Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

u3xrz0cut


wrfwxv4t9

Üdv Barátim!
1 MK forgócsúcs gondom egy "bartel" keretében megoldódott! Köszönetem H. E. Topiktársnak!

HJózsi

Laslie, hol vagy?! Mióta beindult a Mercedes-Benz kecskeméti gyára, egy sort sem írtál ... bevállaltál egy szériát?...

Csuhás

Keres még valaki morse1 forgócsúcsot? Kezembe akadt egy használt de jó állapotú, cserélném mondjuk 2db gyorsacél rúdra vagy hasábra.

Varga László

Jelentkezem rá, van gyorsacél hasábom.

Csuhás

Rendben, tiéd. Újpesten vagy Fóton volna átvehető. Dobj egy mailt és megegyezünk.

svejk

Szerencsére él, virul :)
NET gondjai vannak/voltak...
Meg gondolom ezer munkája... :)

wrfwxv4t9

 
     ...cserélném mondjuk 2db gyorsacél rúdra vagy hasábra.    
Konkrétan mire gondolsz?

Csuhás

Már Varga Laci elvitte. Konkrétan két köszörületlen 8..16mm-es esztergakésre gondoltam.

KoLa

Szia Hostya!
Sajnos most fotókat nem tudok mutatni róla de a lényeg az hogy van egy segéd tengely ami össze van kötve a főorsóval fogaskerékkel , az egyik Z100 a másik Z101 , ez azt jelenti hogy az előtoló orsó menetemelkedésétől függően 100 fordulat alatt fordul egyet a segédtengely különbségben! a hosszán viszi magával a másolandó keresztmetszetet, amit a segédtengely forgat, és erre van ráépítve egy másoló marófeltét ami, fordulatonként követi a  metszeti kontúrt!
A maróegység is két részre van osztva hogy egy trükkel az átmérőt is tudjuk változtatni kedvünk szerint sablonnal!
Ez egy 20 évvel ezelőtti fejlesztés! ma már cnc vezérléssel egyszerűbb az ilyesmit legyártani!

r2u4n063m

Szép estét!  
Nekiálltam kitakarítani az E2N-t belülről.  
Kezdtem a lakatszekrénnyel, olaj nem sok volt benn, némi lerakódást találtam az alján, petróleummal kimostam, kompresszorral kifújtam.  
A norton szekrénynél a vezér és vonó orsó csapágyának egy elbaltázott külső olajozása van, ami teli ment korábban forgáccsal, de sikerült nagyrészt kibányásznom, kifújnom. Az olaj leengedése után leszedtem az elülső borító deknit, ebben kevesebb olajsár volt, mint a lakatszekrényben. Az egyik tengelyen viszont korróziót és lerakódott festék maradványokat fedeztem fel, a vezér orsó csapágyán pedig rozsdásodást a külső peremen. Kézzel forgatva a vezérorsót egy ponton szorul, de körbe hajtható. Nem tudom, mennyi köze lehet a külső olajzási lehetőségnek ehhez a hibához.  
A vezérorsón megigazítottam az elcsavarodott ékszíjat, majd petróleumos mosás után leengedtem a löttyöt belőle.  
Fogtörést nem láttam sehol, a főorsó házban van néhol "fogszámolásra" utaló jel megkopott fogaskerékszéle formájában.
 
A Főorsó házon látható a tokmányhoz eső részen két nagy furat, ezek alján csavar ül, rögzíti a főorsó házat a gép többi részéhez. Ezek a furatok fel voltak töltve olajjal, de nem tudom, hogy kell-e ide, mert nem tűnik racionálisnak.  
Képek - remélem sikerül ágyazni:
 
https://lh3.googleusercontent.com/-Z7ePnOzNQ6c/T7AX5l7MW2I/AAAAAAAACkY/GBGbmw3LRr0/s144/P1010022.JPG" border=0>
https://lh4.googleusercontent.com/-DlwgZj2mDcc/T7AX5hrZS9I/AAAAAAAACkc/8EcnMR0fnXQ/s144/P1010052.JPG" border=0>
https://lh6.googleusercontent.com/-3Anx7hDvtdM/T7AX5hE_oZI/AAAAAAAACkg/DjbC002U7IU/s144/P1010006.JPG" border=0>
https://lh4.googleusercontent.com/-v98ZYNayKmc/T7AX6CS_bzI/AAAAAAAACko/THp8T4-HBWs/s144/P1010067.JPG" border=0>
https://lh4.googleusercontent.com/-5OHrx1fM2nw/T7AX6NZ35yI/AAAAAAAACkw/Wspfb_QdXUQ/s144/P1010070.JPG" border=0>
https://lh6.googleusercontent.com/-QnX-1ewcVac/T7AX6XDgrqI/AAAAAAAACk0/66RZymcGCe8/s144/P1010092.JPG" border=0>
https://lh6.googleusercontent.com/-JLL00bGaw24/T7AX6ysGMGI/AAAAAAAACk4/Tq20QGKfaE4/s144/P1010096.JPG" border=0>
 
