Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

h5s6zsy7m

Bocs  , hogy elfoglaltam rengeteg helyet . ezután már jó lesz.
 
üdv : oreg

svager

[#eljen][#eljen][#wave]

svejk

No, kb a gépek is így készültek anno az ipari iskolában Miskolcon és talán Győrőtt? :)
 
Mert ugye tudvalevő hogy az EAN gépeket iskolások készítették, persze "szigorú" tanári felügyelettel.

zad0dwj37

Régebben olvastam itt az oldalon, hogy E 400-as gépen az olajszivattyút ki lehet cserélni 220 voltos szivattyúra. Tudna valaki segíteni ez ügyben, milyen típust érdemes venni. Egy link, egy kép is sokat segítene. Köszönöm!

ANTAL GÁBOR

 Emlékeim szerint az E 400 as ban egy lehetetlen helyen van egy dugattyús olajszivattyú ( szabályos szívószeleppel ami szeret meghibásodni )  Ezt valóban érdemes kiváltani egy pl egy külső fogaskerék szivattyúval (a TOS is ezt alkalmazza )  Számtalan megoldás létezhet  Kolánál a gép tetején láttam  a fogaskerék szivattyút  Igaz neki EU ja van

Csuhás

Talán megfontolandó egy dízel autóba való ac pumpa beépítése. Azok is fogaskerék szivattyúk, a szállított  mennyiség, és nyomás elég lehet, bírják a tartós üzemet és a 12v talán könnyebben kezelhető. A gépvilágítás 24V-os trafóján pedig lehet hogy van 12V-os leágazás

svejk

Mindkét szelep gyakorlatilag egy-egy golyó és egy-egy primitív ülék.
Valóban nem egy leányálom szerelni, de ha már egyszer csinálta az ember akkor másodikra könnyen megy.
 
Ha sokat állt a gép akkor kiszerelés előtt érdemes a szívóoldalról valami kis szivattyúval olajat pumpálni felfelé, mert csak lehet le van ragadva a golyó.
Ha nem került bele víz akkor nem rozsdásodik meg.
Még kopott dugattyúval is működik ha már egyszer felkapta az olajat és leállás után nem engedi vissza a tartályba a szívó "szelep".
 

svejk

Az E400-nál nem kell olajnyomás, gravitációs úton jut el az olaj a kenési helyekre.
A pumpa csak felnyomogatja az olajat a kémlelőablakhoz, onnan aztán vagy nyolc csövön jut el a rendeltetési helyére.
van olyan cső ami útközben több helyen is ki van fúrva, így oszlatva el az olajat több helyre.
Ez utóbbi elég idióta megoldás, ha kissé elállítódik a cső "esése" máris megváltoznak a kenési viszonyok.

6rk75uezn

Sziasztok!Ismeri valaki ezt a gépet?
https://imagebin.ca/v/2ruMp6OK5ICX" border=0>

6rk75uezn


ANTAL GÁBOR

Pont úgy van ahogy mondod : Még kopott dugattyúval is működik ha már egyszer felkapta az olajat és leállás után nem engedi vissza a tartályba a szívó "szelep".  Láttad  Kola megoldását ? Ha látja amit írogatunk akkor lehet betesz egy fotót . Nekem nagyon tetszett.
 
 A Tosnál  a gép lábában van egy olajtartály és abban egy fogaskerék szivattyú . Alapból hangos és sokat szállít . Beraktam egy kis frekiváltót amivel sikerült beállítani az optimális mennyiséget és cserébe még szépen le is csendesedett  

7cim5mm0

Ha megfelelő viszkozitású olaj van a gépben, akkor semmi baj nincs vele. Persze hosszabb szünet után illik feltölteni a szívócsövet olajjal, vagy a szívócső aljába egy rendes visszacsapó szelepet beépíteni.
(Ez legalább nem sivít állandóan az ember fülébe.)

KoLa


jani300

A fogazott kerék , fejkör , lábkör átmérőjének megállapításáról van valahol infó ?
Biztos volt már róla szó , de nem emlékszem .

Petitking34

Üdvözletem az Uraknak!
Olyan kérdésem lenne hogy a Strigon me 250 marógép asztalát mennyire körülményes leszerelni  a konzolról?
Üdv Péter