Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

sufnituning

Ugye nem baj, ha erre nem válaszolok?

sufnituning


Szedlay Pál


d9u4kvbzi

Üdv!
Érdeklődni szeretnék,hogy használ e itt valaki Einhell MTB 3000 esztergát és,hogy alkatrészeket hol lehet hozzá beszerezni? Konkrétan egy M1 Z80 fogaskerékre lenne szükségem.

PSoft


PSoft

 
Ő is írt valamit,Te is írtál valamit,meg...én is írtam valamit.:))
[#wave]
 

Torro60

Szia!
Vagy eldugult az a furat,ami az olaj visszafolyását biztositja vagy nemmegfelelően lett betéve a főorsó csapágy.
A csapágyon levő horonynak felül kell lenni,amit egy M8vagyM10-es hernyó csavarral kell biztositani az elfordulás ellen.

nah5a9frh

A sv 18 nak a perselye fel van hasítva ezáltal lehet "úgymond " állítani,a felhasítottba van benne egy kb 4 mm vastag kb 10-12 mm széles  kúpos bakelit csík.A bakelit vastagságával lehet szabályozni az összehúzás mértékét.Tehát hiába akarom összébb állítani az anyával a bronzpersely átmérőjét ,ha a bakelit vastagságán nem csökkentek a persely átmérője nem fog  jelentősen összébb menni.Ezt a bakelit csíkot kell  a főorsóig benyomni,mert rés marad ezen szökik az olaj. Azt viszont nem tudom hogy az e 400 on fel van e hasítva a bronzpersely.  

000000000

Torro60: a csapágy biztosan jól van szerelve. Felül van az a horony amit említettél. Ha nem forog a főorsó (kuplungokkal tudom kapcsolni), akkor nem hordja ki az olajat. Ebből én arra következtetek, hogy nincsen eldugulva a visszafolyó furat.  
A feszítő gyűrűben nem kellene lennie valahol olyan elvű tömítésnek, mint a szimmering tömítés?
 
Katona Tamás: E400 siklócsapágya nem hasított. Illesztett külső átmérővel mozog az orsóház furatában és a feszítő gyűrűvel lehet ráhuzatni a főorsón lévő kúpra.

4uipkycd9


Torro60

Nincs benne tömités.Az anya furatában van 2vagy3-beszurás,ami elvezeti a kiszivárgó olajat.Én most cseréltem nemrégen csapágyat és elég hig olajat tettm bele,de nekem lezár rendesen.Esetleg lehet,hogy nincs eléggé behuzatva a csapágy.

empé13

Tamás!
Az én SV18RA gépemben acélból van az a csík.
Amikor állítottam a csapágyhézagon, köszörülni kellett.
 
P.

nah5a9frh

Általában bakelitből van, de találkoztam már rézből is .Acélból nem szoktunk beletenni mert ha  megcsúszna valami okból a főorsó felé még véletlen se karcolja meg,vagy bele ne rágjon.(Azért csinálták acélból mert lehet sík köszörülni és könnyű vékonyítani)

ywrxkjjky

A féktárcsa szabályzás érdekelne pl. ha nem  közvetlen a tokmányba lenne befogva a féktárcsa  hanem egy adapterba mint pl a féktárcsa szabályozó gépeknél,és ott még tesznek rugót a tárcsa és az alátét közé és valamit a tércsa teljes átmérőjére!?És én még nem láttam ilyen videón ,hogy órázták volna befogás után!

jani300

Pedig jó lesz az tokmányban . Órázni befogás közben is lehet :)
Van másik forgácsoló fórum . Ott egy tapasztalt szaki szépen leírta hogy jó csinálni .Ott is kötözködtek kicsit de jól írta . Jó pár hónapja volt . Az agy rész peremét szokás megfogni kívülről .