Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Sziasztok. Még új vagyok a fórumon és a régi Szakik segítségét szeretném kérni. Van egy E1-es esztergám és az a gondom vele, hogy a kézikerék aminek 4 állása van , a hosszelőtolásra teljesen hatástalan, a kereszt előtolásnál viszont megvan a 4 sebesség.
Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet az oka?  
Gondoltam hasznos ha szétszedés előtt tájékozódok kicsit a témában. Előre is köszönöm a segítéget.  

279nwbpsa

Én nem vagyok szaki,csak amolyan műkedvelő.Ezért csak ötletem lenne a hiba okára.
Mi van,ha valahol a lakatszekrényben többé-kevésbé el van nyíródva egy ék,de annyi súrlódás van,hogy a kisebb ellenállású keresztszánt megfelelően hajtja,míg az ágyszánt a tömege és a nagyobb ellenállása miatt csak éppen mozgatja.Fokozattól függetlenül.

000000000

Azt hiszem én mindig is csak művelődő maradok.. De rosszul fogalmaztam. A hosszelőtolásért egy orsó felelős, ami mozgatja jelenleg is, de a cserekerekek cseréjével is túl gyorsnak tűnik nekem és hiába fordítok a kézikeréken. A keresztszánt egy rúd hajtja meg amin végig ékpálya van, és azt rendesen kapcsolja is 4 fokozatban.  

2vkx6unz

Szerintem nincs itt semmi hiba...
Ha E1N akkor az orsód a menetvágáshoz való... Az a rúd amin ékpálya van az az előtoláshoz való. A szánon találsz két fém tüskét amivel át lehet váltani az előtolást a hossz illetve a kereszt irányok között.
Szerintem keríts egy gépkönyvet könnyebben boldogulsz.

000000000

Ez nem E1N hanem csak E1. Ha jól olvastam a fórumban, akkor ez az E1N elődje, sebváltó és norton szekrény nélkül és a II. Világháború előtt készült. Ettől függetlenül lehet hogy ez a megoldás. Ha végeztem a műhely villanyszerelésével ez lesz a következő teendő. Köszönöm a segítséget.

PSoft

Habár,http://www.ele.hu/elehu2/index.php?option=com_content&view=article&id=85:g004-az-esztergagep&catid=29&Itemid=38" TARGET=_fnew>ez,nem a teljes gépkönyv csak egy képes leírás,ami pont az E1N-en mutatja be az esztergapad működését,fő részeit.
 
Egy kép a leírásból,... amiről sanyi is beszélt a #15566-ban:
 
http://www.ele.hu/elehu2/images/stories/gepesz/G004-E1Nkezb.jpg" border=0>

279nwbpsa

 
Ugyanebben a topikban a #15450-es hozzászólás alatt találsz linket gépkönyvhöz.
Én onnét töltöttem le nemrég Zotyo jóvoltából.

279nwbpsa

Egyébként,ha már E1/E1N a téma.Nincsen valakinek fogasléce ilyen géphez?
Böngészem a netet folyamatosan,de eddig nem bukkantam ilyen alkatrészre.
Vagy esetleg a méreteit meg tudná mondani valaki?
Megpróbálnám esetleg után gyártani,a semminél az is jobb...

vjanos

Ha modulos, akkor itt nézz körül: http://www.powerbelt.hu/?Prod=FOGLEC" TARGET=_fnew>Powerbelt

000000000

Azt hiszem igazatok lesz. Ha bekötöttem volna az új kábeleket már most ki is mennék kipróbálni a dolgot. De sebaj, holnap is lesz egy nap. Köszönöm a linkeket hasznos olvasmány, még akkor is ha van néhány különbség a két gép között.  

279nwbpsa

A Powerbeltnél vennék mindenképpen.Viszont a méretekre azért szükségem lenne ehhez.
A gépkönyvben nem találtam erre nézve utalást sajnos...

vjanos

Vidd el a tiédet mintadarabnak... Vagy hiányzik?
 
A fórumtársak megírják a méretét előbb utóbb :)

279nwbpsa

Persze,hogy hiányzik. :)
Azért írtam,hogy kéne méret az után gyártáshoz. :)
Egészen pontosan úgy képzeltem,hogy ha megtudom a méreteket,akkor a Powerbeltnél vásárolt "félkész" alkatrészt megfelelőre alakítom.

fisrcxuk3

Ha már  E1N ,akkor nekem is van kérdésem.
A főorsóházban lévő lassitó fogaskerékpár nem emelkedik fel a kar bereteszelt felső helyzetében  annyira ,hogy a fogak kapcsolódjanak . Merre keressem a hibát ,ill ki kell venni a főorsót ahhoz hogy hozzáférjek?

279nwbpsa

Azok a kerekek egy excenteres csapon vannak.A tokmány felé a csap kihúzható,a fogaskerekek a sebváltó felől kiszedhetőek.