Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Sajnos nincs meg az eredeti lánc sehol... de valami speckó extraerös volt benne állítólag. Olajban fut, úgyhogy szíjjal nem igazán lehet (nincs is hely 3-4 szíjnak), más lánc esetében meg szét kell szedni mindent hogy a lánckerékhez hozzá lehessen férni...

VighLajos

Szevasztok!
A fotóslistán jött ez a levél:
Aki tud olyan esztergályost, aki nem ijed meg a finommenetektől,
és elérhető áron dolgozik, az legyen szíves dobja át nekem a
címét, számát, kellene egy menetkonverter teljesen szokatlan
méretre. Köszönöm!
Feladója: Szita Péter sziti@sziti.hu

9pk59nuy

Ha még nem volt jelentkező, akkor küldj egy elérhetőséget az emilemre!
 
TZ.

KoLa

Ehhez valami menetkonvertáló progit kéne letölteni és már kész is![#hehe]
Rajz nincs?

VighLajos

Szia Lajos!
Semmit sem tudok róla, Szita Péter sziti@sziti.hu fotóstárs keres szerintem valamiféle közgyűrűt, ami két, különböző menetű eszközt kapcsol össze.
De ez csak tipp...


keri

Milyen kéne?
Van pár a fiókomban pár féle.

VighLajos

Szia Keri!
Nem tudom, mit akar. Esztergályost keresett valami extrém menetű átalakító legyártásához.
Amúgy milyen gyűrűid vannak?
 

000000000

Szervusztok!
A következő kérdéssel fordulok hozzátok:
Egy RÉGI Dahlander motort lehet-e frekvenciaváltóról működtetni? Az eredeti fordulatszáma 1400/700.
Háromfázisú villanymotor, ezt szeretném 220V-ról működtetni frekiváltón keresztül. A motor teljesítménye egyébként kb 0,9kW.
Hallottam már olyan véleményt is , hogy ezeket a régi motorokat nem érdemes frekvenciaváltóról működtetni, mert előbb utóbb leégnek a nagyobb frekvencia miatt.
Szóval nekem ezt úgy magyarázták, hogy mivel régi motorról van szó, Z1-es huzalból készültek még nem pedig Z2-es huzalból, gondolom a Z1-esnél vékonyabb a zománc réteg a vezetéken.
Régen pedig nem öntötték ki semmivel a horonyban lévő huzalt, nem úgy, a direkt frekvenciaváltós üzemmódra készült motoroknál amelyeknél napjainkban már műgyantával kiöntik a hornyokat. Ennek pedig az a magyarázata, hogy ráengedünk 50Hz helyett mondjuk 400 Hz-et a motorra, ez a nagyobb frekvencia pedig kissé mozgatná a vezetékeket a horonyban, súrlódnak egymáson és menetzárlatos lesz a motor. Régi motoroknál mivel vékonyabb a vezeték szigetelése, és nincs kiöntve műgyantával a horony előbb utóbb menetzárlat lép fel ennek a jelenségnek a következtében.
Köszönöm a megtisztelő válaszokat.

svejk

Először is gondolom csak 50Hz-en használnád a Dahlander motorodat, feljebb nem is tudnád, mert nem győznéd feszültséggel.
(Egyébként az egyik fordulatra be lehet kötni)
 
Másrészt tételezzünk fel egy vagy több szabad vezetéket.  
Mikor lesz nagyobb mechanikus amplitúdója a vezetékeknek ugyanakkora áramnál 50 vagy 400 Hz esetén?

keri

T2, M42, Canon össze vissza.
Mondjuk menetet sem bonyolult vágni, az anyag beszerzése a leg nehezebb nekem :)

mxjj54gxi

Ahogy apuval csináltuk, és a motortekercselő barátomnál láttam, azért annak a motornak szerintem műgyantás kiöntése lehet, hogy nincs, de csodálkoznék, ha nem lenne lelakkozva a tekercselése.
Mi legalábbis már a hetvenes években itthon tekercselt mocikat is anyu konyhai villanysütőjében szárítottuk ki lakkozás után.
Marhára örült anyám, sejtheted.
Szóval ez a drótrezegtetés ez marhaság szerintem, de ha félsz tőle, szedd szét a motort, és lakkozd be, itasd be lakkal a tekercseket a horonyban.
Parkettlakk jó hozzá.
És utána simán mehet a frekiváltóra, csak menet közben ne váltogasd a Dahlander kapcsolást, mert elszállhat a frekiváltó.

595852ar

Minek? Azért mert össze akarok szedni egy olyan Tos-t amihez minden gyári tartozék meg van.
Nincs okosabb ötletem mint, hogy összevásárolom azokat, melyekhez van pár apóróság. :)
Így már megvan a patronkészlet a sima és a lépcsős is, álló futóbábok. faeszterga késtámasz, csúcsok, menesztők. Lett pár cserekerekem, vertikális szánom,  már csak egy osztófej kell, bár ahhoz is van már egy tárcsám.

designr

Értem én..akkor jó ha minden megvan hozzá.Vaterán valamelyk nagy eladó mostanában árult MN80 alkatrészeket..nem emlékszem apupupa vagy ..?Meg van még itt is..http://www.gepbizomanyi.hu/product_info.php?cPath=58_66&products_id=31" TARGET=_fnew>Tos alkatrészItt meg tudod venni csak az osztófejet..Bár innen még nem vettem..ára lehet magas, de egy 3. géptől olcsóbb.Én első főorsó siklócsapágyra vadászom..jó még, de egy gyári jó lenne..ha esetleg ráakadsz..

designr

Igen apupupa árul, most pár apróságot hozzá a vaterán nézz szét nála..http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=apupupa&pt=3" TARGET=_fnew>Tos alkatrészek.Most nem látom fönn.de néhány hónapja volt nálla osztófej is..meg kell kérdezni..Ha érdekel az eléhetőségét magánban megadom..korrekt.és olcsóbb mint a gépbizományi..