Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

fakukac

Sikerült hozatnom Spinol 5-öt!
Holnap meg is lesz!
11.500-ft + áfa a 10 liter.

r2u4n063m

Anno 5 liter olajat vettem az orsóházba, egy kevés maradt még belőle utántöltéshez, illetve a norton+váltó+szánszekrény is elnyelt közel ennyit.
Orsóházba orsó olajat vettem, a sikló csapágyazás végett nem kísérleteztem mással.

hfne0v6p7

"10W30 hajtóműolaj ?  
Szerintem jó lehetne , 3000 körül adják literjét ."
Én sem akarok okoskodni de:
10 literes kiszerelésben vettem 12000 körül ha jól emlékszem a MOL spinol 10 vagy 15 valamelyikét, és ez orsó olaj ami ilyen helyekre lett tervezve.
Nekem 2 olajcserére elég a kannával.
Osszál szorozzál melyikkel jársz jobban.

fakukac

http://www.jofogas.hu/magyarorszag/MOL_Spinol_15_ors_olaj_39681714.htm" TARGET=_fnew>Ha valakit érdekel Spinol 15. 1400-ft/l - NEM ÉN HIRDETEM!

jani300

Szia !
Régebben nézegettem a Spinol éa hidraulika olajok adatlapját . Sok különbséget laikusként nem láttam , még a felhasználási ajánlásban sem . A hidraulika olajat egyszerűbb olcsón beszerezni . Persze ha esetleg nem jó , az olcsó akkor megbosszulhatja magát .
Léteznek , léteztek legalábbis híg 30-40 es kimondott hajtómű olajok is .
Ebből a használtat az olajégő is sokkal könnyebben porlasztotta .
Megnéztem most egy ISO VG 46  10literes kannát 8500 van ráírva , de nem tudom mikor adták el . kÍVÁNCSISÁGBÓL RÁKERESEK MOST AZ ADATLAPJÁRA .

jani300


Dakota25

A bázisolaj tekintetében valószínűleg azonosak, ám a mai olajok a bázisolajon túl 30-40% arányban tartalmaznak adalékokat és ez az, ami a különbségeket mehatározza. A petrolkémia a boszorkánysággal felülről határos túúúdomány.
A viszkozitás a legegyszerűbb paraméter a pakliban.
A felszines ismereteken túl egész embert kívánna a terület. Ha a gyártó azt állítja, hogy egyiket erre, a másikat arra a feladatra fejlesztette - én inkább elhiszem neki. A tapasztalat azt mutatja minden területen, hogy az adott célra kifejlesztett-gyártott dolgok alkalmazása hosszútávon anyagilag is a legkedvezőbb döntés.

7cim5mm0

Olaj téma:
A kérdés mindig inkább az, hogy az adott adalékolás neked ha felesleges is, okoz-e kárt.
Láttam itt megint ezt a hosszú olajokkal kapcsolatos témát, tulajdonképpen a felhasználás szempontjából az öreg gépekbe a TCL, vagy a hidraulika olaj jó.  
A viszkozitás megfelel, a kenőképesség meg messze jobb, egy mai rosszabb olajnál is, mint a korabeli minőségek.
A Spinol kifejezetten orsóolaj, az elérhető legkisebb viszkozitású változat, inkább mint neve is mutatja, orsók kenésére való, nem kifejezetten hajtóművekhez.
Egyébként meg a legjobb olajat is fújhatom, ha nem jut el oda ahova kell. Ezt kellene egyszersmind tudomásul venni.

andrasbsl

Csak infóként. A clausing a régi clausing colchester mascot 1600 ipari géphez a következő olajakat írja elő:
Prémium: Shell Tellus S2 M32
Standard: Shell Tellus S2 M46
 
A szánokra Shell Tonna S2 M68
 
Fentiek tulajdonképpen hidraulika olajok. Biztos tudják mit beszélnek, főleg hogy a 2db főorsócsapágy jelenleg 467.000 forint a boltban. Még jó hogy lehet kapni.

svejk

Írásaidból azt vettem ki, hogy Te értesz is az olajokhoz így ne vedd kötekedésnek, de igazából én is inkább cirkuszi varázsszerűenek és üzletpolitikának tartom ezt a rengeteg fajta olajat. (a vizkozitásoktól eltekintve)
 
Én vettem a fáradtságot és kinyomtattam a  
http://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoapolas/ipar/termekeink/ipari-kenoanyagok/cirkulacios-olajok-szerszamgepolajok/mol-tcl-15" TARGET=_fnew>TCL15-ös és a http://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoapolas/ipar/termekeink/ipari-kenoanyagok/cirkulacios-olajok-szerszamgepolajok/mol-spinol-15" TARGET=_fnew>Spinol 15-ös olaj adatlapját a MOL oldaláról.
 
Szóval ember legyen a talpán aki ezek alapján ki tudja választani melyiket rakja az 50 éves esztergájába.
Szinte ugyanazokat az előnyöket  
 
Én egyébként TCL párti vagyok, bár lehet csak azért mert régen nem volt ez a jólhangzó Spinol.
Illetve abban is egyet értek, hogy szükségben a hidraulika olajok is megállják a helyüket.

svejk

Régen a munkahelyemen az éjszakás műszakosnak hajnal felé már mindig pont olyan olaj volt a kancsójában ami épp az adott helyre kellet utántöltésre. :)
No persze nem űrtechnikák voltak.
 
Régebben voltak problémásak ezek az olajok amikor keveredéskor a különböző márkák/típusok képesek voltak felhabzani.

fakukac

Na igen, ezzel teljesen egyet értek, régebben nem volt ennyiféle olaj...
És valószínű, hogy a mai leggyengébb olaj is jobb, mint az 50 éve gyártott olajok bármelyike.
Pl egy mostani 8000-10000 fordulatra megfelelő hajtómű olaj, valószínűleg tökéletes lehet, egy eszterga váltójához is!

000000000

SASGÉP: http://www.sasgep.hu
nekik egy időben sok hirdetésük volt az OLX-n E1N alkatrészekből.

fakukac

Köszi!
Beszéltem már Rolanddal.
Még nem tudom, hogy lesz-e esetleg neki.

Miki2

Szia  © fakukac!
Ha jól emlékszem, van egy komplett kéziszánom, lakatszekrényem, Norton szekrény, jó állapotú vezérorsó anyával.
Ha érdekel, légyszives írj magánban.