Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Frekvenciaváltó

Indította gaben, 2024 április 09, 16:06

Előző téma - Következő téma

Pilot001

 
OKsa... megnézzük mit cselekszik :)

svejk

A Mach-ben a PWM frekit 10-50 Hz közé állítsd!

6x509vxe

Van egy Lenze 750w-os frekvenciaváltóm.
Bekapcsolás után felvillan az összes karakter,majd eltünik,és kiirja hogy "init".
Aztán ez is eltünik,és kezdi elölröl.
Semmilyen gombra nem reagál.
Szerintetek mi lehet a gond?

Bencze András

Ha lehúzod a kezelőt mit mutatnak a ledek?
Ill. fennlévő kezelővel melyikek világítanak?

000000000

Sziaztok!
 
  Van egy omron CIMR-J7AZB0P7 típusú készülékem, amellyel nagyon rég óta nem bírok. A jelenség a következő: a kimenetre kötött motorokban semmi erő nincs. Már 3 motorral is próbáltam(1,1  0,75  0,6kW). Nagyon sok beáálítást próbáltam már állítani, a vivőfrekvenciától elkezdve a nyomatékkompenzáción át egészen az U/F karakterisztikáig, de jobb nem lett, csak rosszabb. Ha olyan motort próbálok meg vele elindítani, amelyen van terhelés(betonkeverő), akkor a motor egy nagyon különleges, cincogó, csikorgó hangot ad ki magából. Tud valaki segíteni?

svejk

Első lépés: n01-8
Ha ez után sem megy akkor lehet elkezdeni aggódni.

nmnrsytc

Én is osztom Svejk ötletét a gyári Resetet, bár akkor a n16/n17 fel/lefutás 10s-ig fog tartani.

000000000

A gyári resetet már sokszor alkalmaztam rajta, mert amikor nekiálltam elálogatni, azután úgy volt a legegyszerübb mindent viszaállítani. AZ n16/17-et levettem 1 sec-ra. Ha a motor tengelyét egy fogó segítségével lefogom, akkor  az Iout=8,7A. Hibaüzenetet nem ír ki a frekiváltó.  
A stop gomb megnyomására a motor nagyon jól reagál, hamar megáll, és még ugrik is egyet. Így kéne neki indulni is nem?

000000000

Tisztelt svejk!
 
 Már régóta aggódom miatta, mert már sok jó tanács érkezett ezügyben más fórumokon is, de sajna nem javult a helyzet. Lassan bebizonyosodik, hogy tényleg  rossz a frekiváltó, annak ellenére, hogy egy szerszámgép körasztalának forgatását végezte egy 1,1kW-os motoron keresztül. Tehát a kiszerelés pillanatában a készülék még teljes egészében működött. Tudsz, ill. Tud valaki  olyan eljárást, szakembert,  vagy diagnosztikai eszközt, amellyel ténylegesen kiderül, hogy jó-e vagy sem a készülék?

svejk

Azt írtad éjfélkor, hogy semmi erő nincs benne.
Erre fel most azt írtad lefogva a tengelyt 8A is lesz a kimenő áram.
Hacsak nem cekászból :) van a motor tekercse akkor annak a 8 A-nek komoly forgatónyomatékot kell képeznie.
Mondhatnám hogy szakadt vagy zárlatos valamelyik fázis a motorban, de ugye motorcserék is voltak...
Zűrös ügy...
Rakj 3 db  40-es izzót is a frekiváltó kimenetére, a motorral párhuzamosan.
a fényerőből láthatod a kimenő feszültséget és a szimmetriát.
Még egy:
Gondolom közben nem kötötte át senki a motort deltából csillagba.
Egyáltalán milyen a frekiváltó bemenete, 3x400 vagy 3x200V?

000000000

Természetesen mindegyik motor deltába volt/van kötve. Iout egészen pontosan 8.7Amper. in: 1x230V out:3x230V. Amikor a motor tengelye levan fogva, akkor nem a szokásos búgó erőlködő hangot adja a motor, hanem valami nagyon furcsa csikorgó, morgó hangja van. Még várnám az ötleteket, annak ellenére, hogy már elég sok mindent kipróbáltam rajta, és találtam egy céget, akik talán bevizsgálják, de lehet, hogy annyira egyszerű baja van csak, hogy azért nem akar sikerülni jól beállítanom. Ezt az izzós megoldást kipróbálom mindenképp, mert ezt még nem próbáltuk. A kimenő fesznek mennyinek kell lennie? Még azért lakatfogóval is rámérek a fázisokra, hogy tényleg kimegy-e a 8.7 Amper.  

svejk

Ott PWM jelek vannak a lakatfogó hülyeséget fog mondani.
Az "annyira egyszerű" bajt kiküszöbölted a factory default-tal.
Ez a hang  túláramra, visszaszabályzásra utal, de hát annak is kell lennie ha le van fogva a tengely.

000000000

És ha van egy 1,1kW-os motorom, amelynek tekercsein a frekiváltó szerint 8.7A folyik, könnyen lefogható a tengelye? Ha visszakötöm csillagba, és közvetlenül a 3x400V-ról indítom, a motor szinte felugrik a kapcsolás pillanatában. Olyankor nem próbáltam megfogni fogóval a tengelyt:D Azt kéne még megtudnom, hogy ha a 3x400-ról megy a motor, akkor mekkora az áramfelvétele terhelve? Ebből kiderülne, hogy lehet nagy neki a motor. De próbáltam kisebbel is(0,75kW és 0,6kW)  
Szakadt FET, vagy bemeneti egyenirányító hiba nem okozhat ilyen jelenséget? Bár gondolom ezt kijelezné a készülék. Vagy esetleg egy rosszul beállított U/F karakterisztika. De ezt meg az initialize n1-8-al küszöbölöm ki, mert tudtommal az alapbeállítással is tökéletesen kéne működnie.  

svejk

Próbáld ki az izzós módszert.

000000000

Rendben, kipróbálom. Milyen jelenségnek kell lennie megfelelőség ill. hiba estén? Gondolom ezt olyan 1 Hz környékén kell majd végezni, hogy jobban látszódjon minden.