Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

595852ar

Amikor felkeresem, mindig faggatom szakmai kérdésekről, ezt csak azért bátorkodom megtenni, mert szívesen elmond és megértet bármit. Jó fazon a kisöreg. :)Ha közelebb lenne, sokat lógnék nála.

595852ar

Régebben valakinek ígértem képeket az EAN nortonszekrényről. Nem tudtam teljesíteni az ígéretet, mert közben eladtam a gépet.
Most viszont, van nálam egy szekrény megbontva, igaz ez egy E3N.

jani300

Ezt is megvetted ?
E3N- t még nem láttam közelről ,de tetszik .
Azon azért már lehet rendesen dolgozni :)

7cim5mm0

Szia!
Megmértem a síktárcsát, sajnos rosszul emlékeztem, 200-as átmérőjű.

000000000

Sziasztok aki az eszterga hajtóművekben othon van az segitsen már! Van egy E2N -es hajtómű amit modellezek és két alkatrészről nem tudom micsoda, mi a nevük ! teszek be róluk 3d képet  
 
http://kepfeltoltes.hu/131114/82_www.kepfeltoltes.hu_.jpg  
 
 
http://kepfeltoltes.hu/131114/81_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

595852ar

A 2-es kép egy olyan mint egy fejkerék a főorsón szokott lenni.

595852ar

Hát, az EAN-hoz képest olyan mint egy űrhajó. :D

000000000

az elsö képen azon a csötengelyen van az ékszijtárcsa , a 2. a főorson van rajta amit rá tudok tolni arra a fogazott csőtengelyre  egy kapcsolópofával

jani300

Azok az előtét hajtómű alkatrészei .
Ha a nagykereket rátolod a szíjtárcsa tengelyre akkor direktben hajtja az ékszíj a főorsót .

jani300

Egyébként nem értem a mai oktatást .
Nem magyarázzák el ? Csak feladatot adnak ?

595852ar

Ilyen nyolcadol az e3n-nél, akkor itt is hasonló szerepe lehet.

jani300

A lábváltós esztergák szinte mind így működnek , meg a többi is , csak ott csoportkereket tolnak inkább .

000000000

Én ez az előtétes figurát nem értem .Van a szijtárcsa tengely amin az ékszíjtárcsa van rajta és a sebeségváltorol kapja a hajtást.
1. Ha alacsony fordulatszámot akarok a föorsón akor az olajfelverő kereken keresztül meghajtom az előtéttengelyt (fogaskeréktengelyt) ami a nagykereken keresztül viszi fel a hajtást a főorsóra . itt csak a gondom az hogy az olajfelverő kerék müanyagbol van és azon nem ugy tudunk nyomatékot közölni mint fémnél.
2. ha direktbe van azaz a kereket rátolom a szijtárcsa tengelyre akor onnan közvetlenül kapja a hajtást ilyenkor nagyobb fordszámot tudok beálítani
 
Ha valaki le tudná nekem ezt normálisan irni annak örülnék , amugy el tudom küldeni a koplett hajtómű modelt aki segitene elmagyarázni  , de csak emailben mert nem akarom publikálni

jani300

 A főorsón mindig a motor teljesítménye szerinti teljesítményt tudod használni .
A nyomaték az már más tészta . A sebességváltót helyesebben hívják nyomaték váltónak is .
 Ha áttételezem a főorsó hajtását , mondjuk lassítom , akkor a nyomaték nőni fog . Így lesz a  teljesítmény azonos .  
Tibor 45 szokta korrektül elmagyarázni , kijavítani az esetleges pongyola , helytelen fogalmazásokat a témában .

7cim5mm0

Szervusz!
Az első modell a közvetítőtengely, a szerepe a főorsó szíjhúzás elleni tehermentesítése, és a kétféle áttétel kapcsolhatóságának biztosítása a főorsó fordulatszám fokozatok számának megkettőzéséhez.
A második az ehhez kapcsolódó fogaskerék, amely a fent említett áttételeket létrehozza azáltal, hogy a közvetítőtengely fogazott részéhez, vagy a főorsóházban lévő előtéttengely (vagy csőtengely) fogaskerekeihez kapcsolódik.
A textilbakelit fogaskerék nem olajzás céljából van, hanem "törőelem". A célja, hogy alacsony fordulatszámokon ne tudd elgörbíteni a főorsót, túlterheléskor letörnek a fogai. :)
Ha érdekel a téma, vállalok oktatást. :)