Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

r6cvn479y

De igen  , Hyundai Hyd-500

595852ar

Szia!  
Éppen szemezek egy ilyen géppel, mennyire vagy elégedett a masináddal?

s2k5ycubj

Szia! Én a Hyundai után vettem egy http://www.optiweb.hu/esztergagep_optimum_d240x500_g_%28750w_230v%29" TARGET=_fnew>optimumot. És nagyon nem bántam meg,valódi megváltás volt a Hyundai után...

r6cvn479y

Szia !
100% ig megvagyok elégedve vele .Nekem a nagyobb motorral szerelt van .ami hibája hogy a menesztő tárcsa egybe van a főtengellyel közdarabbal lehet nagyobb tokmányt feltenni .  
Mire használnád a gépet ?

595852ar

Igazság szerint egy Tos-mn-80-ra vadászok, de nem nagyon akar összejönni. Apróbb munkákra használnám, hogy ne keljen minden apróság miatt az Eant használni.

595852ar

Olyan nagy a minőségi különbség a két márka között?

595852ar

Ezt a menesztőtárcsa dolgot írtam is itt valakinek, erről tudtam, csak nem emlékeztem a konkrét tipusra.

s2k5ycubj

Ez egy nagyon pontos és hosszútávon is strapabíró ipari gép,a másik meg hobbi. Kis méretű alkatrészek gyártására találták ki,tehát pont amire akarod használni. Én napi szinten dolgoztam mind a kettővel és a Hyundai fél év alatt többször tönkrement és az ágy is jelentősen kopott a legsűrűbben használt részén.

595852ar

Vettem egy Hyunday flexet, próbaképpen. korábban csk Metabóm, Makitám volt, ja és Ferm, az is bevált Fáztam tőle, de bevált és ezért gondoltam, hogy talán az eszterga sem lehet olyan rossz.

s2k5ycubj

Elképzelhető,hogy javítottak a minőségén valamit. Ha nem nyúzod sokat akár jó is lehet,sokan szeretik,mert elérhető. Nekem a kereszt szán nóniusza is fura volt a 4 százados osztásával és a menetvágás sem volt teljesen oké. Az 1-es menet helyett kb 1,08-at vágott a gyári hozzávaló fogaskerékkel. De azért sokat dolgoztam vele. Az optimum már 6 éve megvan,csapágyakat már kellett cserélni azon is,meg a motor indítórésze tönkrement. Most egy másik nagyobb motorral hajtom 3 fázisról.

Vetesi75

Tegnap egy furatkésemből sikerült kifúrnom a régebben beleszakított torx csavart. Gondoltam megigazítom a menetet... Most meg a menetfúró darabját kellene kiműteni belőle. Szerintetek normális? [#falbav]

keri

Ez nem is kérdés, csak azok a piszkos anyagiak :(
Mondjuk a Hyundai ugyan az a gagyi kínai konstrukció, mint az én 80ezer forintos esztergámé. Talán picit igényesebben van összerakva, de 300ezret nem ér így sem, akkor már lehet hogy tényleg az Optimumra érdemesebb rákölteni a többletet.

keri

Ezt én is észrevettem. Szerintem simán colos esztergát úgy adnak el a ferdeszeműek nekünk, hogy kicserélik a nóniuszt, de az orsót nem.

keri

Lenne egy kérdésem.
Csapágyat hogy kéne illeszteni alu csapágyházba?
 
Szépen kifúrom a lukat, majd a végén százados lépésekkel finomítom, közelítve a csapágy átmérőhöz. (éles,polírozott és hegyes HSS furat késsel) Persze alig változik az átmérő, aztán egyszer csak fog egy nagyobbat és akkor már kiesik a csapágy.
 
Eleve ha azt akarom hogy beleszoruljon a csapágy, milyen illesztést kéne alkalmazni?
 

r2u4n063m

Elfűrészeltem egyszer egy 16X16-os késszárat, kettő fűrészlapot evett meg a folyamat. Összehasonlításképp az s355 átmérő 60mm köracélt úgy fűrészeltem le, hogy hegyes maradt az egy szem befogott fűrészlap. Nem valami pihe-puha anyag a késszár [#vigyor2]