Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

svejk

Természetesen nem ingyen gondoltam...

000000000

Szerintem csomagold ki teljesen akkor is jobban néz ki mint hiányosan.  
A kezelőt meg egy patch kábel kivezetve csavarozd fel a plexire.
Úgy is ott van neki a két beöntött anya  a hátlapjában ehhez.
Kicsit iparibb kinézete lesz , de kit zavar  [#vigyor5]

svejk

Az sem baj ha Samsung Moscon feliratú. :)

svejk

Pedig benned bíztam, Te álltál legközelebb a tűzhöz. :)

000000000

Dögöltből eddig csak 3 darabhoz volt szerencsém eddig, az is G5 és J7 volt.
A J7-nek 400voltot kötöttek a 230 helyet , de abból szó szerint nem sok marad mert kinyílt mint a rózsa.  
A G5 meg szimplán szétrohadt a megfelelő tárolástól.
Nem véletlen mondtam hogy inkább csomagold ki.  
   

000000000

Kedves Fórumtársak!
Kis problémám adódott egy eszterga átalakítás kapcsán. Adott volt egy kitűnő állapotú 1000-es Vörösproletár eszterga, amit kicsit meg akartam tuningolni egy frekvenciaváltóval. Megkönnyítve és felgyorsítva ezzel a munkámat. Az eszterga főmotorját eredetileg egy 11 KW-os delta bekötésű motor alkotta, amit a 3*32 amper nyújtotta korlátok miatt, 5,5 KW-os motorra cseréltem. Alapból a csere teljesen jól műköbött. A motor könnyen elindult, a legnagyobb fogást is tökéletesen bírta.  
A minap vásároltam egy 11KW-os Nordac vector SK 11000/3CT típusú frekvenciaváltót. Ekkor keletkeztek a problémák......... a feriváltó közbeiktatásával a motor nem bír elindulni....... :( amennyiben kézzel rásegítek, minimális erőkifejtéssel el tudom indítani. Inne már tökéletesen szabályozható a fordulat, de amint újra 0-áról indítok, csupán épp hogy billegtetni képes a motort.  
Esetleg van-e valakinek ötlete az indítást illetően?

svejk

Új a frekiváltó?
Ha nem, akkor: factory default.
 
Ennyi leírásból nem lehet kideríteni mi lehet a hiba oka.

000000000

 
Közvetlen a motorra kötötted a frekvenciaváltót ?
Első körben nem ártana egy reset-et csinálni rajta és utána újra paraméterezni az egészet.
 

000000000

.... nem új, de más motorral teljesen jól működik. Milyen infóra lenne még szükség? Mondjuk én nem vagyok elektromos szaki. Viszont aki bekötötte, ő gyakorlott szakember ezen a téren és Ő sem érti a problémát. A készülék elvileg hibátlanul működik......

000000000

.... igen, közvetlenül a motorra van kötve. A reset-et kipróbáljuk.

hyuekyh7a

Reset után újra kell programozni a motorhoz és a terheléshez megfelelően, fel futás, lefutás min. frekvencia.

besirkyjh

Az számit hogy csillag vagy delta a bekötés ?

000000000

Sima aszinkron motornál annyiból számít hogy csillag vagy delta hogy a bemenő feszültsége és a felvet áram fog változni.
De ahogy írták gyakorlott szaki kötötte be és ekkora cuccnál nem hinném hogy 3x200 voltos lenne.    

000000000

Sziasztok,
 
0-400 as fordulatra lenne szükségem, ezt frekvenciaváltóval szeretném megvalósítani. az lenne a kérdésem, ha mondjuk egy 1400-as fordulatú villanymotor esetén mennyivel csökken a motor teljesítménye. Ha nem muszáj nem szeretnék mechanikus áttételt. Általánosságban milyen keretek közt ésszerű változtatni egy motor fordulatát frekiváltóval?
 
Előre is köszönöm a segítséget!

ANTAL GÁBOR

 A frekiváltó a motor névleges áramán járatja a motort. Mivel a tengelyen leadott nyomaték az árammal arányos ezért ez nagy általánosságban állandó nyomatékot is eredményez. A frekiváltóval változtatod a fordulatszámot és ezzel a motor szögsebességét.  A teljesítmény a nyomaték és a szögsebesség szorzata ( P= M * omega) Tehát ahogy csökkented a fordulatot annak az arányában csökken a teljesítmény  400 as fordulaton már csak 28 % a kimenőteljesítmény ( de a nyomaték  kb a névleges!!! )   Kompromisszumot javaslok ( kell a mechanikus lassítás is  vagy túlméretezett motort kell használnod)