Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Tudnátok nekem segíteni?
Tos SU 40-es géphez kellenen nekem egy indító kar,irányváltó kar.
Sajnos a benne lévő hatszög ki van kopva és nem biztonságos így az üzemeltetése.

KoLa

Szia Tibor! Mikor ugrassz be hozzám egy egységugrás tesztre? Ha jössz a talira Debrecenbe útba esek a 4-s mentén, vagy esetleg hazafelé,mert szombaton én is megyek, szívesen látlak, és kíváncsi vagyok az eredményre!

KoLa

Szép ez a képregényed is gratulálok![#eljen]
Mire való az a kiálló rész a kézi szán feléd eső részén? van rajta egy fedőlemez 4db süllyesztett fejű csavarral , és bal oldalon, egy állítócsavar vagy 'nemtommi' van rajta!

000000000

Szia Lajos! Sajnos nem megyek Debrecenbe.
De a Te komoly építésű CNC esztergádat egyszer majd nyáron szívesen megnézném, köszönöm a meghívást. Akkor tesztelnénk egységugrásra is, és ha lesz a főorsódon egy minimum 100 cpr-es jeladó, majd sokszög, és egyéb érdekes keresztmetszetű dolgokat is megpróbálunk legyártani vele. Van néhány jó kis kialakult teszt profilom az eszterga  vezérlő programban.:)

4um5b65d

A fedél alatt egy excenteres mechanika van amit egy alul (nem látható) furatba dugott karral lehet működésbe hozni.
Ez a keresztszán mozgásával egyezően előre hátra tologatja a késtartót.
A nagy menetmélységű vagy hosszú meneteknél használatos.
Végigmész a késsel a meneten, majd az excenter kiemeli a kést, miközben a keresztszánnal nem kell elmozdulnod.
Amikor jön vissza a hossz-szán a menet kezdetéhez addig ráveheted a következő fogást a keresztszánnal. A menet elejére érve meg csak visszafordítod az excentert. (kés szán)

KoLa

Rendben! majd egyeztetünk! úgyis terveztem hogy szerelek fel egy 100cpr-s tárcsát mivel ki akarom próbálni a Linuxos cnc vezérlő progit, az emc2-t.

KoLa

Meg kell már néznem közelebbről is egy TOS-t!
Mikor leszel otthon?:)))

4um5b65d

Reggelig itthon leszek :))

KoLa


empé13

Üdv az Uraknak!
Húsvétra megajándékoztam magam egy esztergával, egy TOS SV18RA gép boldog tulajdonosa lettem.
Egyelőre a gép tisztogatásánál tartok, de azért egy kicsit már esztergáltam rajta - még az udvar kellős közepén áll.
Laslie!
Az én gépemen nincs rajta az excenteres szerkezet.
A gépkönyvben van róla rajz, csak nem minden nézetből.
Tudnál a fedél alatti részről képet készíteni?
Üdv: P.
 

000000000

Sziasztok !
 
Nagyon hobbyesztergályos vagyok és van egy gondom az E1N-es gépemmel. Sajna kicsit figyelmetlen voltam, és ráindítottam úgy, hogy a közvetlen váltókar és a lassító váltó is be volt kapcsolva. Nem volt "hallható" jele a tévedésnek,  de most nem lehet sebességből kivenni a gépet.
A kérdés az lenne, hogy csak úgy lehet javítani a hibát, ha a főorsót kiveszem ?
Van ugyan gépkönyvem, de ilyent még nem csináltam, és abban nincsen benne. Leírná valaki röviden, hogy hogyan kell ? Mire készüljek egyébként, mi az ami beszorult, eltört ?
(gépkönyvben lévő rajzon nem látom, hogy hogyan és mit is kapcsolt a közvetlen váltó mazzal a gyűrűvel)
 
Előre is nagyon köszönöm !
 
Üdv:
sector55

000000000


Motoros

A multkor láttam egy kereskedőnél a hiányzó "excenteres szerkezetet" ..ha érdekel utánanézek megvan e még neki.

2nbj3n5m

Nem a ferdefogazatú fogaskerék törött el?
Hívjál fel. Janko 309543081

4um5b65d

Nem lesz arra szükséged hobbistaként, én is igen ritkán használom. Utoljára talán 3 éve.