Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

UCCNC vezérlő program

Indította gaben, 2024 április 09, 16:54

Előző téma - Következő téma

000000000

Angolul fent van a nist.org oldalon.
Magyarul pedig leírtuk az UCCNC felhasználói kézikönyvébe: http://www.cncdrive.com/UCCNC/UCCNC_hasznalati_utasitas.pdf

000000000

Ennyire szerintem nem kell elbonyolítani, mivel mind a Mach3 és az NCT, illetve sok másik is az RS274NGC szabványon alapul. A szabvány kódokon felül a Mach3 hozzátett pár Fanuc kódot is, pl. G73/83, de ezeket az extra kódokat CAM programok úgysem generálnak soha, maximum kézi gyors programozásnál van értelme.

frkdv6dyr

Egy kényelmi kérésem lenne, hogy a G kód ablakban az egér görgője működjön.[#worship]

svejk

No kérem megoldásra jutottam.
 
Eddig minden egyes újabb verzió kijöttekor az ajánlás szerint egyszerűen felülírattam a régi verziót, figyelve, hogy telepítéskor az "Overwrite the default UCCNC profil" előtt NE legyen pipa, azaz megmaradjanak a beállításaim, ne kelljen újra confogolni.
Nos ez az eset pl. a Go To Zero esetben hibás működést produkált.
 
Most mindössze annyit tettem, hogy az én defaul.pro fájlomat lementettem egy pendrive-ra, aztán ahogy eddig is újratelepítettem a meglevőre a legújabb 1.022-es verziót, de most úgy hogy a pipát bent hagytam, azaz a gyári profil fáljjal telepedett fel.
Telepítés után a pendrive-on levő profil fájlommal egyszerűen felülírattam a gyárit, s lám így már jól működik a Go To Zero is minden körülmények között, természetesen az én beállításaimmal.
 
Tanulságos, és érdekes, a magyarázatát majd valaki biztos tudni fogja.
 
 

svejk

Azt azért tudni kell, hogy majdnem az első verzióktól kezdve tesztelem a progit, és számtalan újabb-régebbi verzió telepítés történt a PC-n, tehát lehet másnál elő sem fordulna az esetem.

000000000

Szia,
 
Igen, én is ezt mondtam nagyjából, mint hibalehetőséget. Mivel kivetted a pipát a telepítőnél, ezért nem írta felül sem a profilodat, sem a macroidat. Ez a pipa ezt csinálja. A hiba javítása a gotoZeronak annyiból állt, hogy a gotoZero macro kódját írtam át az alapján, amit mondtál, hogy mit kellene megváltoztatni a működésben. De mivel a pipát kivetted a telepítőből, ezért az új telepítéssel is maradt a régi (hibás) macro a profilodban.
Amit írsz, hogy pendrive-ra lementetted a profilt ez jó megoldásnak tűnik.
Bár ez a fajta hiba most még előfordulhat ugyan, mivel nagyüzemben megy a fejlesztés, de ha a progi kiforrja magát a tesztelés és fejlesztés során, akkor ilyen drasztikus változtatások már szerintem nem lesznek és így ez a hibalehetőség is megszűnik.
 
Még most hirtelen arra gondoltam, hogy esetleg csinálok mégegy pipálási lehetőséget, hogy külön kilehessen választani a macro-k felülírását, illetve a .pro profil fájl felülírását.
A kérdés csak az, hogy ez a felhasználó számára vajon megkönnyíti vagy inkább elbonyolítja a telepítést?!

000000000

Megcsináltam, a következő verzióban benne lesz.

svejk

Ne bonyolítsd!
A pipa melletti "Overwrite the default UCCNC profil" szöveget egészítsd ki egy "és makrók" szavakkal. :))

csg67

"Exact stop mode: Pontos megállás üzemmód.
Ebben az üzemmódban a pályatervező a mozgásokat
pontosan hajtja végre, minden egyes G-kóg mondatnál felgyorsít és utána lelassít. Ebben az
üzemmódban a programozott és a valóságos út megegyezik, a pályakövetési hiba 0."
Azért én kíváncsi lennék egy viszonylag kis sugarú körívnek nagy sebességgel történő megmunkálására. A programozott és a valóságos út (pálya) megegyezik? Ha-ha-ha... :)

Gyati

Vicces fiú, miért nem írsz egy olyan programot, te, ahol megegyezik?

000000000

A leírás teljesen helytálló, mivel a kérdés a szoftver oldaláról van megközelítve, megfogalmazva, hiszen ez egy szoftver kézikönyve és nem egy gépkönyv. Az, hogy a teljesítmény elektronika, illetve a motorok mit csinálnak, hogy a szervok letudják-e követni a jelsorozatot, vagy hogy a tengelyek az inerciájuknál fogva tudják-e követni az esetleges nagy gyorsításokat, éles és gyors irányváltásokat, ez már egy másik kérdés, ezt az adott gép könyvében szokás definiálni. De mégegyszer mondom mi jelen esetben a szoftver működését fogalmaztuk meg, és a szoftver az exact stop módban pontos pályát leíró jelsorozatot bocsájt ki a vezérlőelektronika számára. Remélem így már érthető a leírás.

000000000

OK, rendben, ezt fogom csinálni. [#wave]

csg67

Mivel ez a rendszer a tengelyeket lemaradással mozgatja (különben nem lenne szükség erre az utasításra), ezért elméletileg sem helytálló az a feltételezés, hogy egy körpályán a "pályakövetési hiba 0". Ez független az alkalmazott hajtástól, motortól, géptől. Minden körívet kisebb sugárral fog megcsinálni, mint amit programoznak, csupán a hiba mértéke a kérdés.

svejk

Nagy tisztelőd vagyok, de nem lehet, hogy valamit félreértesz?
Az Exact Stop, alias G61 a normál üzemmód, ez az ideális pályakövetés.  
Ráadásul szoftveresen ezt a könnyebb leprogramozni, hiszen addig kell küldeni a tengelyt amíg el nem érjük a  munkadarab rajza szerinti koordinátáit. Kontúrmarásnál a szerszámátmérővel korrigált pályakoordinátákat.
 
Innentől kezdődően már a gép fizikai viselkedése miatt kell beavatkozni.
(habár már a G61-nél és minden más mozgásnál jelen levő levő gyorsulások és lassulások is a fizika miatt vannak)
 
A Constans Velocity (G64) üzemmód az ideális forgácsolási paraméterek miatt szükségesek, hogy azok lehetőleg minél kevesebbet változzanak a marási pálya mentén.
Ezért azonban nagy árat kell fizetni, fel kell adni a hű pályakövetést.
 
Tehát a G61 az alap, csak azért van nevesítve, hogy vissza tudjunk kapcsolni G64-ből. :)
 
"Ez független az alkalmazott hajtástól, motortól, géptől. Minden körívet kisebb sugárral fog megcsinálni, mint amit programoznak, csupán a hiba mértéke a kérdés."
 
Fentebb azt írod független a géptől, hajtástól..
Tehát akkor egy ideális gépet nézve miért is lesznek a körívek kisebbek a programozottól?
Ezt kifejthetnéd bővebben...

frkdv6dyr

Lenne még egy kérésem ha lehet [#worship]  
 
Nagy szükség lenne egy időmérőre, hogy ne a rendszerórát nézegessem ha tesztelek valamit.