Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

kuv5p7226

Gyári szerviz. 2 nap, úgy 250.000-ből meg is úszod.
 
Amúgy meg fogj be a tokmányba 20-as köszörült lineár csapágy rudat, azzal nagyjából tudod központosítani.

Csuhás

Az nem elég ha a tokmányba befogsz valami vasdarabbal egy szögtapintót (mérőórát) és kézzel körbeforgatva a tokmányt letapogatod a szegnyereghüvelyt?

kuv5p7226

Szóval a rudat befogod rövidre, leszúrod szépre a felületet. A középpontját bejelölöd, (adok hozzá 45 fokos jelölőt ha nincs), majd jól kihúzod a szegnyeregig és azt passzintgatod a szegnyeregben a csúcshoz. A szánon meg órával méred, hogy egyvonalban van-e a Z tengellyel a cucc. Tökölgetős meló. 2-3 századra fogod tudni így behúzni.

smalla

Haha, ehhez most nincs "kedvem". Elég lesz nekem az a pár szerszámtartó, amit csinálsz nekem :). Pláne, hogy a főhajtás tápja nemrég megadta magát és annak a javítása sem volt éppen olcsó.

smalla

Ez megfordult már az én fejemben is, csak nem fért el az óra a szerszámváltótól. Mondjuk most, hogy megint szétszedtem, lehet megpróbálkozom vele még 1x.

KoLa

Fogj be a tokmámyba egy kb 20-s köracélt! lógjon ki úgy 100mm-t! esztegáld meg a kilógó végét a külső átmérőn szép simára, mindegy mekkora az átmérő! és a tövénél is!
Tegyél be egy olyan forgócsúcsot aminek forog a háza! erre ragaszd a mágnestalpast a szögtapintós órával és forgasd körbe az általad esztergált felületen, mind a két helyen...

smalla

Ez nem teljesen világos, hogy mit is kellene csinálnom. A szegnyereg pneumatikus, ha kimozdítom a hátsó végállásból, akkor lassan de biztosan elkezd az első végállás felé mozogni, és a munkadarabot végül meglehetősen erősen fogja nyomni. Tehát csak kvázi a 2 végállásban lehet a jelölt ponttal összenézni, egyébként belenyomja a csúcsot az anyagba és oda a jelölés.

smalla

Ezt nem értem egészen, ezzel mit mérek? Körkörösséget? A szegnyeregben forgócsúcs van valami spéci excenteres felfogatással, amit ezred pontossággal lehet állítani a kb +-.1es tartományban. Másra nem is tudom cserélni, mert nem szabvány. De szemre igen nehéz belőni a tizedes pontosságot is...

KoLa

A szegnyereg beállítása számomra az hogy központos legyen a főorsó irányra minden helyzetben!Nem ismerem a gépedet! , a forgócsúcsot akarod beállítani excenterrel, vagy a szegnyerget?

smalla

kép a gépről, a szerszámváltót levettem ma reggel.
http://www.becup.hu/smalla/kepek/forso_szegnyereg.jpg" border=0>
 
A szegnyerget is el kellene találni elég jól, hogy aztán a forgócsúcsot lehessen az excenterrel állítani.
Most a képen látható megoldással kísérleteztem, mivel a tokmány ütése 2 századon belül van, gondoltam rárakom az órát és körbefordítom a szegnyereg palástján. majdnem 1mm-es kilengést mértem :S. de sajnos egy fél fordulatot sem tudom körbefordítani, kell egy rövidebb rúd a mágnesre.

Csuhás

Ej hát tedd a mágnest a tokmány homlokára!

smalla

azt nem tudom megmérni, hogy mennyit üt, de lehet leszedem az egész tokmányt és rárakom a főorsó homlokára.

kuv5p7226

Elvileg már a postán csücsül a satum, este kiderül. Holnap jelentkezem.

000000000

Sziasztok, a tokmánypofákat nem árt majd lemágnesezni, vagy állandóan tisztogatni kell a külső éleket

KoLa

Így is jó! az mindegy hogy a tokmány mennyit üt! ez biztosan a forgásközepet adja mivel a csapágyakon fordul körbe! vagyis egy felet, de már ez is sokat sejtet!fordítsd el 90 fokkal a talpat és akkor férni fog, min ahogy Csuhás írja!