Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Fusion 360

Indította gaben, 2024 április 09, 16:50

Előző téma - Következő téma

Pali79

Segítenél, hogy hogyan tudom linkelni?

Pali79


vjanos

Igen.

Kb ahogy gondoltam, a setupod-beli koordináta rendszer megadása nem stimmel. A Z tengely (kék nyíl) felfelé mutat.
Ugye most lefogattad a nyersanyagot az asztalra, és alulra esik a zseb, amit kimarnál.

A megoldás, hogy a setup-beli orientation legördülőnél átállítod a koordinátarendszeredet, a valós befogásnak megfelelően (lásd kép alább). Hiszen valójában is úgy fogatod majd le, hogy a zsebed felfelé essen.

Itt pedig a modelled mág egy setuppal.
A koordinátarendszert átállítottam, a tool orientationt pedig kivettem a zsebmarásból.


Ugyanitt megjegyezném, hogy a rajzoláskori koordináta rendszer (kocka a jobb felső sarokban) és a CAM/setup -beli koordinátarendszer nem kell, hogy feltétlenül egybeessen - pl most sem :)

  

Pali79

Szuper, köszönöm szépen! Én azt hittem, hogy a szerszám orientáció kb. ugyan ezt csinálja. Ezek szerint tévedtem.. [#taps]

Pali79

Na itt a következő gond. Kimartam a generált g kóddal a zsebet és majdnem egy kerek milliméterrel kisebb lett az átmérője mint kellene. A modell méretei rendben vannak, a maró szinte új volt és a szerszámpályának megfelelően 6-os. [#conf]

vjanos

Stimmel!

A Pocket művelet negyedik (Passes) fülén a "Stock to leave" be volt pipálva a fájlban amit küldtél, és sugárirányban 0.5mm volt megadva. Átmérőben ez ugye 1mm.

Ha ez be van nyomva, adott méretű anyagot meghagy a modellhez képest, további megmunkálásra.

Nagyolásnál szoktam megadni így, utána réeresztek egy kontúrmarást, dupla körön, az kiszedi a maradékot, szép is lesz a felület, pontos is...

vjanos

Egyébként szerintem sem ez a legintuitívabb része a programnak :)
Végülis a tool orientationnal is hasonló eredményt tudsz elérni, csak forgatóval :)

Pali79

Pedig erre emlékszem is a videóidból. Szavaidból úgy veszem ki, hogy megoldható a csak simító utólag. Ezt, hogyan lehet megoldani?
A következő is ehhez hasonló: benéztem az egyik kör alakú zseb átmérőjét és vagy 3 milliméterrel kisebb lett. Ezt szerettem volna úgy megoldani, hogy csak a különbséget munkálja ki, ne akarjon az egészre g kódot gyártani.

zozo

A zseb alsó kontúrvonalát/körvonalát jelöld ki kontúrmarásra. (ne legyen sehol offset érték)

vjanos

Igen, ahogy zozo irja, eressz rá még egy 2D Contour-t.

Most nem vagyok fusion közelben, de asszem csak a 3D-s műveleteknél lehet beállítani rendes maradvány anyag eltávolítást, amikor figyelembe veszi az előzőleg lefutott szerszámpályákat, és csak a különbséget munkálja ki, akár más szerszámmal.

Pali79

Köszönöm szépen zozonak is, de hálás lennék ha utána tudnál nézni ennek a maradék anyag eltávolításnak, mert így teljes szerszámpályát generál megint. Ez nekem azért nem jó megoldás, mert pici és gyenge a gépem, kis fogásokkal lassan tudok csak haladni, ezért ha végigmegy a teljes program az nagyon sok idő és csak a levegőbe kalimpál a szerszám.

vjanos


zozo

Addig is,-ha csak a contourt jelölöd ki kód generálásra, akkor csak arról készül g-kód, a többi műveletet figyelmen kívül hagyja.

Pali79

Nekem valahogy nem jön össze. Lehet eleve rosszul álok neki? Melyik setuppal kell ezt csinálni egyáltalán?

zozo

Ugyanabban a setup-ban megcsinálhatod, amiben a 2D pocket is van. Ha kész a 2D contour, akkor klikk rá (kijelölöd) és szimuláld csak azt. Így látod, hogy miként fut le a kontúrmarás. Ha ez OK, akkor Actions>Post Process és elkészül a kódja.