Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

robroy007

meg válaszoltam

2vkx6unz

Segítséget, tanácsot szeretnék kérni a következő feladathoz:
Adott egy motor forgórész amiben 9mm-es tengely volt ezt kell kicserélni egy 10mm tengelyre (a régo 9mm-es már ki van nyomva a forgórészből). A furat felbővítésére keresek megoldást vagy javaslatot. Mivel forgórészről van szó nayg pontossággal kell megoldani ezért a fogj egy 10-es fúrót és fúrd ki nem jó megoldás. Lehetőleg egyszerű és megismételhető móduzer kell(ene).
Én a következőre gondoltam, de nem biztos, hogy működik:
~120mm hosszú 10mm es acélrúd 50mm hosszan 9mm-re leeszergálva. a leesztergált szakaszba ferdén egy 4mm-es  furat ebbe egy gyorsacél kés (mintha furatkés lenne, csak van egy 9mm-es ~40mm hosszú megvezetése a furatban).
 
Megoldható-e ezzel a feladat, vagy van valakinek jobb ötlete?

4um5b65d

Mivel a forgórészt a kiesztergálás előtt úgy is ki kell pontosan óráznod, így ha egyéb akadály nem merül fel akkor kifúrhatnád egy 11-essel is, lesz amilyen lesz alapon, majd beleütöd a szükséges tengely és ha ezzel kész vagy akkor órázod ki a forgórészt. Apró fogásokal leoldalazod az egyik felét és beleteszed a központfuratot, majd 10,5-re leesztergálod. Utána megfordítod és ugyanezt a folyamatot még egyszer megcsinálod. Ellenőrzöd a futást, hogy mindkét vég és a mag is együtt fusson, majd 10-esre készre esztergálod. Ha ez utóbbi órázásnál valami ütést tapasztalsz akkor a forgócsúcs és a központfurat közé beraksz egy kis papírdarabkát, vagy alufóliát, annak megfelelő oldalra ahogy az ütés korrigálása szempontjából szükséges. Ja , és ne húzott anyagból csináld a tengelyt hanem hengereltből, annak nincs számottevő vetemedése felületmegbontáskor.

svejk


2vkx6unz

Lebuktam ;)
Te ezek szerint már csináltál ilyet?

svejk

Nem, csak akartam, de aztán eladtam, elajándékoztam mind a négy mocimat..
Egyébként milyen a lemezelése?
Beér teljesen a tengelyig, vagy középen alu van?
A múltkor Motorosék beszélgettek a "beelőzős" vagy mi a szösz :) fúrásról.  
Azzal gondolom pontosabban meg lehetne csinálni.

svejk

De ugye csinálsz az állórésznek is egy másik köpenyt? Az eredeti elég gázos mind esztétikai, mind felfogatás szempontjából.

2vkx6unz

Nem csinálok másikat. csak az alaplemezről vettem le afelesleget, így sík lapja van. ráadásul a két végén az az alu háuban az acél csapágyház szerintem jó. Esetleg e nyakrészt csavarozok vagy ragasztok az elejére s rögzítéshez.
Az egészben az a szép, hogy csőtengelyt kell beletennem... 8-as furattal. De ennyi infóval már összerakod mi készül ;)
A lemezelés beér a tengelyig, ott már nincs alu.

svejk

Aha.. ehhez kerested akkor a múltkor a húzott csövet :)
De mesélj csak mi is lesz ez?
És igyekezz hogy szombatig elkészüljön !!!

2vkx6unz

Van egy másik topic amiben most Péter nyüzsög...
csak ez valóban BL lesz ;)
A csőtengelybe ER11 patronbefogó 8mm-es szárral ezen lesznek a csapágyak is. A 10mm-es cső "csak" távtartó a csapágyak között és a forgórészt rögzíti a befogóhoz terveim szerint ragasztással.
Persze én szerényebb vagyok a 24000 rpm nekem megfelelő lenne. amúgy sem bír sokkal többet a 608-as csapágy

svejk

Én olyanon törtem a fejem hogy vannak azok a hosszú szárú ER16-os befogók, 120-160 mm-es köszörült szárral.
Én erre a szárra raktam volna közvetlen a forgórészt.
De a kiegyensúlyozást nem tudom hogy lehet házilag ilyen fordulatra precizen megcsinálni.
 
Tényleg, valaki írhatna a centrirozásról..
nem a prizmán való gurigatás, hanem valami precíz ötletes készülékre lennék kíváncsi.
Sajnos még közelről nem láttam ilyen szerkezetet...
Ha a pontos elv meglenne, lehet nekifognék egynek..
Nyúlásmérő bélyegek már elérhető áron vannak...
 
 
 

svejk

Ja, végül is Te is ezt csinálod gyakorlatilag..

f7k4ytivb

Üdv. A fórumozóknak!
Ha van valakinek egy felesleges 22,5 mm-es (vagy 1"-os) csigafúrója, szívesen megvenném! Nem baj, ha kúpos /MK2/ szárral van!

Sys_m

Sziasztok, Szia Svejk!
 
Egy youtube videó mutatta be a Rapi helik motor hűtőventillátorának balanszálását. (keresem, ha meglesz linkelem...)
Valahogy úgy csinálta az ürge, hogy alátámasztásként szolgált a tengely végekre  2 db eldobható műanyag pohárba fagyasztott jégtömb (pohárból kivéve). Ezen a tengelyt megtámasztva, az beleolvadt. Mikor már a tengely a jégben volt (beleolvadt), megpörgette a forgórészt levegővel és ahol a tengely megállt, az volt a nehezebb rész. többször megismételve a műveletet, egy profin kiegyensúlyzott ventit kapott.  
 
Olcsó tökölős, de talán használható..
 
Sys_m

Sys_m

Svejk,
 
az alátámasztás jég volt  
 
http://www.youtube.com/watch?v=GN7zl_LvT0E&feature=PlayList&p=EFB084358AEBE75D&index=44" TARGET=_fnew>Valami hasonló, csak az alátámasztás jég volt
 
Sys_m