Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Alkatrészek beszerzése és szolgáltatások igénybevétele

Indította gaben, 2024 április 09, 16:47

Előző téma - Következő téma

7vpav5d32

A Dunaharaszti cég(nem jut eszembe a neve) forgalmaz szeinte minden anyagot amiből ilyeneket is meg lehet csinálni. Nem is vészes áron. Elmondod mit szeretnél, megmondják mi kell neked. Haza viszed, megmunkálod, visszaviszed és lekezelik ahogy kell. Akár rapid minőséget is, vagy ha kell kovács szerszám, vagy bármi.

Szalai György

http://www.uzletekvecses.hu/index.php?tipus=161" TARGET=_fnew>Itt vettem, a hosszú orsós kaland után pár nappal.
Három kampós, jól szuperál és befér a műtős készletembe.
Nem cájg táskában, csak sima egy darab, sallang nélkül.
Árra nem emlékszem, de elfogadható volt.
Segítőkész brigád, nem sózzák rám a gagyit.

7vpav5d32

A forgórészekről lehúzni a csapágyat egy öreg esztergatokmányt használok aminek a pofája egy kis peremre végződik és a hátlap helyett meg csak egy lemez amiben benne a sűrűmenet és a csavar.

2vkx6unz

Csak nem az Electrocraft motorokat csapágyazod újra?
Mivel nekem sem volt ilyen kicsi két M6-os kapupántcsavar egy m6 hatlapfejű és egy 50x12x12 vasdarab 3mefgelelően elhelyezett furat és benne menet és máris készen volt. Négy motorról húztem le vele az összes csapágyat.
Egyébként csiki megoldása nálam 10 pontos!

svejk

Erre már 5 éve vár a szekrényemben egy régi rossz 100-as tokmány, csak nincsenek meg hozzá a diók :) A motortekercselők szinte mind ilyet használnak, én is onnan vettem az ötletet.
De ezzel sem tudsz leszedni egy 625-öst..

2vkx6unz


svejk

Azon már túl vagyok..
Speciel nekem is van egy "vasdarab" tele mindenféle helyen furatokkal ilyen célra, de olyan lenne jó hogy ha kell gyorsan csak odanyúlok érte..
Majd még szétnézek elktronikai boltokban, mintha láttam volna régebben videókhoz valót.

7vpav5d32

Nem értem miért ne tudná leszedni?
 Az SKF készletben van egy olyan sorozat, hogy ha összetöröd a kosarat akkor a golyók közé be lehet akasztani három ellapított gömb szárat és bármit leszed.

svejk

16/5 mm
na mindegy, a lényeg hogy szívós anyagból levő vékony-lapos pofákkal rendelkező lenne az igazi.

vthgizrff

Holnap lefotózom Neked az én SK csapágylehúzómat amit ilyen kis méretű csapágyakhoz, szíjtárcsákhoz készítettem. Egy 5mm belső átmérővel rendelkező csapágy nem lehet annyira szorosan a helyén. Túl szoros illesztésnél számolná a golyókat, és hamar tönkre menne. Inkább az lehet a gond, hogy a ragasztó nem engedi el. Pábáld kicsit megmelegíteni hátha az segít.

svejk

Megköszönöm..
nem a szorosság hanem inkább a helyszűke általában a gond, ezért kellenek a nagyon jó anyagminőségű körmök.
 
Közben az jutott eszembe hogy Bondhous inbuszkulcsból kellene csinálni.
Eleve meg van 90 fokban hajlítva, és még annál szívósabb anyaggal nem találkoztam.
3 db 6-os inbuszkulcs ebből kerülne vagy 900 Ft-ba.  
Csak nem tudom hogy lehetne a végeit húzni.
A kovácsolás gondolom nem jöhet szóba minőségromlás nélkül

svejk


4um5b65d

Svejk mester !
Ez biztos beválik. A csapágy melletti falat elég 1,5mm-esre hagyni, sima szerkezeti acélból, mivel körkörösen fogja a csapágyat.
És a cső fala is lehet nagyon vékony. Az anyát pedig rendszerint kibujtatják a lyukon és ott lehet ellentartani egy hatszöggel vagy sima lapolással, de akár stiftelni is lehet elforgás ellen a külső köpenyt is átfogva. Ha hosszabban hagyod kint a stiftet(rudat) akkor úgy tudsz ráfogni mint egy menetfúró hajtókarra.
 
http://kepfeltoltes.hu/090207/000_1031_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

svejk

No,igen ez tuti megoldás, de csak egy mérethez jó.
Ilyesmiket szoktam én is kókányolni ..
Kedvencem a félbevágott hollandi anya, majd a csapágyra szorítva, és egy hozzávaló külső menetes darab melynek a közepébe fúrok 6-os menetet, de sokszor a hollandi saját menete is elég :)
Csak ugye ezek mind mind sok idő...
Bár a Te megoldásodat érdemes lenne egyszer megcsinálni arra a pár általános méretre.

4um5b65d

Végül is nincs olyan nagyon sok méret a kisebbek közt. Ráadásul gondos tervezés esetén csak a félbevágott csövet kell több példányban legyártani, a többi alkatrészét kompatibilissé teheted az összes vágott darabbal.