Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

svejk

Én meg már vagyok annyira tapasztalt hogy látom hogy ki a "szaki" :)
 
Lett volna még kérdésem, de elég volt megnézni figyelmesen a képet, és látom hogy ott a hosszirányban a golyósorsó és ami érdekes lett volna még hogy a keresztszán prízmájában mennyire bízol meg, de hát az bizony már nem az erdeti...
A hoszszán beállításában és precíz vezetésében esetleg alul van valami újabb furmány , vagy maradt az eredeti megoldás?

4um5b65d

Filc kell oda... pont az a lényeg, hogy az apró porszerű szennyeződést bele tudjon ányazódni a filc porózus szerkezetébe.. A gumi/szilikon és származékai nagyon nem jók, mert a szemcse elgördül a felületükön.

KoLa

A szilikongumi törlők nagyon precízen törölnek - meg is csodáltam őket a Hiwin lin csapágyakon amikor vettem 4 db-ot a kerestszánhoz - csakhogy az egyiken a gumi fölött még volt egy védőlemez is
de ezt már csak kicsomagoláskor vettem észre - esztergához mindnek ilyennek kellett volna lenni.
Mert egy esztergán szoktak kóricálni olyan forró folyóforgácsok is amelyek beállnak egy pályára és ott egy gumialkatrésznek csak félperce van!

svejk

Ti tudjátok ... én a filcet csak állandó olajzásra gondoltam..

svejk

Az igazi szilikongumi 400 fokot elbír több percig még erős rányomással is, csak aztán kezd szétporladni...

4um5b65d

Sokkal jobb menetet vágni a C45-re mint egy szerkezeti acélra. Kevésbé ragad... A váltólapkások is jobban szeretik.

KoLa

Nem az alapgépből csak az ágyazat és a főorsóház maradt.
Elvileg egy pár éve (2003) vettem egy roncsot mert azt mondtam úgyis fel tudom újítani, pénzem nem nagyon "vót" munkám annál több!Szépen felújítgattam rajta a leglényegesebb dolgokat Ágyazat tusírozás, főorsó újracsapágyazás stb.
Közben azt vettem észre hogy mindíg itt kötök ki a HobbyCnc oldalon - rákattantam teljesen és mikor kezdtem kapisgálni a dolgokat irányt váltottam a felújításban.
Van egy mappám ott vannak képek a gépről.

svejk

Egy gyors kérdés ha már anyagminőség.
Szálanyagok végén szoktam látni festékjelzést, speciel sárga és kék színűhöz jutok hozzá. Van ennek valami általános jelölés , vagy csak pont az a gyártó így jelölte?
Egyébként elég komoly anyag, forgácsolás után edzik/hőkezelik őket, de esztergán  alapállapotban nagyon jó vele dolgozni, szinte "harsog" az anyag :)

KoLa

És a forró forgács széle még iszonyatosan vág, harap, dörzsöl, radíroz - több nem jut eszembe!

svejk

Megint meg vagyok győzve...[#worship]

KoLa

A sárga mindíg a kéntartalomra utal - ami jó forgácsolhatóságot biztosít - lásd automata acélok

svejk

Egyébként hilti fúrószárak készülnek belőle...

KoLa

Hát annyira nem vágom a színjelzéseket de van katalógus - már volt a kezemben ilyen, csak nem nagyon érdekelt mert, úgysem látszik minden szál anyagon

4um5b65d

Van jelentősége a színnek, de a táblázatomban ez a kombináció nem szerepel pedig több mint 300 féle van benne. Az a baj, hogy tudnod kell a gyártó országot is. Sajnos nem tartják magukat a nemzetközi színjelekhez.
Továbbá azt is tudni kell, hogy fele sárga fele kék e , és ezen színek összeérnek e, vagy a két szín közt hagynak egy sávnyi festetlen részt, mert ebben az esetben a festetlen részt fehérnek tekinthető. Ha ilyen akkor CMo4-es az anyag. Nemesíthető, relatíve nagy szakítószilárdságra. Illetve a két színt úgy is eloszthatják, hogy sárga alapon egy kék csík, vagy fordítva. Illetve még azt is bekeverhet, hogy vannak akik nem az egyedi rúd anyagot festik meg hanem az egész köteget. Ebben az esetben akár két szín is hiányozhat egy elemi rúdról és akkor ezzel jól megszívattak.. :)

4um5b65d

Ha ez ilyen egyszerű lenne, de jó lenne.....
A C60-as anyag sárga-rózsaszín... (nincs kén)
Az egyik ország automata acélja csak sárga színű (van kén) Máshol ugyanezen anyag királykék.
A másik ország A70-es anyaga is szintén sárga (nincs kén)