Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Hát igen... a külsőrészes biztos lehűti magát... persze csinál egy kis szélvihart :)...
Kár, hogy nagyobbakból kevés van a piacon... (200gr felett)... A Conradnál vannak... de kb. 100 Euro...

000000000

Meg nem probaltam de ratapintottal a lenyegre,Nem hiszem,hogy balanszirozas nelkul meg fogom uszni.
Gyarilag belevolt preselve a tengely a forgoreszbe meg imbuszcsavar is fogta.En is igy csinaltam,hogy
szoruljon a tengelyre
 
Belso csapagyhaz el lett egy kicsit kurva,ugy hogy ide be kell majd ragasztani a csapagyat.
 
 
RC
TR35-36-A
http://www.hobbycity.com
 

3vv2btrhv

BAKKER EZ ZSENIÁLIS !!! Nagyon drukollok hogy sikerüljön . És GYÁRTANI GYÁRTANI !!

Motoros

Valami kuplungszerűséget találj ki.
Pl ha az Er11 tengelyed végébe belemunkálsz egy négyszögletes sűlyesztést (mondjuk tömbös szikrafogácsolással ) és a motornak tengelyét meghagyva azt is négyzetesre munkálod (marod köszörülöd) és a kettő lazán lötyögősen megy egybe akkor ez így működik. Ez kicsit így leírva körűlményes de a valóságba működő fortunánál láttam. Kottyanás van de itt ez nem számít.

Motoros

Ennél a brutál fortunámnál (600W) is egy laza csatlakozású kuplungot használtam, csak így lett jó.
http://cnctar.hobbycnc.hu/Misimuvek/orso/600w.jpg" border=0>

000000000

Jónak igérkezik az a moci megnéztem.
Ha nem fog rezonálni és nem húzod túl szorosra a csapágyat a fortunába nem lehet gond a teljesítménnyel.

Kristály Árpád

Halihó Mindenkinek!
 
Kérdés:  
A külső forgórészű BL motor nem kissebb fordulatú?.....mint a belső fórgórészű.....
 
sZERINTEM VALAMIFÉLE KUPUNG KELLENE....
 
ÜDV.: Árpi

bmejdz9nu

de. Kissebb fordulatúak.

svejk

Szép munka, és így egyben az egész, ügyes..!
A többiekkel egy véleményen vagyok, mert én is megtapasztaltam hogy sajnos az egytengelyűségtelenség (nem találom rá a szót :))
nagy teljesítményveszteség és rezonancia forása.
Viszont én nem kuplungolnék hanem egyszerűen az eredeti BL motor csapágyakat kihajítanám
Mivel a patronbefogó precíz és ha a befogóra pontosan tudod illeszteni a moci forgórészét (palástját)
nincs szükség az eredeti motorcsapágyakra, a két nagy speciális csapágy a befogón kielégíti a követelményeket.
inkább a légrés mérete változzon valamelyest a szöghelyzet függvényében mint hogy vergődjön valami..

svejk

Valamikor anno kb. 25 éve a skoda ablakmosószivattyú motorból házilag gyártott panelfúrómnál is ez a megoldás vált be.

svejk

Hmm... A következőket csak a kíséletező kedvű hobbysták olvassák..:)
 
Esd193 egyszerű praktikus házkialakítása (#559)
és általam az #570-ben ajánlott megoldás ötvözése ismét felvetette bennem a házi készításű BL motor lehetőségét.
A házi készítésnél maradhatna az erdeti átmérő, de hosszabb kivitelű motorral, így a teljesítmény fokozható lenne.
A neten rengeteg leírás található.
A cél a minél kevesebb pólusszám a nagy fordulat érdekében.
Sarkalatos pont ismét a csapágy minősége, és a forgórész(harang) megfelelő centírozása.

svejk

Folytatom az agymenést..
A serleg/harang utólsó megmunkálása már a befogótengelyre való rögzítés után a saját házában következhetne, így a körfutása biztosított lenne.
A csapágyakra tételezzünk fel kerámiákat, így már "csak" a mágnesek beragasztása utáni centírozás maradna hátra problámának..

000000000

Hmmm nem ertem minek a kuplungszeruseg?
Lehet,hogy a kepen nem latszik de a forgoresz es az alloresz nincs mechanikailag osszekotve!!! :))
ez a lenyeg a kuplung itt a magneses ter.Az alloreszben a csapagy csak azert van benne mert lusta voltam kinyomni belole,itt semmi szerepe sincs

000000000

Kuplungolni csak akkor lehetne, ha a motor egyben marad, itt az a zseniális, hogy a harang a fortunatengelyre van rögzítve.

3vv2btrhv

IGEN ez a zsenialitása