Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

r2u4n063m

Este már nem akarok zörögni, nem kívánom a szomszédok haragját magamra vonni - na jó, meg már éhes is voltam nagyon :D -, az elkövetkező pár napban pedig nem leszek itthon, de feltett szándékom szétkapni még a héten [#smile]


VighLajos

Szerintem elegendő egyszerű szénacélból, pl. 10x10-es anyagból.
Inkább görbüljön, mint elpattanjon a késszár. Az eltört kés elrepült darabját hónapokkal később találtam meg.
Itt nincsenek akkora erők, mint a fémesztergában.

z2a2u8wf


r2u4n063m

Kitököltem a csapágyakat a helyükről :)  
A Kola féle megoldást alkalmaztam helyesen értelmezve, kerítettem egy méretes csövet, aminek valaha fontosabb szerepe is lehetett, mint a polcon várni a világ végét.Ez ugyan nem esztergáltam meg, de ellátta a rá rótt feladatot. Kerítettem mellé egy méretes vasgerendát is, hogy legyen mit püfölni. Néhány csapás után megindult a csapágy kifelé, majd egyre könnyebben jött, ahogy mind kevesebb felületen érintkeztek az érintettek. Hűtve nem volt, de egy kis melegítést kapott a külső rész.  
Az egyik csapágy bent maradt, ezt egy házilagos csapágykihúzó szerszámmal cibáltam ki: Egy szem M8 anyának két egymással szemben lévő lapját illetve sarkait lereszeltem annyira, hogy átférjen a csapágy belső gyűrűjén, majd egy hosszú menetes végű rudat tekertem bele, amin egy furatos vasdarab csúszkál kalapácsként. A rúd végén ütköző, így gyakorlatilag kikalapáltam a csapágyat a satuba befogott forgó egységből.  
Ezt követően a kis kúpot kiütöttem a nagy kúpból, majd a csapágyakat némi benzinben tisztára mostam.  
A háromból egy határozottan rondán fut, egyébként szabványos, magyar gyártmányú 6202z csapágyak.  
Összeszerelés után majd a kúpok köszörülésre szorulnak, a felületük nem igazán szép, több mély barázda is van rajtuk.  
https://lh6.googleusercontent.com/-DrWjxSi1m-I/Ukcz1JFY5UI/AAAAAAAAEMY/DejQO29K0n0/w884-h663-no/P1010042.JPG" border=0>
https://lh4.googleusercontent.com/-9srwFl7DCIo/Ukcz1O22tzI/AAAAAAAAEMg/x9iHkoECaU4/w884-h663-no/P1010045.JPG" border=0>
https://lh6.googleusercontent.com/-psgAKDn3kBo/Ukcz1KVkLZI/AAAAAAAAEMc/NuR7UhnQ8kk/w884-h663-no/P1010052.JPG" border=0>

mxjj54gxi

Szóval én is félreértettem azt, hogyan van összerakva.

KoLa

Így kell szétszedni! pontosan![#eljen]!

Dakota25

Üdv Mindenkinek!
Az Elektronika topcban már próbálkoztam, de nem sok sikerrel, megpróbálom itt is, hátha...
TOS SV18RD-m elektronikája a nyáron végre életre kelt. DC, 16kW-os játék motor, tirisztoros hajtásszabályozás a 70-es évekből. Szenvedtünk vele, de elkészült, működik végre.
Egyedül a fékáramkörrel nem vagyok kibékülve, a hanyattlökő-tirisztoros megoldás sokszor beragad, ilyenkor zabálja a hurkatöltőnyi fékellenállás a hajtást, a villanyóra meg leugrik a falról - nem frankó.
Le szeretném cserélni IGBT-s áramkörre. Látott már valaki ilyen megvalósított kapcsolást? Gyakorlati tapasztalat? Valaki?

Szalai György

Nem írsz feszültséget, áramot. A 16kW-os DC motor az hatalmas és félelmetes. Az is lehet, hogy 500V főfeszültségű és 300V gerjesztő, vagy nagyobb.
A fékáramkört cserélnéd IGBT-s megoldásra, vagy az egész hajtást IGBT-s 4/4-térnegyedesre?

keri

http://kostov-motors.com/files/productattachments/5ed277fe3f42d98e4109e697ef7cef45_E24B5.pdf" TARGET=_fnew>Targonca motorok nem feltétlenül 500V-al mennek.
Ez pl. 80V-os.
 
Tudom...nagy áram...gondolom ennek megfelelően vastag a vezeték.

keri

Tech-mobil.hu-n nincs hozzá megfelelő vezérlés?
Ugyan jármű motorokkal foglalkoznak, de teljesítményben az is itt van.

Dakota25

Szervusz György!
Azt gondoltam, valakinak ismerős lesz a gép, ezért nem írtam részleteket.
Mezei 3x400 V-ról megy, fázisonkénti hasítással, egyen-oldalon szuperponálva az áramot. Külső gerjesztés, irányváltás gerjesztéssel.
709-es műverősítős labirintus az esze, szénréteg ellenállásokkal, germániumdiókkal. Az elektronika restaurálva lett, minden eredeti. Jól is van ez így, kizárólag a fékáramkör gáz. Az szerintem újkorában is rezgette a lecet. Külföldi fórumokon is sokan panaszkodnak rá. Csak ezt akarom kiváltani.
A vezérlés ( a tacho és a beállított alapjel összehasonlításával) eldönti, hajtás, vagy fék-üzemmód legyen-e az adott pillanatban. Egy kis Omron relé kapcsolja át a durungáramköröket hajtás és fék közt. Sajnos, amikor gyakori a fék-állapot, a hanyattlökő kör elfárad, és ettől kezdve nem képes kioltani a begyújtott féktirisztort - ki kell kapcsolni az egész miskulanciát.
Most megy szépen, de ki van iktatva a fék, 20-30 másodperc, mire megáll a főorsó.
1500V 40A-es IGBT-m akad, a reléről nem nagy ügy kapcsolóüzemben vezérelni sem. Az igazi kérdésem az, hogy a triviális áramköri elemeken túl vajon mi kellhet még a valós áramkörbe tranziensek ellen? A ravaszságokra lennék kíváncsi.

Dakota25

Szia Keri!
Lenne hozzávaló vezérlő, egy Mentor nevű DC-hajtás, de aranyáron mérik. Inkább renbeteszem az eredetit.

Dakota25

...rendbeteszem...

6rk75uezn

Sziasztok.
Nem pont ide való a kérdésem de ez mi?