Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

zotykó

Vajon hogy oldják meg, hogy a vezérlő programból tudják szabályozni a motor fordulatszámát? Gondolom van hozzá egy PWM vezérlő és azt hergelik, de hogy? Mennyire pontos ez a módszer? Encodert nem látok, tehát ha beterhelem a motort, akkor vissza eseik a fordulatszáma.

000000000

Azt írtad,hogy te már tesztelted.Kérdésem,az er11 befogó a motor tengelyére hogyan illeszkedik.A képen úgy látszik nem egy darabból van.Mennyi lehet az orsó tengelyének tényleges átmérője.

43pbwjg8s

Sziasztok!
 
PBalázs, Zotykó, Samo:
Ütést tegnap már nem volt erőm mérni.
Örültem hogy kilátok a lukamon (a fejemen gondoltam)
 
Amit közben tuti:
Miklós:
Ez is 12V-48V-ig betáppal megy. Az eladóra rákérdeztem biztos ami biztos és én voltam figyelmetlen. Szerintem az maradt az agyamban, hogy milyen táp van itthon. Elnézést!
 
Amit én meg tudtam tenni:
tegnap megnéztem, hogy 32.5V-ig feltekerve a betápot a fordulat 7175/min. 24V-nál 5190/min. 7050/min nél már hallható a motor de még mindig sehol bármelyik eddigi főorsó megoldásomhoz képest. Főleg a Teknomotorhoz.
 
Samo:
A tengely kialakítás ha valaki érdekel vegyen magának egyet és szedje szét maga! Ezt már leírtam. Én nem barmolom szét azt ami most működik. Elsősorban azért, mert magam ismerve nem biztos a tökéletes újra összeszerelése. Inkább azt mondanám, hogy majdnem biztos hogy nem. Védem magamtól.
 
Zotykó: Így van. Nincs enoder. Mi történik akkor így ha beterheled?
P= 2Pi x M x n
gondolkozz! A fordulatszámot csökkented a tengely visszafogásával.
Miért nem tudom megfogni a tengelyt akkor?
Egyébként valamelyik topicban ott van a forgácsoló teljesítmény igény számítás. Az sehol nincs ahhoz amit én ki tudok fejteni amikor megpróbálom megfogni.
 
Nálunk pl. az automatizált váltókon az akutátor motort (20 as encoderrel!) 30KHz-es frekin csatolják vissza és szabályozzák. PWM-mel tolják. Nagyjából ennyiben ki is merül amit tudok erről. :)
 
Msteve!
Ez most nem az én bulim!  
Ti fogjatok össze ha akarjátok!

Szalai György

„Encodert nem látok, tehát ha beterhelem a motort, akkor vissza eseik a fordulatszáma”
Attól az még nem biztos. Lehet a visszacsatolás alapja más jel is, nem csak encoder.
A LEGO például a DC motor kommutátora által keltett feszültség tüskéket számolta, a tüskék közötti időket mérte, így jutott elfogadható, a forgórész szögsebességével arányos jelhez. Régebbi kézi fúrógépekhez készült barkács fordulatszám szabályozókban meg egyszerűen a motorral sorosan kötött ellenálláson eső feszültség figyelésével volt megoldva a fordulatszám figyelés.

000000000

Bocs én nem azt kértem,hogy szed szét.A képen úgy látszik,hogy az er befogó és a tengely nem egyforma átmérőjű.Azt hittem,hogy tolómérővel meg lehet mérni.

Szedlay Pál

Akkor ez a motor valószínű 48V-nál nem fog pörögni 12.000-t.

000000000

12000-nél még lehet, hogy csendes is tud lenni. 5-6 ezernél azért egy kefés motor még nem szokott ordítani. Tehát semmi extra nincs ebben. Egyszerűen egy zárt motor, amiből nem jön ki az összes hang. Ha ez forogna 30ezret lehet, hogy kissé idegesítőbb lenne az üvöltése.

zotykó

Kössz az infót. Erre gondoltam én is.
Lehet építek egy szabályzót magamnak.
Viszont fölvetődött mégegy kérdés. Hogy tudom ezt összehozni a Mach3-al? Gondolom valamelyik bemenetét kell használnom. Azok viszont lassúak szoktak lenni. Ha van ezzel kapcsolatban tapasztalat szívesen venném.

