Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

7cim5mm0

Elmondanám, hogy az alapcsavarokkal (amit ilyen szépen körülírtál) a gépet rögzíteni szokták, nem szintezni, és megfelelő alapozás és betonnal való aláöntés után azokkal a csavarokkal nem fogsz tudni csavargatni semmit, nemhogy a gépágyat.
Van egyáltalán fogalmad arról, hogy miért rögzítik a gépeket ilyen módon a betonhoz?
A TMK-t meg kár példának hozni, mert a legtöbb esetben csak barmolnak, úgyhogy köszönöm, de nem kérnék a "szakértelmükből".(Tisztelet a kevés kivételnek.) Általában nem rendelkeznek sem kellő szaktudással, sem megfelelő eszközökkel a szerszámgépek javításához.

000000000

Szerintem, ezt én véletlenül sem vitattam!
 
a helyzet, hogy itt olyanok osztják az észt, akiknek nulla elméleti ismeretük és mínusz gyakorlatuk van.
Ők úgy vélik, hogy az észosztáshoz alap, hogy vettek egy esztergát.
Én csak erre céloztam.
A hozzáértők, meg nem nagyon szólnak hozzá, mert vita nélkül nem futna le a dolog. Nem is vita volna az. Hiszen a másik fél nem vitaképes.
Az összes érve az lenne, hogy egy félórája eszterga tulajdonos.
Vagy, gépkezelő valahol. Ami ugye, még nem gyakorlat. Elmélet, meg pláne nem.

000000000


000000000

A csavarokról.
Tényleg nem a lefogató csavarokkal szinteznek.
Ahol már megvan az aljzatbeton, ott úgy csinálják az ilyet, hogy kivésik a csavarok helyét. A gépet a vésések fölé tolják és a csavarokat a majdani helyükre téve belelógatják a lyukakba  és kiöntik betonnal.
Ez, tényleg csak lefogatás és nem szintezés.
Amatőröknél pláne javasolnám.
Én már láttam olyat, hogy az újdonsült "esztergályos" a síktárcsába fogott ás nagyon nem kiegyensúlyozott munkadarabot 800 ford/perc környékén pörgette, mert átmérő 8 -as fúróval akarta fúrni.
A lefogatás mentette meg a gépet a felboruláskor.
Az iparban szerintem már áttértek a gumibakokra a lecsavarozás helyett.
Bár, ebben nem vagyok biztos.
 
Szóval.
Egy dolog a nyolcas fúró és más dolog a kiegyensúlyozatlan síktárcsa.
De ezt egy géptulajdonos nem biztos, hogy mérlegeli.

7cim5mm0

A géptalpakkal kapcsolatban jól gondolod, manapság jobban szeretik azokat alkalmazni, mert könnyebben áttelepíthetőek így a gépek, annál is inkább mert némelyik új gép ágyazata van annyira merev, hogy nem szükséges neki különösebb alapozás. Bár ha ismereteim helytállóak, az igazán nagy medvék esetében még mindig szigorú alapozási követelmények vannak.

000000000

Köszi.
Nem voltam biztos a dologban, mert már van vagy 25 éve, hogy én olyan üzemben jártam, ahol nagyba megy a forgácsolás. Így aztán, csak halvány emlékeim vannak. Meg hát, talán akkor kezdtek elterjedni ezek a gumis talpak.
 
A felújítóban biztosan nem kezdték csavargatni a gépágyakat.
Ott úgy ment, hogy amikor meghozták a gépeket felújításra, szétszedték és kirakták az ágyakat a szabad ég alá, vagy fél évre.
Az ágyakat feltették egy egy portálmaróra, amivel köszörülni is lehetett.
 
A részletekről nem nagyon tudok, mert mint laikus, azt se nagyon tudtam, hogy mit kell figyelni.
Azért maradt pár fakó emlékkép.

svejk

Sőt, már a gumisakat sem erőltetik.
4-6 tonnás esztergák alatt mindössze 6-8 db mezei menetes talp.
Ha gyenge az aljzatbeton, akkor néha nem árt utánellenőrizni őket. :)

000000000

Valamennyire biztosan őrli egymást a vas és a beton. Ezért aztán, biztosan kell néha után állítani.
 

r2u4n063m

Szedett már szét valaki ilyen forgócsúcsot?  
A kúp keskenyebbik végén nincs lehetőség oldásra, a kisebb átmérőjű kúp külön darab a nagytól, de még nem jöttem rá, hogyan is oldható. A csapágy morog benne, egy cserét elviselne.  
https://lh6.googleusercontent.com/-FITrSNv0nbU/UkHf230bvtI/AAAAAAAAEL0/7t9jKLfjFn0/w884-h663-no/P1010030.JPG" border=0>

mxjj54gxi

A morse kúpos oldalon csavard ki a kupakot, ott alatta anya szokott lenni, meg egy csapágy.
Hátha az fogja kiesés ellen az elejét.

r2u4n063m

A másik, kisebb forgócsúcsom olyan, ennek azonban nem tűnik oldhatónak a morse keskenyebbik vége, csak egy központfurat található ott. Régebben mintha láttam volna egy ilyent szétszedve, talán itt, de most nem lelem.

000000000

Szerintem, itt volt már ilyenről szó.
Két mezei 2Z-s csapágy van benne.

mxjj54gxi

Az is lehet, hogy nem oldható!
Láttam olyat is, ami le van peremezve, gyak kidobható, ha elszáll benne a csapágy

jani300

A morse kúpos részen szerintem csak egy csap van elöl . Ezen van egykét sima csapágy . Kiesni nem tud mert üzemszerűen összeszorítja a támasztó erő . Nem ártana a kúp keskenyebb végébe egy kihúzó menet hogy szét lehessen szedni . Nagyot már láttam hogy letört a kúpról az egész forgó fej  . Ott szépen látszott a Z-s csapágy a forgó fejben , nem láttam biztosító gyűrűt mögötte .

KoLa

Ez egy 'örökre szerelve'forgócsúcs! úgy kell szétszedni hogy, esztergálsz egy olyan csövet ami csak a külsőrészt támasztja, és ebbe a célszerszámba behelyezve odaütöd az ülőhöz, vagy valami nagyobb vashoz, hogy legyen húzása' és szépen kijön, 3 csapágy van benne!