Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jani300

Megkérdeztem a szomszédot , neki volt ilyen gépe .Azt mondja bent van a főorsó házban le kell venni a tetejét .  

s6gzpdkzi

nagyon szépen köszönöm hétfőn megpróbálok álítani rajta még egyszer köszönöm VG

Gyula65

Küldök egy gépkönyvet. A 46. oldalon van a kuplung rajza 12. ábra. Nem kötelező oroszul megtanulni, az ábrák segítenek.
Dobj egy e-mailt, és küldöm!
Üdv!

s6gzpdkzi

köszönöm az e-mailt elküldtem

Gyula65

Elküldve!
Üdv!

6rk75uezn

Üdv.
A készülő kisgépemen a menesztőtárcsa egy 50mm es menettel (3mm es emelkedés)-el van rögzitve,szerintetek elég ha ezt meghúzom tisztességesen,vagy esetleg menetrögzitőt használjak?Az előbb megpörgettem 2100-al,még jó hogy csak a menesztőtárcsa volt rajta mert leálláskor szépen lesergett és elindult a földön,pedig megvolt húzva.

Vetesi75

A menetes főorsóvégeken van egy kontraanyaként  szolgáló, hollandi szerű finom-balmenetes anya az orsóvég válla mögött és a menesztőtárcsa "agya" is külső-belső menetes. A menetrögzítő szerintem ezen a helyen nem nyújt kellő biztonságot a lelazulás ellen.

6rk75uezn

Én is attól tartok hogy ide nem elég a menetrögzitő.

000000000

Ha más mód nincs akkor lehet a menesztőtárcsába fút menetbe hernyócsavarral /1-2db/ rögzíteni.Ha le kell venni nem macerás mint ha ragasztva lenne.

hostya

Tökéletesen elég ha meghúzod a menetes főorsó-végen a menesztő tárcsát.
 
Ha a menesztő tárcsát a menesztő csappal+ eszterga szívvel együtt 2100-al megpörgeted, akkor a kis géped le fog menni az asztalról a kiegyensúlyozatlanság miatt... :)
Ha "normálisan" állítod le a gépet, tehát semmi irányváltás(kontra) vagy durva fékezés(ha van fék a gépeden), akkor a tárcsa nem pörög le a főorsóról.
Hirtelen irányváltás menetvágásnál fordul elő, de azt meg nem szokás X ezres fordulattal végezni.
A TOS SV18-nál találkoztam olyan megoldással, hogy a tokmánytárcsa/menesztőtárcsa főorsóhoz csatlakozó részén a menet utáni hengeres rész fel van hasítva 3 helyen 120 fokban, és egy külső bilinccsel van rögzítve "lepörgés" ellen.
Ezt a bilincset többnyire senki sem használja...  :)
De Laslie mester a megmondhatója hogy miért.
============
 
Az utolsó mondat, egyfajta provokáció... :)
 
 
 
 
 

6rk75uezn

"Tökéletesen elég ha meghúzod" az sem kizárt hogy nem volt tisztességesen meghúzva!
A leállitás normál volt,semmi fék és semmi ellenáram stb.
Azért azt mondom hogy biztonság kedvéér SzatmáriGyörgy álltal emlitett hernyócsavaros megoldást alkalmazni fogom.
Ami meglepett hogy egy kb fél-1kg os menesztőtárcsa egy normál leállitástól lesergett,pedig megvolt húzva.Köszi válaszod.  

ANTAL GÁBOR

 Megválaszolom Laslie helyett ( de azért nem bánnám ha jelentkezne ) A Tos nál a menetvágásnál nem kell a motort reverzálni mert egy szinkron kuplunggal forgó tokmány esetén is kikapcsolható a vezérorsó. Vagyis normális ember  nem kontrázik. Egyébként a főhajtóműben van egy fék ami a gyors leállást segíti. Nálam ( minden szökőévben ) előfordul hogy akaratlanul kontrázok de olyankor szinte biztos hogy leveri a biztosítékot ( de a tokmány nem tekeredett még le egyszer sem  )

hostya

" "Tökéletesen elég ha meghúzod" az sem kizárt hogy nem volt tisztességesen meghúzva! "
 
"Ami meglepett hogy egy kb fél-1kg os menesztőtárcsa egy normál leállitástól lesergett,pedig megvolt húzva."
 
Akkor most hogy volt?
Már ami a meghúzást illeti... :)
 

hostya

[#eljen][#wave]

6rk75uezn

Meghúztam,de nem méteres szárakkal,mivel tudtam hogy menetiránnyal ellentétesen kap erőhatást,menetiránnyal megegyezőleg max a tokmány súlyának lendületétől érheti erő leállitáskor.