Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

4um5b65d

Azonnal áruld el, hogy mihez kell több darab, meg ne kelljen kérdeznem ?!?
[#vigyor1]
Én is olyat szeretnék csinálni. :)

Miki2

Miért nem itthol?

VighLajos

Egy darabot fel tudok ajánlani, a Sieg SC6-os esztergáé volt: cserélhetőre cseréltem a késtartót, egy pillanatig sem volt használva.
Mit akarsz belőle csinálni?
...hátha akkor visszakérem...
[#vigyor4]

sasi

A hagyományos forgásirányváltás az aszinkron motoroknál viszonylag lágy, frekiváltóval ettől lassabbat is és sokkal gyorsabbat is be lehet állítani, akár olyat, hogy szinte azonnal megáll a motor forgórésze, ami nem egy gépbarát dolog. Kétezer körüli fordulaton, ha azonnal megáll a főorsó, az bizony érdekes dolgot tud művelni…

sasi

Ilyet nem tennék, talán inkább én érdemelnék néha ilyen viccet… (nem olvassa a fórumot). [#hehe]

Farkas Ádám

új projektbe kezdtem, de el sem merem mesélni, mert lehet hogy egy nagy baromság(kinevettek). Habár ezért kellene elmondanom:) Olyan késtartókat rendeltem ami egy-egy késes.

designr

A zseniális dolgok mindíg így kezdődnek. most már tényleg tudni szeretnénk mi az..

KoLa

Eszterga lesz biztosan!

VighLajos

Elkezdett a megivott sör az oldalamon kifolyni a kíváncsiság okozta furaton.
[#smile]

4um5b65d

Először Ő sem beszélt, de aztán....
 
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRpFqEK_G08YYpybpOFtzCFfvC7BLTnnfAnmjqEWz0CwUtpA1t6xA" border=0>

Vetesi75

Nálam néhány visszatérő szériamunkához van külön - a lenti képen láthatóhoz hasonló hagyományos, arretálós, négykéses - késtartóm fenntartva, fixen befogott késekkel. Ilyenkor az esztergálás gyakorlatilag csak a késtartó forgatásából és a hosszán ütközőig húzásából áll, hasonlóan, mint a dobrevolvernél. (Persze ez a ritka, egyszerű műveletes esetek közé sorolandó.) Nem kell vacakolni, ha jön a meló - késtartó csere, ütköző állítás, a keresztszánnal ill. készánnal megkeresem a méretet, oszt csak tekerni kell...
A válasz egy a napokban feltett kérdésre (lehet, hogy az indexen kérdezték, mert most itt nem találom):  
Szerintem ekkor igen is van létjogosultsága a váltólapkás szerszámoknak az E1N esztergán.

Vetesi75

Köszönöm! Nem kínlódtam vele tovább, mert sikerült keríteni csövet.

Farkas Ádám

Nincsen semmi nagy titok!
 Ahogyan KoLa mondta eszterga készül!
A cél egy egyszerű, pici, műanyag, esetleg Alu esztergálásra alkalmas kis CNC vezérelt Műszerészeszterga. És most ne gondoljatok arra hogy öntöttvas, meg miegymás. Köszörült kör lineáris vezetőkön fog futni, A tokmány 80-as vagy 65-ös (mindkettőt megrendeltem) Főorsómotor az egy 300W-os DC szervo motor (1500-2000rpm). a hossz, és a keresztszán léptetőmotoros.  
A két késtartót már félig elvetettem, mert nem sok hasznát látom, és nagyon megbonyolítja a dolgot.
Az volt az ötlet, hogy a keresztszán mindkét felén lesz késtartó, természetesen a hátsóban fejjel lefelé áll a mondjuk leszúró kés. Ezzel két szerszámosra bővülne egy tengelyen a gép.
 
A "csúcstáv" nem lenne túl hosszú, 100-150mm hosszú dolgokra lenne alkalmas. Még a támasztó csúcs lespórolása is szobakerült.
Modellező ismerős szekált régebb óta egy ilyen kis esztergával kapcsolatban.  
Sokat gondolkodtam egy kis 300-as "Erba" gép átalakításán, de ezt olyanra szeretném csinálom hogy akár sorozatba is kerülhet, aminek a feltétele az egyszerű, és költséghatékony megépítés.
 
Na most jöhetnek az ötletek. Még lebeszélhető vagyok :)

wcsxp0uxa

Sajnos az erbának tényleg nincs sok használható alkatrésze.
Öntvények , tokmány , meg amit még alkatrésznek el lehet passzolni.
Nekem is cserélni kellene már az orsókat . Gyakorlatilag újra kellene cnc-síteni , de még  vacillálok . Lehet inkább a nagyobb vasamra kellene költeni .(ez akkor is csak erba marad)
Ha új konstrukciót készítesz ,abba benne van a lehetőség ,hogy jobb lesz. Sok siker kívánok hozzá !

000000000

Az Erba-nál sokkal jobbat építhetsz házilag. Az én Picim viszi a C45-ös acélt 2mm-es fogással.
A 80-as tokmány klassz,főorsó a szokásos két mélyhornyú, anyás előfeszítéssel. 30-40mm belső átmérőjű zárt csapágyakkal örök életű.
Én a 20-25-ös kocsis lin. vezetőt ajánlom.