Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

ks46twg3x

Sziasztok!
 
Ehhez az eszközhöz mit szóltok?
http://www.logicnc.com
 
Ígéretesnek tűnik.

Kicsa

Sziasztok! Visszatérő probléma a nagyfordulatú főorsó,én is elértem ide. Összeraktam a szíjáttételes e240-es motort az ER11-el és van egy kis gond. A csapágyak nagyon melegednek,fordulatot nem tudok mérni sajnos. Az E240 59-60 V-ot kap,és 5,5x-es gyorsítás jön ki körülbelül a szárra. Itt 2 db 608ZZ-s csapágy található,enyhén előfeszítve. Ha a szíjhoz nyomok egy külső csapágyat finoman (csak hogy felvegye a fordulatot),pár másodperc alatt forró lesz. Csapágycsere valami kerámia alapúra segítene ezen? Tudtok saccolni egy fordulatot az áttételből-feszültségből?  
 
Köszönöm szépen!

s5f8tmfv3

20~25kRPM lehet a terheletlen fordulatszám, a 608-as gyártótól és kiviteltől függően 20~50krpm határfordulattal rendelkezik. Ha nagyon melegszik akkor ismert adatú, nevesebb gyártó csapágyát kellene használnod vagy kisebb előfeszítést alkalmazni.

s5f8tmfv3

SKF Ekplorer 608 ZZ 38000-ig jó, kb. 1000Ft/db.

000000000

Lehet, hogy erős az előfeszítésed.
A tengelyre könnyen felment a csapágy?

Kicsa

A csapágyak Noname kivitelűek,majdnem-hogy kilóra vettem régen.
A tengelyre elég könnyen fel'esnek'. Az előfeszítés pedig épphogy akkor,hogy ne lötyögjön axiális irányban a szár.

s5f8tmfv3

Akkor valószínű egy jobb csapágy segítene.
Igaz nem E240, de hasonló kaliberű Dunkermotort teszteltem, a csapágyházban explorer 608-asokkal, 3 óra után 25°C körül alakult a csapágyház, igaz elég "húsos" darab.  
http://www.youtube.com/watch?v=E6QpeZyqLOk" TARGET=_fnew>Video

Kicsa

Tetszik a videó,jó ötlet ez a gömbszíjjas meghajtás is.
 
Interneten vetted vagy valami boltban személyesen? Az hogy Explorer,az mit takar,lehet tudni?  Vagy ez a neve a 608 ZZ mellett?

s5f8tmfv3

Az Explorer az SKF minőségibb csapágyszériája, szerintem minden csapágyboltos meg tudja hozatni ha az kell. A szíjat boltban vettem személyesen, de már nem emlékszem milyen gyártmány.

Kicsa

Köszönöm szépen! Ahogy nézegetem a szerkezetet,valószínűleg máson is módosítani kell,nem csak a csapágyazáson.  
Viszont ez a csapágy jó kiindulás,hiszen másnak már bevált!

dcsaba

Ma megjött a BLDC vezérlőm. 6LiPo/80A :-) Kísérletek indulnak!

ks46twg3x

Mekkora motort használsz?

000000000

Képeket, videókat kérünk!

dcsaba

BMW szervo szivattyúból kitermelt BLDC motor. Nincs adattáblája így nem tudom. Kb 130mm az átmérője.  
Elég nagy teljesítményűnek tűnik.

Szalai György

Amelyik a kezemben volt?