43pbwjg8s

Az ER11 feje és a szára szerintem soha nem egy átmérőjű. :) Legalábbis amilyenek az én kezemben voltak eddig.
No de komolyan: Nem tudom megmondani, hogy magából a szárból lett e kialakítva a motor tengely avagy "fel lett húzva" a tengelyre az ER fej része. A nyak el van fedve sajnos. Nem látok be oda. Akár az is lehet hogy a megveszekedettek egy ER szárból csinálták meg a motortengelyt.
 
No de a további infók a kéken lesznek majd.
Végre vége a rendszer karbantartásnak ott.

Szalai György

„Gondolom valamelyik bemenetét kell használnom.”
Nincsen tapasztalatom a Mach3-al, de úgy emlékszem, hogy bemeneten nem kezeli, sem a marómotort, sem az előtoló motorokat. Mindössze a paralelport szegmenseken, mint kimeneteken keresztül, vezérli, „kapcsolgatja” azokat, de visszacsatoló jelet felőlük nem fogad. Sajnos, mert így a programnak fogalma sem lehet az általa irányított eszközök valós állapotáról, helyzetéről. A visszacsatolt szabályzást, (ha szükség van rá) magának a motorszabályzó elektronikának, a PC-n kívül kell megoldania, csak egy működést engedélyező jelet tud kapni a PC felől.

887uiwjpw

talán ezzel?
http://www.ebay.com/itm/290682675384?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649" TARGET=_fnew>New 5V-110V Max 10A DC Motor Speed Control PWM MACH3 Speed Control

besirkyjh

A Mach3 a maromotor fordulatával arányos négyszög jelet küld valamelyik kimenetére ( config ) és pl a #1893-ban emlitett elektronikát lehet vele meghajtani . Nem nagyon csipem mert van igy is hibalehetöség böven de elvileg a munkadarab minöségébe bele szol .( persze hobbi szinten értem ) .

zotykó

Hát ezt nem egészen látom át, csak sejtem.

zotykó

Le tudnád írni, hogy milyen hiba lehetőségek vannak benne? Csak, hogy képben legyek.
 
Az még jobban érdekel, hogy szól bele a munkadarab minőségébe.
 
Bocs ha hülyeséget kérdezek, de szeretném megérteni.

besirkyjh

Szia
 
Tulajdonképpen azért találták ki hogy a munkadarab minöségébe beleszoljon .
 
A föorsod fordulatszáma az elötolás sebességével arányosan változik ( kicsi elötolás -kicsi fordulat ) , igy az anyag leválasztás állando és ebböl adodoan a forgácsolt felület is azonos minöségü .Például : van egy fa amiben van egy téglalap aminek a két szemben lévö oldala teljes rádiuszban végzödik , ha ezt állando fordulatu maroval készited el akkor az egyenes oldalaknál a felület szép lesz mig a rádiusznál égetni fogja a fát a nagyfordulat miatt ( ha nem égeti akkor nem optimális a szerszám sebességed az egyenes oldalon ) .Viszont ha használod a Mach3 föorso szabályzását akkor a rádiusznál a föorso sebessége csökkenni fog igy nem égeti az anyagot .Azért csökkenti a fordulatot mert pl rádiusznál két tengely egyidöben dolgozik és e miatt csökken az elötolás sebessége is .( az csak ráadás hogy van olyan munkafázis is ahol a 3 tengely dolgozik egyidöben és ezzel jelentösen csökken az elötolás sebessége ) .
A másik oka hogy a szerszámtárban beirt fordulatot használja igy Neked nem kel találgatni hogy azt a szerszámot éppen milyen fordulattal kel forgatnod ( anyag és az egy marofordulatra számitott forgács leválasztás fügvénye ) .Sokszor lustaságbol nem számoljuk ezt az értéket ( inkább alul méretezzük ) kockáztatva a maro élettartamát és megnövelve a munkadarab elkészitésének idejét .
 
Hibalehetöségröl szol az egész forum :)
Nem feltétlen a fordulat szabályzásra gondolok itt .Csak egy példa a mechanika konstrukciolya !!