Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

9v9rb6gau

Először is, egyben van-e a gép, nem hiányzik-e valami róla? Azután mennyire kopott az ágy, látható, vagy körömmel érezhető váll barázdák, húzások, ne adj isten berágódás észrevehető-e rajta, ugyanez a keresztszánon is? A szánok véghelyzettől véghelyzetig egyenletesen, feszülés mentesen tekerhetők-e végig? Ujjal egyszerre a szánra és a vezetékére tapintva, irányváltáskor érezhető-e kottyanás? A szegnyereghüvely finoman ki-betolható-e, megmozgatva  érezhető-e lógás?
A főhajómű minden fokozata szépen kapcsolható-e, ott rendesen reteszelődik-e, bármilyen zörgő, kattogó, vonyító hang hallatszik-e valamelyik fokozatban?
A szánszekrényen az előtolás és az irány (hossz, kereszt, menet) kapcsolható-e?
Ezután jön a próbaforgácslás. A beszúrás ellenőrzi, hogy laza-e a főcsapágy és/vagy kopott-e a keresztszán, mert akkor zeng az egész gép, annyira rezeg. Tokmányba fogva az anyagot átmérőzés repülőben. Mikróval ellenőrizni kell a körkörösséget és a párhuzamosságot. Ha ovális, akkor nem jó a főorsó csapágyazás, ha valamilyen kúposság van, akkor a főorsó iránya nem párhuzamos az ággyal.
Átmérőzés csúccsal megtámasztva. Mikróval ellenőrizni a párhuzamosságot. Ha egyenletesen  
kúpos, akkor a szegnyereg vízszintes síkban nincs központban. Ha hordós, akkor az ágy kopott, ha hiperbolikus, akkor a szegnyereg függőleges síkban nincs központban.
 
Szemrevételezéssel, és egyszerű eszközökkel kb. ennyit lehet megállapítani.
 
Üdv, és sok szerencsét a vételhez!
 

s7manbs8

Érdemes megkérdezni a szomszédokat, tudtak e aludni a zajtól az utóbbi 10 évben. :) Ha csend volt, akkor nincs agyon használva, persze ez csak egy amatőr ötlete. :)

085ctv6w0

Köszi és bocs az ilyen bagatel kérdésekért.

000000000

Tos SU 40 esztergáról tud nekem mondani valaki valami információt?
Esetleg gépkönyvet honnan lehetne szerezni hozzá?
Csillagban járatva egy 7,5 kW csillag-delta motornak mekkora teljesítménye?

mxjj54gxi

Milyen motor? Az, hogy a csillag-delta jelzés rajta van, kevés.
A fesztáblán mi van? Ha 220/380 V szerepel, akkor amúgy sem járathatod folyamatosan deltában, és akkor csillagban 7,5kW.

9v9rb6gau

Ha egy delta motort ugyanazon a feszültségű hálózaton csillagban járatsz, a teljesítmény az eredeti 1/3-a lesz.

000000000

Ha 220/380V-os, akkor SEMEDDIG sem járathatod deltában!
Egy 7,5kW-os motor általában 380/660-as, és 380V-on deltás ebből adódóan.

000000000


mxjj54gxi

Dehogynem. Az induláskor pár másodpercig szokás deltában járatni, mert úgy könyebben indul, és nagyobb is a nyomatéka.
Utána átkapcsolják csillagba. A fúrógépem is ilyen, gyárilag.

Rabb Ferenc

Ez egy "érdekes" alkalmazás... [#vigyor2]

mxjj54gxi

Ezen most csodálkozom, hogy csodálkoztok, mert én ezzel rengeteg helyen találkoztam. Egy 220/380-as motor deltában folyamatosan 3x127 voltos hálózaton mehetne, ami kimondottan nem gyakori, mi a fenének vezetnék ki a tekercsek minden végét a kétféle kötéshez, ha nem használható a hálózat hiánya miatt.Simán beköthetnék csillagba azt jóccakát.
De a terhelés alatti induláshoz nagyon jó szolgálatot tesz, és egy motortekercselésnek idő kell a leégéshez. Öt-tíz percig szokták bírni deltában, mire megadják magukat. :))Egy max 10-20 másodperces sokkot meg sem éreznek.
Persze a mai frekiváltós világban a delta-csillag átkapcsoló már jóformán a múlté.

000000000

Már ne is haragudj, de hatalmas marhaságot írtál!

VighLajos

Hááát...
szerintem is...

VighLajos

Két fázis között 400 V van
Fázis és nulla között 240 V.
A motor tekercsei: 3 db 400 V-os
Indításkor nagy áramot vesz fel a motor, ezért a 400 V-os tekercseker a fázis és nulla közé kapcsolják. Mivel nulla, mint anya, csak egy van, ezért hasonlít a kapcsolás egy 3 ágú csillaghoz. A 400 V-os tekercs csak 240 V-ot kap, ezért kevesebb az átfolyó áram, igaz, e miatt a nyomatéka is kisebb.
Ha felpörgött, akkor kapcsolják a három tekercset a fázisokra, a 400 V-ra, így máris háromszögre, vagyis egy deltára hasonlít a három tekercs elrendezése. ettől kezdve addig megy, amíg van feszültség, és csapágy.

Rabb Ferenc

Én még fordítva tanultam a terhelés alatti indítást, de az már régen volt. Azóta sok minden változott. Úgy tűnik, csak a téveszmék élnek túl mindent [#nemtudom]
 
De azért még akad Európában is jónéhány ország, ahol egyes régiókban még mindig 127/220V a villany.  
 
Pl a nagy Szovjetúnió is ilyen volt. És annak a felvevőpiaca - mint tudjuk - végtelen. Talán ezért is vezették ki "bölcs előrelátással" az összes drót végét...