Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Az E3N szvsz túlárazott. De talán segít a döntésedben hogy mindkét gép gépkönyvét megtalálod a könyvgyűjteményemben.

000000000

mert automata váltós

4d52ifwte

Automata váltós???

000000000

úgy tudom, fokozatnélküli főhajtóműve van, frikciós

Csuhás

Nem az van neki. Fokozat nélküli csak az EMU gépeken volt

adamant

Nálunk a cégnél pont ilyen masina van és nem fokozat mentes a váltója

000000000

ok, akkor 2féle változatban készült vszinű kopás után a surlódás által átvitt nyomaték csökkent

000000000

a váltókorong, amin a számok vannak, "hangerő" nyíl volt -egyébként az is kunszt, hogy egy koronggal tolókereket tologatni, és nem pc vezérli ...:)
 

r2u4n063m

Ami nekem feltűnt, azok a következők:  
A hossz-szán kézikerekén van nóniusz, az E2N-en nincs;
A hosszelőtolás nyomatékhatárolója könnyen állítható, kis karos megoldással, E2N-en egy csavarhúzó kell hozzá;  
Van rajta lábbal kapcsolható vészkapcsoló, ami egy fékkel a főorsót vagy a motor tengelyét is lefékezi;  
A cserekerék burkolat emlékeim szerint zsanéros megoldású, mikrokapcsolós;  
Röviden ennyire emlékszem a gyakorlat alatt tapasztaltakból a géppel kapcsolatban  
[#smile]

595852ar


595852ar

Találtam  egy nagyon ellenszenves adatot a 3N-ről: A főorsó melső csapágy darabja 145000 forint, kettő van belőle. A hátsót és a támcsapágyat meg sem néztem. :D A fék nem alaptartozék! Lehet, hogy mégis csak az Ean a világ legjobb gépe? :)

595852ar

Kedves Ean-os fórumtársak!
Tönkre ment az Eanom szánszekrényében valami. A keresztszán kifelé, szóval a felém történő előtolása megszünt. Semmilyen előjel nem volt, semmi zörgés vagy egyéb rendellenes hang nincs, csak egyszerüen nem megy. Mi lehet a gond?

pvmyc6p5

Még szerencse ,hogy lehet kapni...

Csuhás

Van elöl egy NN3010 ami elég drága. Precíziós SKF csapágyból tényleg ennyi. De a szokásos elfekvő főorsócsapágy ebbe a gépbe is 8..14eFt körül szokott lenni.

Csuhás

Csak kifelé nem viszi? A hossz előtolás jó mindkét irányba? Nem ismerem az ean-t de szinte minden gépen az orsóháznál lehet előtolás irányt váltani. Azaz ilyenkor a vonóorsó forgási iránya megváltozik. Nálad megy mindkét irányba?
Nézd meg azután találgatunk tovább.