Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Fémöntés házilag

Indította gaben, 2024 április 09, 16:27

Előző téma - Következő téma

000000000


000000000

Szia Vbodi!
A salakoló só mennyisége az olvasztott fém 0.5-1%-a. Persze ha piszkos pl. földes homokos hulladékot olvasztasz akkor ez lehet több is. Én általában konzervdoboz használok az adagolásra. A Te méreted kb. a legkissebb májkrémes doboz és az is csak félig. A sót jól elkell keverni, majd kisebb idő elteltével kb. 2-3 perc (hagyjuk felúszni a salakot) lefölözni. Szép tükröző fémfelszint kell, hogy kapjunk. Ha nem ilyen, akkor megismétlendő az előbbi művelet.
 
A gáztalanítás kb hasonló mennyiséggel történik, bár ha nem olajos a fémhulladék akkor el is maradhat a gáztalanítás. A menete a következő: a gáztalanító sót alufóliába csomagoljuk, kilyukaszgatott bevonattal ellátott haranggal a fémfürdő aljára nyomjuk. Amíg buborékol addig lent tartjuk. Sok salakot is fel szokott hozni a felszínre. Mintavétellel ellenőrizzük a gáztartalmat. ( Kis mennyiséget előmelegített (kb. 150°) fémlapra (ami lehet a kemence burkoló lemeze is) öntök és figyelem a megszilárdulás során a fémfelszínt. Ha gázos akkor a felszínén apró tűszúrás szerű buborékok jelennek meg, mint a szódavíz felszínén. Utólag az ilyen kis minta pogácsát megsimítva a felületén érződik a buborékok hatása. A gáztalanítás és a mintavétel között kb. 1-2 perc időt kell hagyni, hogy a folyamat végbe menjen.

3vv2btrhv


000000000

Szia Kalmus!
 
Köszönöm a segítséget.

lari

T. Kalmus!
 
Olyan kérdéssel forduulok hozzád ami nem cnc, de fémöntés. A ma használatos benzines fűnyíró motorokban alumínium hajtókarokat használnak, ami egyben a csapágy szerepét is betölti. Véleményed szerint lehet ilyen hajtókart önteni házilag? Ha igen akkor milyen eljárással célszerű, és milyen anyagból?
Persze rossz hajtókarokat fel lehetne olvasztani ha van elegendő mennyiség....
 
Köszi!
 
lari

000000000

Sziasztok!
 
Megolvasztottam és öntöttem az első bronzomat.Grafittégelyt használtam, a gázégőt feltuningoltam egy kis gázolajjal.A beállított mennyiségű gázolajat egy csövön keresztül bevezettem a csőégőbe a levegő-gáz részecskék magukkal ragadták az olajrészeket az égéstérbe,az égéshez szükséges plusz levegőt egy hajszárító biztosította.Gyönyörűen megolvadt a bronz a grafittégelyben.Ezzel a módszerrel az aluolvasztás ideje is lerövidül.
Képek a képtárban: bronzöntes vbodibronzontes vboi

000000000

Hali!
Kiváncsi lettemvolna a képekre de szerintem nemsikerült felnyomni[#wow1]

000000000

Mostmár látom! Kicsit eltájoltam magam, linkre katinkatok össze vissza és utána olvsaom hogy a képek a tárban[#buck][#vigyor]

6fgemi55d

Én úgy tudom, hogy azok a hajtókarok is kovácsolással készülnek, mint az egyéb motorokban lévő acél hajtókarok. A képlékeny állapotban történő alakváltoztatás hatására az igénybevétel szempontjából kedvezőbb szöverszerkezet alakítható ki.

3vv2btrhv

Szia vbodi.
Nagyon öszintén gratulálok , hogy sikerrel jártál a bronz öntéssel.
Nagyon fájo emlékeket szakitoot fel az olvado bronz szine .Nem akarsz kisplasztikát önteni ?
Tibor

sasi

Szia Lari!
 
A fűnyíró motorokról nem sokat tudok, de „bodgabo”-nak igaza lehet, mert a dugattyús repülőgép motorok hajtókarját süllyesztékes kovácsolással állítják elő, és precízen hőkezelik az egyenletes szövetszerkezet érdekében.
Ennek ellenére, mert itt nem kell akkora biztonságra törekedni, egy próbát meg ér az öntés, különösen ha van hol hőkezelni.
Üdv sasi

000000000

Szia Lari!
Csak most jutottam net közelbe. A fiúk jól írják a hajtókarokat kovácsolással készítik. Főleg szilárdsági okokból. Az öntést nem javaslom. Mert igaz, hogy van amikor öntik, de a véghasználás ott is kovácsolt termék, az öntött, csak közbenső darab. Ha törik -és ez az öntött alkatrészeknél előfordulhat- akkor igen nagy károkat tud okozni a motorban.

lari

Tisztelt Fórumtársak!
 
 
Köszönöm a hozzászólásokat hajtókar ügyben.
Így már belátom, hogy ezzel nem érdemes foglalkozni, mert többe kerül, mintha megvásárolnám....
 
Üdv: lari

000000000

Szia Tibor!
 
Köszönöm a gratulációt, nekem is nagy öröm és sikerélmény volt hogy sikerült megolvasztani és kiönteni az első bronzot.Gondolom Te is foglalkoztál vele valamikor.Még nem tudom, hogy mit fogok önteni,ez csak kisérlet volt.A kisplasztika öntéssel kapcsolatban lenne ötleted, tanácsod?

000000000

Szia Vbodi!
A következő, háborúban amit amjd kőbunkóval vívnak Te leszel a mi bronzágyú öntő Gábor Áronunk.