármilyen fordításban működik, 30rpm lenne 30mm menetemelkedés ha ez megfelel!tesztnek ha a z mozgását teszteljük.