Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Fusion 360

Indította gaben, 2024 április 09, 16:50

Előző téma - Következő téma

a86ifm7g5

Nagyon köszönöm az infót, figyelem majd az utolsó napon a visszaszámlálót.


a86ifm7g5

Nem boldogulok...

Ha elkészítek két alkatrészt, amit a Join-nal szeretném illeszteni egymáshoz, de visszaugrik. Mit nem állítok be?

Köszönöm.

sastas

Kiválasztod az egyes alkatrész egy felületét majd a felület adott pontját. Ugyan ezt megteszed a másik alkatrésszel is. Majd kiválasztod a kényszer típusát.

Akkor nem szokta szeretni ha előtte ground-olod mindkettő alkatrészt, vagy már van közöttük kényszer olyan módon, ami ezt a következőt gátolja. De azt ki is szokta háromszögezni.

eymcv9wt

Inventorban ezt a jelet, te hol találtad meg?
Melyik verzióban?

zozo

Sajna nem tudok segíteni, mert az egyik cégnél voltam pár órára, mikor ez a rajz készült. Úgy emlékszem elég friss verzió volt, a 0 bázispontos méretezés kezdésekor, a 0 pont kijelölésekor rögtön odatette a jelet. A fusion is odateszi, de amint az egeret elmozdítod a vonalról, azonnal el is tűnik [#fejvakaras]

ywathzay

A Fusion tud-e olyat, hogy egy inventorban már elkészített rajzból (file-ból) elkészítse a gcode ot?

uph5fcryd

Kedves János, kedves FUSION-klub!
Segítséget, ill. irány mutatást szeretnék kérni!
Húsvét közelegvén belefogtam egy tojás rajzoló szerkesztésébe. Nagyon élvezem, mert ugye szuper jó ez a Fusion 360, de kicsit belekeveredtem a "construkt", "component", "selection set",,,stb. rendszerébe. Magyarul nem világos teljesen, hogy mi a hierarchiája a különböző elemeknek? Miként célszerű a sketch-eket, bodies- kat, joint-okat rendezni, mert most, hogy kezd "bonyolulttá" válni a konstrukció azt hiszem kezdenem kell elölről....?
Ha tudtok valami linket, oktató anyagot erről, megköszöném...
üdvözlettel:
navra
ui.:
no meg kellemes húsvétolást mindenkinek

    


vjanos

Hát ez így nehéz... :)
Ha megy az angol, akkor a helpben ezen a környéken leírja mi mire való.



Hierarchiában minden design egy gyökér componenttel kezdődik, amit magától megcsinál a program.
Ebbe pakolhatsz bele bodykat, sketcheket stb, illetve további komponenseket is. A további komponensekbe ismét csak mehetnek bodyk stb...
Joint-ot komponensek közé tudsz ugye csinálni.
A komponensek saját idővonallal is rendelkeznek.
De valószínűleg ezekre már te is rájöttél...

Nem is nagyon tudok tanácsot adni. Az ajánlások szerint a komplett modelledet érdemes kisebb komponensekből összerakni, de hogy mennyire érdemes ezt elaprózni, az inkább némi rutinnal alakul ki.
Én is sokszor elfelejtem, de utólag is lehet ugye komponenst csinálni bodykból...

uph5fcryd

Köszönöm, ilyen segítségre gondoltam.

2vkx6unz

Én csak annyit fűznék hozzá, hogy amennyiben az elején már tudod, hogy mennyi komponensed lesz vagy mik lesznek a fődarabok akkor azokat az elején hozd létre és utána mindig az legyen aktív amin dolgozol, így mindegyiknek lesz saját történelme, kiválasztva az adott elemet csak azt fogod látni. Később ez egy átalakításkor nagyon hasznos tud lenni. Én nem javaslom, hogy a létrehozott bodykból csinálj később komponenseket mert akkor annak csak annyi lesz a története, hogy létrehoztad minden mást a teljes történetből kell kihalászni.
A lényeges különbség komponensek és a Bodyk között, hogy az előbbit lehet szabadon mozgatni, kényszerezni míg a testek megtartják egymás között a helyzetüket.

uph5fcryd

Köszönöm, én is úgy látom, hogy az elején "látni" kell mit is akarok, mert így az utólagos rakosgatás már nem követhető. Azért lassan tisztul a kép, csak eleddig nem csináltam összetett formákat. Még egy kérdést feltennék: mire jó a "selection set", ill. mikor van jelentősége...

zozo

Ha egy összeállítási rajz bizonyos egységét (ami akár 5-10 alkatrész) pl. együtt akarod több alkalommal is hájdolni, hogy ne legyenek útban rajzolás közben,  akkor egyenként kijelölöd a body-kat/component-eket, majd egy szetté alakítod a  selection set-re kattintva.

Ezután a selection set mindig ugyanazokat az elemeket fogja kijelölni. Persze tudsz később hozzáadni, vagy kivenni belőle alkatrészeket, úgy mint a rigid group-ból.

zozo

Bocs, "hájdolni"  természetesen ideiglenesen eltüntetni értelemben. (hide utasítás)