Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Olyan régi esztergánál mint az enyém a vezérorsó a tokmány közelében jobban kopott mivel itt van legtöbbet használva, a lakatanya cseréje nem hozhat kielégítő eredményt.Ekkor vagy az orsót is cserélni kell vagy a másik lehetőség elvágni megfordítani csappal összetoldani és így az alig használt orsórész kerül oda.

4d52ifwte

Sziasztok!
 
Szeretném megkérdezni, mi a véleményetek eszterga főórsónál:
 
siklócsapágy vs. gördülőcsapágy
 
Van aki azt mondta, hogy kerüljem meszire a siklócsapággyal szerelt gépeket.

Csuhás

Szvsz kis gépen inkább gördülő csapágy.  Nagyobb gépen - szivattyús olajozás és alacsonyabb fordulatszámok esetén - inkább siklócsapágy.

iy567t72g

Köszi! Megpróbálom lerajzolni,nem lesz egyszerű  :-)

4d52ifwte

Tehát pl. egy E1N gépben a siklócsapágy az nem hátrány?
Neked ha jól emlékszem EMU van. Mennyiben más mint egy E1N ( a sebváltót tudom..)és milyen csúcstávolsággal gyártották és mekkora elforduló átmérővel?

nah5a9frh

Nembaj ha én válaszolok? EMU gépekből 2 típusút gyártottak.200×500 ez EMU-200.A nagyobbik amilyen nekem is van 250×650 befogóméretű EMU-250 Az első csapága nn 3010k hengergörgős csapágy.A hátsó csapágya 7207-es ferdehatásvonalu csapágyból 2db szembefordítva egymással.Ha valamiben tudok segíteni kérdezzél,mert van gépkönyvem is ha kell megkeresem.

4d52ifwte

Nem baj...:-) Sőt kíváncsi vagyok mások véleményére is.
Esztergát vennék és EMU vagy E1N kaliberű gépben gondolkodom, tanácstalan vagyok melyik lenne jó, mi szól az egyik ill. a másik mellett.

nah5a9frh

Nem tudom másnak mi a véleménye,mindenki a saját lovát dicséri.Én EMU-t vennék.Ami a gyengébb pontja, az a váltó.Ha zajmentesen simán jár nyert ügyed van.Ha zajos az gond,de javítható.Nekem volt már 2 emum is,az elején vettem hozzá egy váltó belsejét,de még a dobozát sem láttam vagy 20 éve.Féltem a váltótól hogy meghibásodik,de egyikkel sem volt soha gondom.Amit még hibának tartok 25-ös a főorsója. Lehetne nagyobb is.Az előnye  fokozatmentes váltó ,könnyű kezelhetőség, leoldó ütközőrendszer,és jó felületi érdességet lehet vele elérni a merev gépváz miatt.

4d52ifwte

A EMU250-es tetszik amúgy, de nem akarom ám "összeugrasztani" a fórumtársakat, csak próbálok eligazodni.:-)
Gépkönyveket letöltöttem, hála Csuhásnak...
25-ös főorsó, az E1N-nek kisebb.:-)Egyébként tetszik az E1N is. Talán jobban van hozzá tartozék.
Háát nem tudom, még informálódok.
Ezért is kérem a véleményeket.

nah5a9frh

Az e1n nek a hátrányát a bronzperselybe látom.Én nem azt mondom hogy rossz a bronz,mert hazudnék.A mai napig gyártott síkköszörűkbe is az van.Ha kifogol egy jót nem is lesz semmi gondod sokáig.De ha valami gond van vele nagyon macerás a megjavítása.A "régi" hántolós szakembert nagyon nehéz találni.

Csuhás

Jómagam meg vagyok elégedve az emuval. Hátránya talán csak az hogy néha kicsi. A 160-as nagyon pici, a 200 elmegy, 250 a legjobb választás. Előnye a fokozatnélküli váltó, a magas felső fordulatszám. Ügyes kézreálló kis gép. Ajánlom.

f35ezvjs

Csak egy munkafolyamat.
Próbálj meg leszúrni egy csapágyas géppel és ugyanezt próbáld meg egy siklócsapágyas géppel.
El fogsz csodálkozni könnyebb a leszúrás munkafolyamata a siklócsapágyas géppel.
Azt hiszem nem kell megmagyarázni miért.

4d52ifwte

És szerinted ha netán oda van a siklócsapágy, vagy később kell cserélni,hogyan kell behántolni.
Tegyük fel, hogy a főorsó pontosan újra van köszörülve. A siklócsapágy milyen bronzból kell, hogy legyen és mivel/hogyan kell készre munkálni a pontos illeszkedéshez?

f35ezvjs

Ha Saját magad nem tudod megmunkálni akkor elviszed egy komoly gépjavító műhelybe ott megcsinálják. Nem mindegy milyen bronzból van csinálva. A műhelyben ahol dolgoztam annak idején EAN 1000 padba csináltunk perselyt. használtuk a tusérfestéket meg a hántolókat. Bocs de egy esztergályos megtudja csinálni. Jelzem ESZTERGÁLYOS

4d52ifwte

Ok, értem.:-) Remélem nem lesz mostanában szükségem rá, de soha nem lehet tudni.