Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jsugc4fsx


KoLa

A hűtést hiányoltam nagyon, egy ilyen szép új gépen Hogy nem merték bekapcsolni!?
Biztos fusiztak a gépgyárban az éjszakás portások[#nevetes1]

000000000

Szerintem az Ágyúfúró nem így néz ki !!!

000000000

Tudom hogy néz ki,az hengeres  egyélű metszőszerszám az átmérő közepéig lemarva,annak az anyagban 10-20 mm mélyen elő kell fúrni a pontos méretet és ez fogja vezetni az ágyúfúrót.

xg2w6ib9x

Kedves Kollégák !
A következő kérdésben szeretnék segítséget kérni.
Van-e esetleg valaki, akinek vannak tapasztalatai KORLOY gyártmányú váltólapkás késtartóval ill. lapkákkal kapcsolatosan. Vannak jelentős minőségi eltérések azonos típusú, de különböző gyártmányú lapkák között ? Előre is köszi az infóért. István

Csuhás

Nos fotóztam: Megmutatom a maró főorsó kúpját. A csapágy belső felületét, illetve az olajzó nyílást, ahova nem tudom hogyan rögzítsem a kanócot. Végül a csapágy helye, az olaj betöltő és leeresztő csavarokkal, illetve az olajtartó üreg az öntvényben.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Csuhas/marogep/IMGP2667.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Csuhas/marogep/IMGP2665.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Csuhas/marogep/IMGP2663.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Csuhas/marogep/IMGP2670.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Csuhas/marogep/IMGP2672.JPG" border=0>

000000000

Ahogy Kola tanácsolta, a főorsót festékezd meg, és forgasd bele a beszerelt csapágyakba. Ahol festékes lesz a bronz, ott hántolni kell. (Nem polírozni, nem csiszolni) Ha nagyon durván ovális, akkor esetleg felesztergálni.
 
Hasonlóan lehet kijavítani a főorsóban lévő kúpot is, erről mutatok pár képet.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/deguss/eszterga/20100507/foorso_kup_2.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/deguss/eszterga/20100507/foorso_kup_hantol.jpg" border=0>
 
Aztán majd így beállítani, ha a csapágyak és a főorsó belső kúpja is oké. http://cnctar.hobbycnc.hu/deguss/eszterga/20100507/beallit.jpg" border=0>
 
Nekem sajnos a tokmány felőli siklócsapágyam már annyira kikopott, hogy a javító esztergálás és hántolás után, már nem tudom annyira összeszorítani, hogy megfelelő legyen a csapágyhézag. Jelenleg 2 tizedet emelkedik az orsóm, ami néha kellemetlen.
 
Help! EAN siklócsapágyat vennék!
http://cnctar.hobbycnc.hu/deguss/eszterga/stp88250.jpg" border=0>

Csuhás

Az ean csapágy nem javítható csapágyfémmel való kiöntéssel és a furat újbóli megmunkálásával?

000000000

Olyan keresztmetszetű filccsíkot kell vágni mint a csapágyon levő nyílás,ha nincs olyan vastag lehet 2-3 rétegből is de akkor össze kell pár helyen varrni.Belehelyezni gondolom csak a beszerelés után lehet egy segédeszközzel bele kell tuszkolni,ha az eleje kicsit vékonyabb könnyebben megy.A vége szoruljon meg egy kicsit,ne essen ki a filc .2-3 mm-re álljon ki belőle majd az orsó behelyezésekor igazodik még .Előtte olajjal átitatni.

Csuhás

Nem fog a filc idővel leesni? Esetleg rugóacél huzalból lehetne egy karikát hajtani a csapágy külsejére és összeszereléskor átszúrni ezt a karikát a filcen. A tengely berakásakor a filcet visszatuszkolva a rugó egy picit megfeszül és a filcet nekiszorítja a tengelynek. Esetleg spirálrugóból egy végtelenített karika még jobb lehet.

000000000

Én még nem hallottam erről a technológiáról. Hogyan tapad ez az anyag egy meglévő perselybe, vagy hogy képzeljem el?  
Írtam egyébként pótalkatrész ügyben http://www.m-magev.hu/kapcsolat" TARGET=_fnew>ennek a nyíregyházi cégnek, kíváncsian várom mit reagálnak.

000000000

Klassz hántoló szerszámot csináltál![#eljen]

000000000

Nem látszik semmi nyom a csapágyon hogy valami is tartotta volna a filcet,mert gondolom akkor valami  nyílásnak kellene lenni az olajtér oldalán ahol el lehetne végezni a szerelést .Szerintem egyszerűen akkora filc van benne hogy alul megtűzzön illetve kellően passzoló a mérete.

hostya

Rugóacélból is lehet(ne) karikát hajtani a csapágy külsejére, de akkor nem tudod betenni a csapágyat az öntvény házba.
Ha van esztergád, akkor készíteni kell a rugóacél karikáknak 1-1 beszúrást a csapágy külső felületére.
Ha nem akarsz beszúrást készíteni, akkor az a megoldás, hogy olyan hosszú filc csíkot készítesz, ami leér az olajtartó üreg aljára,+néhány mm-el hosszabbat és akkor nem esik ki.
A filc csíknak csak a csapágyban kell szorosan illeszkedni, az üregbe belógó része lehet keskenyebb/vékonyabb.
Beszerelés után az üreget feltöltöd legalább tengelyközépig olajjal, és így nem kell minden használatba vételkor olajozni. A filc lesz a kanóc... :)

Csuhás

Lehet szerelni gond nélkül. Félig betolom a csapágyat, majd a túloldalról ráhúzom a rugót, beigazítom a filcet, majd továbbtolom a helyére.
Olajozni csak úgy lehet, hogy betöltök kb fél liter olajt az öntvény üregébe. Munkakezdéskor nincs értelme külön olajozni mert a betöltő nyílásból csak az üregbe folyik az olaj és nem a csapágy tetejére.