Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Sziasztok !
 
Lehet, hogy nagyon "banális" a kérdés...mégis fölteszem. Hogyan lehet - sérülésmentesen - levenni a fúrótokmányt a kúpos szárról ? (MK2-B16)
Próbáltam a tokmánykulcsot finoman megütni, de inkább a szegnyeregből jön ki....

sufnituning

Sziasztok!
Kinyitod a tokmányt, kifúrod nyolcas fúróval a pofák felől, ha még nincs ott luk, ezután csapos kiütővel kiüthető, persze egy csőbe beledugod a morse kúpot, hogy felfeküdjön a tokmány alja a cső szélére.

000000000

Amíg a valódi esztergályosok előkerülnek.
Hagysz a furatban 1 mm-t. A kést úgy viszed hátra, hogy nem emeled ki. A keresztszán a helyén marad. (Szerintem, mindig így csináljuk).
Legyen a munkadarabod szoba hőmérsékletű. ha nem, hűtsd le. Mérd meg a furatot és vegyél akkora fogást, amennyit a tolómérő, vagy pontosabb mérőeszköz szerint kell. Aztán, hadd menjen.
Nem kell gatyázni a századonkénti fogásokkal.
A fontos, hogy a felület jó legyen, mert ezen múlik, hogy milyen tartósan marad a csapágy a helyén.
Ha nagyon vacak a felület, már a csapágy benyomásakor sokat változik a méret.
A felületminőség, meg a méretpontosság együtt jár.
Csapágyillesztés a táblázatból. Pontos méretet nem lehet mondani, mert a tűrésmező átmérőfüggő.
Azért, majd a profik megmondják a tutit.
Csak javaslat volt a részemről.

jani300

Laslie már régebben elárulta hol a hiba , nem lehet százados fogást venni . El kell osztani a fogásokat hogy nagyobb fogásokkal adja ki a méretet . Én is jártam már így  nem visz nem visz ha belekap akkor meg mindjárt egy tized lemegy , persze olyan bordástengelynél amiből nincs másik . A csapágyillesztés elvileg  két század , aluba melegen tedd be , és úgy is szedd szét .

Gyula65

Szia!
Tökéletes receptjét adtad a selejt gyártásnak!
Méret alatt kb. 0,1-el megállsz, fokozatosan 3-4 mm hosszan vegyél ki a furatból, pár századot, próbáld bele a csapágyat! Ezt addig ismételd, amíg belecsíp a csapágy, annyira hogy beletolható legyen kis erővel.
Sok sikert!
Üdv!

zozo

Merev, masszív lyukkés kell mindenképpen, hogy ne tudjon rugózni. Az illesztésnél még mindig a csapágy belepróbálása a biztos, könnyen el mérhetsz egy századot.  
Az illesztés tűrése pedig függ a csapágy és csapágyház átmérőjétől is. Ha csak pár mm a falvastagsága, elbír -0,02-ot is, ha vastag a fala akkor -0,01.
Mindezt csak tájékoztató jelleggel írtam, a csapágyillesztésnek külön irodalma van :)

jani300

Mondjuk két milliméterrel kisebb a furat el osztod négy öttizedes fogásra közben mérsz és korrigálsz . Ha mégis marad egy század plusz akkor smirgli .  

zozo

Egyszerre reagált mindenki :)  Ilyenkor lenne jó, ha szólna a fórum, hogy válasz érkezett...

000000000


jani300

Majd eldönti hallgat e valakire .  :)
Meg van több ötlet .

Sz.József

Ahogyan sufituning írta, de lehet, eleve van benne furat, sőt lehet még menet is
és akkor csak ki kell tolni egy csavarral...

000000000

Neked is köszönöm !

000000000

Ízlések, maflások...
A csapágyak igen szoros tűréssel készülnek. Nem sok értelme van a próbálgatásnak. Nagyon kis fogások pontatlan méretet adnak és a felület is vacak.
 
Amint írták előttem, masszív késszár kell. Ne hajladozzon.
Ilyenkor, nem kell vacakolni. Ritka eset az, amikor egy kis átmérőjű, de hosszú furat végébe kell a csapágyat berakni.
 
Nekem ez a tapasztalatom.
Mint írtam is, javaslat a részemről.
Ha nem jó, el kell vetni.

Csuhás

Még egy apróság: Fúrni legegyszerűbben az esztergatokmányba fogott fúróval tudsz. ( Csak azért írom mert valaki egyszer erre az ötletre azt mondta ellenérvként, hogy nem fér be a kúp a tokmánnyal együtt az asztali fúró alá. :-)

vjanos

Nekem dettó ugyanilyen eszergám van, csak Ferm FMD500 felirattal, és zöld színben. :)
 
Gyüjtőnéven https://www.google.hu/search?q=9x20+lathe&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&channel=fflb" TARGET=_fnew>9x20-as néven találsz róla infót.
 
Nekem nagy fájdalmam a 19mm főorsó furat, meg az állandó fogaskerék cserélgetés...
Van ezekből olyan verzió is aminek van sebváltó szekrénye, http://cdn0.grizzly.com/manuals/g4000_m.pdf" TARGET=_fnew>Itt egy doksi robbantott ábrákkal
 
Itt meg a http://hyundai-barkacsgep.hu/WinZip-ek/61.pdf" TARGET=_fnew>Hyundai magyar doksija
 
Itt pedig http://www.toolsandmods.com/library/mods-and-repair" TARGET=_fnew>némi irodalom arról, hogyan lehet egy kicsit finomítani, javítani ezeket a gépeket.