Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

4um5b65d

Hát ehhez is kell egy valagra való pofa, 1-2 garnitúrával semmire sem mész.
Az ilyen gépre jönnek majd a mezőgazdasági alkatrészek, azokhoz meg sokszor kell mindenféle hegesztett pofát használni.

svejk

Nincs valamelyik váltó kar félállásban?
Az EMV-n már párszor beszoptam, az esztergályosunk mindig arra a karra akasztja a sapkáját, közben elállítja, és a sapkától nem látni hogy áll, persze lehet kibaszból :)

svejk

Ha jól emlékszem felniket akarsz rajta polírozni.
Nem lesz egy gazdaságos üzem.
Ilyenre kimustrált centrírozókat szoktak használni.

szpinya

Végig zongoráztam az összes variációt a karokkal.
eredmény nélkül.
De legalább most már nagyjából tudom, hogy melyik mire való. :-)

szpinya

Nem a polír a lényeg, hanem annak az előmunkálatai.
Kézzel centírgéppel fél nap, ezen meg 5-10 perc.
Egyébként legnagyobb meglepetésemre (körbejártam sok környékbeli kisebb nagyobb forgácsolóműhelyt, tapasztalatszerzés címén), szinte majdnem mindenkitől úgy váltam el, hogy lenne erre a gépre való munkája mert az övébe nem fér bele az adott munkadarab.
Szóval bármi lehet még belőle.

Robika37

'estét !
 
Úgy vélem a kapcsoló funkciója az lehet, hogy a főmotort csak "üresállásban" tudd elindítani.
Az enyémnek nem volt jó az irányváltója ezért a gondos gazdája beszorította az elöremeneti kuplungot és a gombbal indult a kóceráj, 50amperes biztik voltak benne....
A főorsó szekrényben nézd meg mit húz-von az irányváltó kallantyú, fontos a forgásirány is az előremenetnél több a lamella.(volt már dolgom olyan géppel aminél fölfelé kellett húzni a kart hogy előre forogjon, ne kérdezd miért..)  
Elméletileg három lamella sor van benne előre-hátra-fék, kicsit (vagy nagyon ) vissza kell lazítani megjáratni utána beállítani.
Általában hideg olajnál kicsit szokott forogni nem baj az, nem kell ekkora gépnek másfél fordulat alatt megállni.

szpinya

Nnnna végre valami konkrétum. [#worship][#worship][#worship][#worship][#worship]

KoLa

Az  EAN 1000 főorsó csapágyát úgy kell beállítani hogy , ha szorítani akarod akkor, a kúpos külső felületű bronz csapágyat befelé kell húzatni a szintén kúpos furatú főorsóházba, tehát a külső anyát meglazítod a belsőt meg meghúzod...

KoLa


fisrcxuk3

Az én általam használt  proli  is ezt teszi ,de csak mig nincs megtörve az olaj.Csak a fék állásban indithatod a motort.Én ki szoktam tenni üresbe , két fokozat közé egy két percre a váltókart,oda-vissza megjáratom ,utána alacsony fokozaton szintén.Minden állitható a fék kuplung is. de nem egyforma  a kuplung lamellaszáma , vagy az áttétele elöre-hátra ,ezért  nem tünik  szimmetrikusnak az irányváltó kar, a mi kisebb prolinkban!De megjáratva ez már nem észlelhető.De a te nagyobb géped lehet nem ilyen ,sajna csak kostolgattam,belülről nem vágom!Viszont gyönyörrü kúpot lehet a kéziszán előtolásával esztergálni , ez fogott meg !

svejk

Van egy magyar 540 W-os kis köszörűm, 175-ös kő megy fel rá.
Milyen piros és szürke követ vegyek rá, amikkel kielégítően tudnám élezni a gyorsacél és forrasztott lapkás késeimet.  
Finomításhoz egy kisebb köszörűm van, amire két finom gyémántkorong kerül.
Jó lenne ha valami típust, kódot, szemcseméretet tudnátok a beváltak közül ajánlani.

Béni

Gránit magyar gyártó katalógusából segédlet:
http://hobbymaro.puhasoft.hu/Beni/Pict/granit3.jpg" border=0>
http://hobbymaro.puhasoft.hu/Beni/Pict/granit4.jpg" border=0>
http://hobbymaro.puhasoft.hu/Beni/Pict/granit1.jpg" border=0>
http://hobbymaro.puhasoft.hu/Beni/Pict/granit2.jpg" border=0>

Béni

Keményfémhez a 2C jelűt (zöld) ajánlom.
Ha másikon tudsz símítani, akkor jó a 60-as, ha nem, akkor a 80-as ajánlott.
Gyorsacélhoz a 6A jelű, szintén 60-as vagy 80-as.
(A legalsó linkelt táblázatot nézd!)
 
A köveket nem csak szabályozni, de élezni is kell! (Sokan nem tudják.)

mxjj54gxi

Ez a táblázat - ez mekkora királyság!
Köszönet érte, máris megy nyomtatásba.

szpinya

Sziasztok urak!
Szerencsére megoldódott a tegnapi kuplung para!!
Találtam megfelelő szakit a környékről aki sikeresen beállította az összegyógyult kuplungszerkezetet, plussz megreparálta a központi olajszívattyút is.
Valszeg a szivattyú hibás működése miatt is állt be a lamellaszerkezet.
De most már legalább minden arra és akkor forog amikor és amerre kell.
http://indafoto.hu/szpinya/orsohaz" TARGET=_fnew>pár fotó itt
Egy olajcsere is nagyon esedékes lesz, mert ami benne van az inkább néz ki valamilyen emulziós folyadéknak mintsem kenőolajnak.
Biztos volt már róla szó régebben , meg kérdeztem is pár embert ez ügyben, de csak feltenném a kérdést.
Mechanikus kuplungos gépbe ki milyen olajat tenne, ki mire esküszik stb...stb...