Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

4um5b65d

Mindenképp a nagy (200-as felett) kő élén.
Szépen legyen leszabályozva. Szürke kő kell, vagy zőőőőd.
Vagy gyémánt.

Szirtimorc

Szürke kő van, majd ügyeskedem.

sasi

 Ha eddig még nem szedted szét a mérőórádat, itt egy röntgen kép róla, hogy később se keljen... [#smile]
 
 http://sasovits.hu/cnc/vegyes/meroora_rtg.jpg" border=0>

ANTAL GÁBOR

Szia Sasi ! linkelted vagy csináltad a röntgen képet? Néha nagyon jól jönne egy kis "ipari kémkedéshez"  ha tudnánk röntgenezni. Ti (te ) tudtok?

sasi

 Úgy 30 éve készítettem ezt a felvételt, rendezkedés közben került a kezemben, érdekességként tettem be. http://sasovits.hu/anyag/anyagvizsg.htm" TARGET=_fnew>Még néhány érdekes felvétel.
 
 Van rtg. laborunk, sőt újabban áttértünk a digitális technikára.
 

sasi

 A válszgombot elfeledtem [#vigyor2]

szpinya

Szép jó estét mindenkinek.
Szép lassan nekiestem én is kivakarni a dzsuva alól a gépet!
Festésen még gondolkodom.
De rá is érek, mert akadnak még itt problémák.
Nevezetesen az hogy ha bekapcsolom a gépet, pontosabban a főmotort, már akkor egyből elkezd visszafele forogni a tokmány, holott az irányváltó kapcsoló a nulla állásban van.
Ha meghúzom felfelé akkor nem történik semmi, ugyanúgy forog tovább a tokmány.
A eltolom lefelé akkor lelassul a tokmány forgása , de a főmotor is leterhelődik egészen 30 A áramfelvételig.
Ja a gép mechanikus kuplungos.
Létezhet hogy beállt a kuplungszerkezet?
És ha már mechanikus , akkor mi lehet a kacsolótengely tövénél levő kis elektromos bisz-basz?
http://indafoto.hu/szpinya/alap_album" TARGET=_fnew>Eszterga képek

279nwbpsa

Ez egy Vörös Proli,ha nem tévedek?
A nálam lévő is az,csak 1000-es és sokkal-sokkal öregebb.Egy ízben volt hasonló,csak nem ilyen durva probléma ezzel is.A kuplungot a mienken a lakatszekrénynél lehetett-kellett állítani,ha jól rémlik,akkor valami rugó ellenében.
Szerintem nálad is csak állítgatási gond lehet.

PSoft

"Ja a gép mechanikus kuplungos."
 
Mágneskuplung(elektro)lesz az a mechanikus.
 
Valamiért fog állandóan a hátrameneted kuplungja.  
 
Amikor meg "eltolom lefelé akkor lelassul a tokmány forgása , de a főmotor is leterhelődik egészen 30 A áramfelvételig."
 
Gondold végig,...mi lenne,ha az autódon be tudnád egyszerre kapcsolni az előre,meg a hátramenetet?
 
Nincs az a villanymotor,amelyik egyszerre tudná előre,meg hátra is forgatni a főorsódat.:)
 
És,hogy készítesz ezzel a monstrummal pálinkát???:)))  
 

szpinya

Stanko 1M63 a becsületes neve.
Orosz gyártmány, kimondottan német exportra.
A főorsó házban van a kuplung szerkezet, de ott az égvilágon semmilyen elektromos dolgot nem találtam...ebből is gondoltam hogy mechanikus kuplungos. Egyedül az irányváltó tengelynél van az a kis elektromos kacsoló, de nem tudom mire való.
Holnap dobok képet arról is.

szpinya

"És,hogy készítesz ezzel a monstrummal pálinkát???:))) "
 
Az szakmai titok. :-))

4um5b65d

Az nem fordulhat elő, hogy mechanikus az a kuplung, csak amikor összekapcsolja az elemeket akkor indítja a főorsó motort is ?
Csak azért gondolom, mert az a kapcsoló amit a "V" horony működtet, az nem működhet kétirányúként.
Olyan mintha bármerre is fordulna el a tengely akkor is a kapcsoló csak 1 valamit működtet, ez pedig gondolom egy mágneskapcsoló.

Vetesi75

Üdv! Jól látom a képen, hogy középállásban kapcsol? Gondolok elektromos fékre. Az nagy gépeken hasznos dolog. [#heureka]

4um5b65d

Nem látok a műhelyben darut, ekkora géphez már szinte kötelező...

szpinya

A főmotort egy külön kacsolóval tudom indítani és leállítani, ami ott van elől nortontól egy kicsit jobbra, plusz van egy a lakatszekrényen is.
Javítsatok ki ha tévedek, de mint egyszeri kezdő laikus , én gondolom hogy egy kuplungos gép úgy kéne működjön, hogy bekapcsolod a főmotort ami egészen addig terheletlenül forog amíg rá nem zárod a kuplungot, ami mozgásba hozza a főorsót, meg a többi mechanikai lehajtást.
Lényeg a lényeg: Szerintetek be tud halni teljesen egy ilyen kuplung, vagy menthető szerkezet?
Olaj volt a gépben vétel előtt is , kiszáradva berohadva nem találtam semmit az orsóházban.