Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

hostya

A vibráció(rezgés) kialakulását kell(ene) elsősorban elkerülni. pl. a menetvágás technológiai adatainak változtatásával...
 
Attól hogy alá teszel  egy 50mm vastag "lapot", attól ugyanúgy rezegni fog, legfeljebb a szomszédok kevesebbet hallanak belőle, ha pl.társasházban használod a gépet..  

hostya

Erre csak Vbodi-t tudnám idézni...
" A tett halála az okoskodás"
 
Ha úgy állsz hozzá hogy: -hogy 'nem' lehet jó.., akkor nem is kell hozzáfogni...- :) [#wave]

hostya

Még egyszer az utolsó mondat helyesen:
 
Ha úgy állsz hozzá hogy: -ez 'nem/sem' lehet jó.., akkor nem is kell hozzáfogni...- :)[#wave]

n9ugdfyrv

Ez is egy álláspont... de vbody rendelkezik olyan tudással/tapasztalattal, ami ezt nála indokolja is... :) Nálam viszont ennek hiánya indokolja, hogy kérdezzek - így talán nem követek el rosszvashibát... :) Soha nem tanultam, amit összeszedtem azt innen/egyéb netes helyekről és a kis gépparkomon (asztali fúró, hobby maró, kis eszterga) tapasztaltakból gyűjtöttem be - van még mit összeszedni! :)  
 
(pl. ilyen volt a sárgaréz vagy a danamid esztergálás - késprofil kérdés is... sok bosszúságot megspóroltam volna, ha az elején kérdezek - és bár a saját káromon így is kiokosodtam, de lehet egy kérdéssel megspóroltam volna sok anyagot/idő/bosszúságot! :)  )

hostya

Semmi baj. :)
 
Kérdeztél, válaszoltam.. Próbáld ki..!
Ilyen egyszerű...
[#integet2]

000000000

A fúró félremászása nagyban csökken ha először egy rövid fúróval aminek esetleg van még egy centi vágórésze és rövid kiállással befogva előfúrsz 5-10 mm mélyen.Utána mehet normál hosszúval,nem fog félremenni ha nem egyforma keménységű.

szucst

Üdv az Uraknak.
 
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni.
Beszereztem pár éve egy E400 ast, kitakarítottam, próbáltam használ(gat)ni.
Módfelett pontatlan, kúpol minden irányban és szeret beremegni is.
(korábban dolgoztam E400-on rendes helyen is, ott azért máshogy működtek a gépek...).
Újra szétszedtem, késszánt és keresztszánt síkba köszörültettem (itt már derengett hogy miért remegett, minden alkatrésze 1-2 tizedet lejtett a tokmány fele + kifli volt). Az eredeti éklécek viszont már nem tudják a nagy hézagot kitölteni ezért gondolom  
új ékléceket kellene készíteni.
Hogy történik ez? (van egy elméletem, hogy az eredeti darabokat alátétként használva az új léceket megköszörüljük mágnesasztalon...?)
 
Másik kérdésem:
A szánt leszerelve megfordítva ilyen megoldás került elő (erre csak most figyeltem fel...)
A szán csúszófelületein bakelit szerű anyag, illetve rézlemez van "felszegelve":
http://kepfeltoltes.hu/thumb/160214/Szan_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
http://kepfeltoltes.hu/view/160214/Szan_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" TARGET=_fnew>
Amit eddig láttam (élőben/neten) szánokon nem volt semmilyen "idegen felület" mindig a szán saját anyagából volt kialakítva az érintkező felület. Talán hézagolás miatt tették oda???
Bocs hogy hosszúra sikerült, előre is köszönök minden segítő hozzászólást!
Üdv.: Tamás

Miki2

A szánok talpalásánál a bakelit felragasztása elfogadott módszer.
Ezzel emelik a szánt az eredetit megközelítő magasságba, ha a gépágy már többször fel lett köszörűlve, illetve a hosszán erősen kopott volt.
A kúpos lécek alá tegyél trombita lemezt, és úgy próbáld meg a helyére tenni.
Ilyen lemezcsíot lehet venni, hézagoló lemez címszó alatt.

Miki2

A gép rezgéseinek lehet oka szánok lötyögése, de elsősorban a főorsó csapágy szokott az okozója lenni.
Ha szerencséd van, elég után állítani.
És persze a csúszó csapágy nem szeret szárazon futni, az olajzásra figyelni kell.

n9ugdfyrv

hostya, SzatmáriGyörgy;
 
köszönöm, mindenképpen megpróbálom a javasoltakat! Holnap igyekszem beszerezni ami kell (hiányzó kerekek, adapterek alapanyagai, és a napokban megcsinálni (csak még motort kell tennem a harántgyalura)!

szucst

Köszönöm a megnyugtatást :)!
A Bakelit akkor maradhat.
Az ágy valóban fel lehetett köszörülve, de legutóbbi méricskéléseim ca 0,1 mm es esést mutatnak a tokmány közelében magán a szánon.
Az újonnan alul felül "0-ásra" kiszikráztatott felszerelt keresztszánon(ami tuti párhuzamos) viszont még ezen felül is ca 0,15mm es lejtést lehet mérni, ergo a szán is " előre lejt... szerintem.
 
Sajnos nem trombita lemez vastagságnál járok, késszánnál 1,0mm (!!), keresztszánnál 0,7mm es plusz kellene! nagyon kifli volt, sokat kellett levenni.
 
A főorsó, a 3 csapágya mind újak, nyomott olajozórendszerrel, új olajjal, hézag beállítva bejáratós 0,02 re, a tokmányhátlapig bezárólag fut is minden. ezzel nem kéne hogy gond legyen
 
Legutóbbi teóriám szerint a sok kis lógás és "lejtés" miatt egyetlen kés sem úgy állt a késtartóba fogva ahogy kellett volna.
 
Köszönöm a tanácsokat, ötleteket!

n9ugdfyrv

Lenne egy kerdesem megint... Ha tudok jobbmenetes colos menetet vagni esztergan, akkor a balost hogyan lehet ugyanebben? Mert lehet, hogy annal ami nekem eszembe jutott, hogy plusz egy valtokerek "kozepre" azonos fogszammal - van esetleg egyszerubb megoldas? Termeszetesen azert kerdezem, mert csak egy iranyu gepi elotolas van a gepen...

n9ugdfyrv

Rákérdeztem, bizony 40%-al magasabb az ár magánszemélynek! :/

Révész Richárd


jani300

Igen egy plusz közlőkerék .
Komolyabb gépeken be van építve a főorsó hátulján a mellékhajtómű lehajtásába .
A közlőkerék nem vesz részt a módosításban csak irányt vált . Ezért nem lényeges a fogszáma .