Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jani300

Ejnye -bejnye ...[#csodalk]
Ha beállítottad a gépet , egy hengeres anyagon karcolsz pár menetet , és megméred ! Majd legközelebb :)
Én lehet hagytam volna a fenébe . Egyszerűbb a metrikus meneteket vágni :) Van vezérorsóm is , 4 menet egy colban . Fene tudja mihez való .  A szomszéd nagy kupec , szerinte e400 é , de nem tudom .

jani300

Vidd el a kis toronyrevolvert is :)
Az is Magyar gép , talán TRIX , igaz hiányos .
Annyit csesztettek már miatta nem rakom fel , de nekem elég már 3 db eszterga ...

Istvan0728

Lehet, hogy nem ugyanazt olvassuk, de nekem a magyarban és az angolban is a 10.oldalon a táblázatban az ajánlott vastagság 1,5-3,2 mm.

Vastagság gyakorlati határa: 0,4 - 6,4 mm.

6rk75uezn

"Én lehet hagytam volna a fenébe"
Ha fent hagyom ezt a Vezérorsót akkor nem tudok semmilyen menetet vágni.
Igen 4 menet 1 colban,mint az E400,csak az vastagabb lehet.

jani300

De hát vágtál vele menetet .
Colban , kis számítgatással , kellene annak menni .

Csuhás

Már hogyne tudtál volna! Ráadásul metrikus menetekhez kihagyhatod a 127 fogú kereket, és sima kisebb fogszámúakkal dolgozhatsz. A norton is használható marad. Egyszer kell egy délutánt rászánni és kiszámolni az új menettáblázatot.

6rk75uezn

Igen,igy már értem.
Tehát vagy kisebb kerekeket kelett volna csinálltatnom vagy átszámolgatom az egész hajtást.
Ez könnyebb volt számomra,igy minden maradt az eredeti.

jani300

Az sem biztos hogy gyagyás volt aki kicserélte a vezérorsót ! Régi tervezésű gép , a colos menetekhez áll inkább kézre . Azokat a meneteket amiknek a többszöröse maradék nélkül a 6 , nem is kell visszafele járatni ! Csak leállítod , kiveszed a lakatanyát , visszatekered a szánt  , zárod a lakatanyát , és betalál a menetbe .
Lehet ezért volt benne a hatos emelkedésű vezérorsó !
Jól írtam ?

6rk75uezn

Nem tudom elképzelhető.
Igen jól irod!
1-es,1,5-ös,2-es,3-as és a 6mm es emelkedésűek.

6rk75uezn

Egy kérdés.
Tárcsa jellegű dolgokat ti hogy forditanátok át a tokmányba hogy az pár századon belül fusson?
Jelen esetben ez egy kis köszörű korongszoritó pofái lesznek,80x8 as laposvasbó.
Egyik oldalt letisztázom és simán a pofáknak nyomom csúccsal,de igy akár tized mm is tud benne lenni.

Azt hiszem csak az a tuti megoldás van ha egy fogásból mint két oldalon leszedek egy akkora sávot ahol tudom órázni.
Tud esetleg valaki valami jól bevált gyors megoldást?

gabi


6rk75uezn

Jav:Laposvasból.

Csuhás

Ez csak akkor megoldás ha eleve párhuzamos a nyersanyag két homlokfelülete. Kérdés hogy mit kezdjünk ha görbe a kiinduló anyag.

Ha a tokmány kopott és a tárcsát nekiszorítva nem lehet pontosan letisztázni a felületét akkor be kell fogni egy vasdarabot leoldalazni, majd annak már neki lehet szorítani a tárcsát.

6rk75uezn

Pont erre gondoltam én is,hogy bedobok egy 80-as alut,le oldalazom majd annak nekinyomom csúccsal,majd átforditom és szintén,na kiváncsi leszek igy mennyi lesz benne,elvileg annyi amennyire legyinteni lehet [#eljen]
Igy nem kell órázgatni mind két oldalt.....

Csuhás

Vékony lemez alkatrésznél a tárcsára fel is lehet ragasztani az anyagot, pillanatragasztóval, melegtakonnyal, vagy pecsétviasszal.