Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Alkatrészek beszerzése és szolgáltatások igénybevétele

Indította gaben, 2024 április 09, 16:47

Előző téma - Következő téma

4um5b65d

Miért csak az egyik van nálad ? Egyforma a két kerék talán és azért nem lett leszedve a másik? Mert akkor csak "sima" iveltfogazatú kúpkerékről van szó. Az első képeken az egyik kerék sokkal laposabb kúpszögűnek néz ki. Ennyit csalna a fotó?
De végül is tök mind1....aki hipoidot tud gyártani annak odaadhatod és a beállítások is a leírtak alapján történik. Azt majd nézd meg, hogy el van e tolva, vagy nincs, mert az a perdöntő. Ha találok, nézek egy linket amin látszik, hogy miről is van szó. Valahol volt a gépemen egy jó, de nem találom.

4um5b65d

Svertel fórumtárs !
Ez a gipsz amit említettél miben tér el egy normál mezei gipsztől? Csak mert pár óra kötési időt írsz ? Vagy azt pusztán csak a kiszáradási ideje miatt írtad ?

4um5b65d

Na megtaláltam, görgesd lejjebb....
 
Másoknak is ajánlom ezt a linket, érdekes dolgok vannak benne.
 
http://gt3.bme.hu/oktatas/BsC/GEAESZ_Szerkezettan/jegyzet/7_hajtasok1.pdf" TARGET=_fnew>KLIKK

PSoft

Holnap majd megnézem, és válaszolok a kérdéseidre.
Köszi a linket!

PSoft

Szia Laslie.
Ma délután szétszereltem a vertikálfejet.
Én nem tudom eldönteni,hogy ez milyen fogazás nem értek hozzá,csak azt látom hogy íves(volt).
A két tengely középvonala nincs eltolva egymástól!
Itt van még négy fotó,nézd meg őket.
 
http://magiist.fpn.hu/Kepek/strigon12.JPG" border=0>
 
http://magiist.fpn.hu/Kepek/strigon13.JPG" border=0>
Megtaláltam a fej gépkönyvét is,sajnos német,ami így nekem nem sokat mond meg csak pár lap az egész.
Egy metszeti rajz:
 
http://magiist.fpn.hu/Kepek/strigon14.JPG" border=0>
 
Ennyi adat van benne a két kerékről:
 
http://magiist.fpn.hu/Kepek/strigon15.JPG" border=0>
Te biztos többet kiolvasol belőle,mint én.
[#wave][#worship]

4um5b65d

Beszédes a rajz. A képekkel együtt már biztosan mondható, hogy ívelt fogazású kúpkerék. Hipoid kerék sztornózva.

PSoft

Még egy kérdés felötlött bennem!!
Ha megnézed az előző képet #372-ben,amelyiken a fej belseje látszik,valamilyen molibdénes zsírral van kenve.Viszont tisztán látható a kényszerolajzásnak a kis csövecskéje is.
Nem lehet,hogy ez a fej eredetileg be volt kötve a gép központi olajzásába?
Mintha a metszeti razon is látszana ott felül az olajhozzávezető csonk,alul meg a visszavezető csatorna.
Lehetett ez a hiba okozója? Amióta nálam van biztos,hogy csak zsír volt a kenése(kb.10 éve).

4um5b65d

Az éppen zsírbevezető cső is lehet. Egy biztos, a kényszerolajzásnál nincs jobb, ha ezt el tudod érni akkor csak nyertél. Viszont ha zsírzod akkor ez nem lehet kemény zsír, hanem egyfajta olaj-zsír keveréknek kell lennie. Kell, hogy tudjon valamelyest csöpögni. Teletöltve biztos nem volt olajjal, de zsír az nagyon kevés volt benne, ha csak ennyi volt benne amit a kép mutat.

4um5b65d

Azt hiszem ezt nem a zsírhiány okozta, inkább anyagfáradás. Igazából a fogak kopásából lehetne csak azt a következtetést levonni, hogy a kopás okozta profilváltozás miatt akadtak össze a fogak. De amennyire látom, itt nem ez a helyzet. Furcsa, hogy az egyik keréken a kis körnél pattogtag jobban a fogak a másiknál meg a nagy körnél... Inkább arra utal, hogy egy levált darabot megdarált a kerék. Esetleg a tört fogak felszíni elszineződése utalhat arra hogy hirtelen tört e a fog vagy szép lassan repedni kezdett.

PSoft

Valószínű,hogy igazad lehet!
Te a képen nem látod,de a nagyobbik kereket nagyítóval nézve apró repedéseket látok még az épnek tűnő fogakon is a külső átmérőn a fogak talpánál. Sőt mintha "összejelölő" pontozás is lenne mind a kettőn.
Lehet ennek jelentősége szereléskor?

4um5b65d

Szereléskor semmiképp, esetleg a gyártáskor jelölték őket párba, de azt is inkább számokkal szokták jelölni.
Esetleg a reteszpályához valami pozíciójelzőként funkcionálhat ha szereléskor ezt kívülről is láttatni szeretnék valamilyen okból.

gvox

Üdv az Uraknak!
Ez valami tipushibára vezethető vissza, mert ez már a 3. gép- amivel találkoztam -amelyiknek hasonlóan ment tönkre a kereke. A kis kerék csak
egy kúpos hernyócsavarral van pozicionálva, a tengelye meg semmivel, mert 1 zégergyürüvel két irányba nem lehet pozicionálni.Igaz, hogy a kerekek terhelésnél eltolják egymást, és igy a tengely csapágyát neki tolják a zégergyürünek, de ez egy kétirányba forgatható vertikál fej, és
ellentétes forgás esetén megszünhet a hézag,és törhet a kerék. Az én gépemnél most megoldottam a midkét irányú kitámasztást.

4um5b65d

Eszembe jutott, hogy mielőtt gyártásba kerülne a kerék, nézz körül a mezőgazdasági alkatrész boltokban. Nehogy véletlenül valami régi Szovjet traktoralkatrészként is funkcionált ugyanezen méretű kerék. Régebben csináltak ilyen összeházasítást, főleg ha a Szovjet nép felsőbb utasításra "jó szívvel" adta nekünk az eladatlan fogaskerekeiket, majd bezsebelte érte a "semmit nem érő minőségi Magyar élelmiszert".

4um5b65d

Kissé mintha alul is lenne méretezve. Az egyik képen jól látszik, hogy mekkora a kerék az egér mellett..

gvox

Én futottam egy pár kört, nem volt szerencsém.
Több cégtől kértem ajánlatot a diósgyőriek 152 e
zerért , egy másik 138ért a rimo 80+fáért vállalta