Link az albumhoz: https://picasaweb.google.com/114952775339926227551/E2N?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIbSxs7JhdqTiwE&feat=directlink
 
Üdv, &rash

wrfwxv4t9

A 16-os késeim nekem is elkeltek egy MK-1-es forgócsúcsra! Örültem neki!

nvnshmpmn

Az én gépemen a vezérorsónál már nincsen olajzószem. Nem tudom, belül van-e valami eltérés a kialakításnál, de gyanítom, hogy egyszerűen azért hagyták el, mert nincs rá szükség, kap az elég olajat bentről úgyis. A cserekerekek felőli oldalon is van olajzószem a behajtásnál, de azt se kell olajozgatni, inkább az a probléma, hogy folyik kifelé belőle az olaj a tengelynél. Egy szögletes edénykét rendszeresítettem oda, amiben felfogom a kifolyó olajat.
A vezérorsó alatti részen, ahol a nortonszekrény felfekszik a gépvázra, ott van egy kis nyílás a felületek között. Nincsen most képem róla, de majd csinálok ma. Szóval, ha van ott egy kis nyílás, azt okvetlen be kell dugaszolni egy kis szilikonnal, mert nagyszerűen utat tud találni a lefolyó hűtőfolyadék a cserekerekek irányába. Átfolyik abba a részbe, ott megtelik a mélyedés, onnan aztán megy le, amerre utat talál. Akkor veszi csak észre az ember, mikor már orrán-száján folyik kifelé a gépnek.
A főorsó ház lefogató csavarjainak a furataiban nem lehetne olaj. Lehet, hogy valamikor nem tettek szilikont, vagy tömítést a fedél alá, aztán át tudott folyni.
Különben jó kis gépnek látszik, gratulálok hozzá![#eljen]

r2u4n063m

Az olajzószemeket meg fogom csinálni nyithatóra, hogy oda ne kerülhessen forgács, hűtővíz. Azt az átfolyós részt most hirtelen nem tudom hova tenni, de utána járok, viszont a kép sokat segítene.  
Ma kiszedtem a hűtő-kenő folyadék tartályt, szerintem abban még soha nem is volt semmi. Viszont szépen le volt festve a motor táblája, nitro hígítóval fértem csak hozzá.  
A lakatszekrényt összeraktam, az illeszkedő felületet bekentem Loctite 5920-al, remélem nem fog csöpögni.  
Ahogy néztem az olajzás működik benne.  
Sikerült kilogikázni, hogyan működik az előtolás a vonó orsóval, illetve a menetvágás a vezér orsóval. Korábban ennek a kapcsoló karja szorult, némi oldó-kenő anyaggal sikerült működésre bírni.  
Olajat szerencsésen sikerült találni, egy olajakat forgalmazó, gyártó céget találtam Veszprémben, és egész olcsók az 1.000 Ft/ liter körüli árral.  
Az olajleeresztők alátétjeivel már nagyobb gondban voltam, gumi tömítést két csapágyboltban sem tudtam adni, alumínium alátétet kaptam autós boltban, ezzel viszont vigyázni kell, mert a csavar kialakítása végett lötyög rajta.  
Leengedtem az olajat a váltóból is, öntöttem bele petróleumot, majd némi állás után leengedtem illetve kifújtam kompresszorral a maradékot, a betöltő nyílást lefogva egy ronggyal, így a leeresztőn jött kifelé a bent lévő lé.  
Remélem nem csak jónak tűnik, hanem az is lesz majd a gyakorlatban :)

nvnshmpmn

A három fogaskerék alatti, függőleges hézagra gondolok. Itt folyik át a hűtőfolyadék. Persze a másik oldalról tömítettem, a vezérorsó felől, csak azt ma nem tudtam lefényképezni. Holnap pótolom.
http://kepfeltoltes.hu/view/111024/K_p_825_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" TARGET=_fnew>http://kepfeltoltes.hu/thumb/111024/K_p_825_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu" TARGET=_fnew>http://www.kepfeltoltes.hu